PDA

View Full Version : Nieuw speelgoed: Fender Champ 12



almarvk
20 december 2013, 10:57
Ik ben een tijd bezig geweest te zoeken naar wat nu de perfecte combo voor mij zou zijn voor thuis gebruik. Ik heb daarover een topic geopend en genoeg tips en adviezen gekregen. Het nadeel van mijn zoektocht was mijn kleine budget, maar toch is er dan genoeg leuks te krijgen. Het geluid dat ik blijkbaar zocht zit in de Fender hoek, dus daar maar gericht naar gezocht.

Uiteindelijk uitgekomen bij een Fender Champ 12. Een 12 watt amp met 6L6 buis in de eindversterking, over een 12" Fender designed speaker. De versie die ik heb is origineel, op de knoppen na. Aan de tolex is het absoluut niet te zien dat dit ampje al meer dan 25 jaar oud is! Gewoon helemaal tiptop in orde.

Het geluid is wat ik zoek. Lekker clean en reageert ontzettend lekker maar ook erg gevoelig op pedalen. Op m'n 5150 waren de delays wat vlak, zelfs via de loop. En met dezelfde instellingen op de Champ moet ik behoorlijk gaan bijstellen. En dat is wel lekker, want zo kan ik mooi spelen met alle mogelijkheden. De standaard reverb is niet super fel, maar merk je pas als je wat pedalen aangooit.

Oftewel; ik ben er blij mee!

Tot de volgende GAS aanval... ;) :seriousf:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1524726_583837985018627_1560490613_n.jpg

Agent_Smith
20 december 2013, 13:23
Gefeliciteerd!
Ik heb altijd (sinds ze uitkwamen) een zwak/interesse voor deze Champ 12 gehad (terwijl ik 100% Marshall man ben). Het is er nog nooit van gekomen; zelfs niet om m te proberen. Er wordt giga gebashed op de redknob Fenders (ook de Super 60, die me ook best leuk lijkt) maar ik kan er niet over oordelen. De overdrive schijnt nogal te zuigen, maar daar is vast aan te modden.

MarkS
23 december 2013, 23:10
Yep, Torres schijnt al jaaaren een mod kit te hebben voor die red knob Champ.

the sure thing
24 december 2013, 09:38
Gefeliciteerd! Ik heb m ook een tijdje gehad... Leuk speleding. Mij iets te "fel" maar dat is typisch Fender.....

Ik vind jouw knoppen wel veel mooier en stijlvoller dan de redknobs!

Rinze
24 december 2013, 09:58
Gefeliciteerd! Heb er een keer op een gespeeld bij Tools For Tones, de verkoper was verbaasd dat er zo'n lekker clean geluid uit kwam. Hij dacht dat het een kutding was, ik vond hem in ieder geval prima. Voor clean. En ik speel nooit clean.. Heb je hem toevallig van een dominee uit Leeuwarden gekocht?

marter544
24 december 2013, 12:46
Heb er net zo een weg gedaan.. lekkere clean idd, maar de scheur zuigt vrij hard.

FruscianteFan
25 december 2013, 11:19
Gefeliciteerd! Heb er een keer op een gespeeld bij Tools For Tones, de verkoper was verbaasd dat er zo'n lekker clean geluid uit kwam. Hij dacht dat het een kutding was, ik vond hem in ieder geval prima. Voor clean. En ik speel nooit clean.. Heb je hem toevallig van een dominee uit Leeuwarden gekocht?
Daar heb ik geloof ik ook nog eens op gespeeld.

beruk
25 december 2013, 11:42
Daar heb ik geloof ik ook nog eens op gespeeld.
Spelen op een dominee, hmm. ;)

vulvasonic
25 december 2013, 17:30
Spelen op een dominee, hmm. ;)

Vind je dat gek?
Da's de overbekende speeldominee van Nijmegen. Iedere jongen met een plasser, langer dan 10cm, is er al overheen geweest. Ik ook. Meerdere keren zelfs.



Maar het versterkertje is best geinig. Vooral lekker in het clean. En ja, die knoppen maken het verschil. :)

almarvk
3 januari 2014, 20:27
Inderdaad. Ik vind die rode knoppen zo goedkoop eruit zien. Deze knoppen zorgen voor meer uitstraling. Het clean is lekker en reageert behoorlijk fel op pedalen. De overdrive is niet super maar met een TS9 ofzo ervoor heb je een prima ampje waar je alle kanten op kan.