PDA

View Full Version : Ha!



Fluffhead
20 december 2013, 00:18
Hallo!

Ik ben Thomas, 19 jaar en ik speel al een jaar of 3 gitaar en ik merk dat ik er met de dag meer geobsedeerd door raak. Ik struin dus ook vaak de fora af om zoveel mogelijk te weten te komen over theorie/effecten/etc... Ik vond dat mezelf hier aanmelden het dus wel waard was.

Ik speel een PRS SE door een Peavy bandit 112, daarbij gebruik ik ook nog de nodige effecten:maxon od9, Barber Tonepress compressor, Strymon timeline. Ik speel met mn band vooral improvisatie van bebop tot avant gardistische funk, reggae, techno. Ook cover ik natuurlijk graag de muziek van Phish.
Deze band is namelijk een grote sleutel in mijn gitaarobsessie. Phish heeft me laten zien wat er mogelijk is met muziek en heeft mezelf leren ontdekken als muzikant.

Phish is een van de grootste zogenaamde 'Jambands' in de VS. In genres variëren ze van funk en jazz tot klassiek en calypso. Ze spelen al 30 jaar en hebben een grote trouwe scene opgebouwd die de band volgt van show tot show. Elke show is anders en vaak worden nummers 20+ minuten uitgerekt met de meest absurde psychedelische en diepe jams. Ik verzamel met groot plezier de vele bootlegs die gedeeld worden onder de phishheads.

Gear enzo:
Ik speel een PRS SE door een Peavy bandit 112, daarbij gebruik ik ook nog de nodige effecten:maxon od9, Barber Tonepress compressor, Strymon timeline. Ik speel met mn band vooral improvisatie van bebop tot avant gardistische funk, reggae, techno. Ook cover ik natuurlijk graag de muziek van Phish.

Ik ben zowat nooit iemand tegengekomen die phish kent daarom wil ik hierbij graag het woord verspreiden. :supercool:
http://www.youtube.com/watch?v=3HoDlGNTisI
http://www.youtube.com/watch?v=lpe6p9sIgbk

Ik zou het bijvoorbeeld leuk vinden om met geïnteresseerden te praten over bijvoorbeeld theorie (of filosofie) achter dit soort muziek.

Jullie horen vast nog wel van mij en ik hoop ik van jullie te horen en te leren :)

,Thomas

Duhsjaak
20 december 2013, 08:19
Door The Bear (ooit de technicus van The Grateful Dead) raakte ik zijdelings in contact met die gasten. Zij deden concerten van 4 of 4,5 uur.
De beste plaatsen waren gereserveerd voor bootleggers (alles in dienst van het geluid) en de troep die hen volgde waren de Deadheads.
Google maar eens. Dan zul je grote overeenkomsten aantreffen.

In mijn teksten duiken nog wel eens cocktails op, waarvan niemand de samenstelling kent. Eén keer raden waar ik dat systeem voor het eerst ben tegengekomen.
Dat Jerry Garcia ondanks zijn diabetes toch nog zo oud is geworden is niets meer of minder dan een wonder. In 1966 werd hij al Captain Trips genoemd.
Zij hadden de krankzinnigste backline die ik ooit heb gezien. Ergens op GN staat daar een foto van. Ik heb een schema gespost waarop je precies kon zien welke speakers waarvoor diende en hoeveel het er waren. En niet voor de scheur. Het ging om het pakken van het pure geluid.

Afijn, don't get me started want ik kan uren vertellen over deze gasten. Ik ga nu eerst even naar je helden luisteren. Misschien krijg ik er weer nieuwe bij.
Jij alvast hartelijk welkom. Have fun.
Vriendelijke groet, Gus