PDA

View Full Version : Korg Vox AC30 vib channel buizen verwijderen?



MaikelW
19 december 2013, 20:59
Ik heb een Korg Vox AC30,En heb op de normal en brilliant kanalen nogal last van bleedthrough van het vib kanaal.


Gebruik het vib channel toch nooit,Dus kan ik gewoon de 3 daarbij behorende buizen trekken?
Zodat ik geen last meer heb van lawaai van het vib channel.

Heb op het net gezocht,Volgens mij kan het gewoon.

Maar zou het graag toch even zeker willen weten,Voor dat ik mijn amp saboteer ;)

Mitch
19 december 2013, 21:18
Nou staat me iets bij dat er dan wel iets verandert aan spanningen en daardoor de gelijkrichtingsbuis het iets zwaarder zou kunnen krijgen, maar dat ligt wel erg vaag en ver terug in mijn geheugen. Ik kwam het destijds tegen op een pagina over de Brian May mods aan AC30s. Ik denk als je daar op zoekt dat je 'm wel kan vinden. Was een technisch goed onderbouwd verhaal, maar volgens mij deden die meer dan alleen de vib buizen trekken.

minas
20 december 2013, 11:49
MaikelW ik weet niet of het eruit trekken van de buizen voldoende is.

In mijn Vox AC30 (JMI) zijn zowel het Vibe als het Normale kanaal gebypassed om de versterker zo stil mogelijk te houden. Ik heb dit niet zelf gedaan (been zeer a-technisch) maar ik weet wel dat het niet alleen een kwestie was van de buizen eruit te trekken.

Succes, vast wel iemand hier die er meer verstand van heeft.

tommus42
20 december 2013, 12:37
Lijkt me dat die buisjes verwijderen geen kwaad kan. Heb er geen praktische ervaring mee, maar ze trekken erg weinig stroom van de voeding, valt te verwaarlozen ten opzichte van de EL84s, die erg veel stroom trekken. Mooier natuurlijk is het trem kanaal te onderbreken voor of na de mixerweerstanden, oh nee zit aan de fasedraaier he?
Ik vond het overigens wel mooi, alleen tremelo van een gedeelte van de ruis, en verder gewoon direct signaal via het normal kanaal.

beus
20 december 2013, 17:29
ja dat kan gewoon, ik heb ze er ook al jaren uit.