PDA

View Full Version : Welke Amp?



BlackSun
1 juli 2003, 18:34
Hey all,

Ik speel nu zo'n 7 maanden (elec)gitaar. Ik heb een Yamaha RGX 121FP, en een of ander crappy yamaha 10 watt miniversterkertje.
Nu ben ik op zoek naar een leuke nieuwe versterker waar ik een wat 'voller' en dieper geluid uit kan krijg als uit die kleine yamaha die ik nu heb, waar ik alleen een blikkerig klinkende distortion uit krijg. Ik speel vooral metal, punk, grunge etc.
Ik zoek een versterker waarmee ik lekker op mijn kamer mee kan oefenen zonder dat ik gelijk alle tussenwandjes eruit blaas, maar dat er toch een lekker 'vol' distortion geluid uit komt.
Enige tips voor een beginnend gitarist met een niet al te ruim budget?

BLOK182
1 juli 2003, 19:28
Hoeveel wil je uitgeven?

BlackSun
1 juli 2003, 20:09
rond de 150 tot 250. Daarom ben ik ook vele 2e hands aant kijken enzow..scheelt vaak bijna de helft...

BLOK182
1 juli 2003, 20:12
Misschien dat je voor 250 een tweedehands Marshall Valvestate vind? Das op zich wel redelijk voor thuis wat mee te spelen lijkt me zo.

Diedo
1 juli 2003, 20:21
valvestate is zeker geen slecht idee; een watt of 30 denk ik moet volstaan(minder gaat waarschijnlijk weer blikkerig klinken :cry: )

en anders de onvolprezen roland cube 15 (of cube 30)
maar die heb ik nog nooit gehoord.

succes ermee!

Diedo

skabouter
1 juli 2003, 20:27
ik zou ook de roland cube aanraden. zeker niet duur, en iedereen zegt dat ie geweldig is !
en er staat er altijd wel 1 2e hands online :)

BLOK182
1 juli 2003, 20:42
Helemaal vergeten die cube lol. Een Cube30 lijkt me een heel fijn maatje voor thuis, met 30 watt en flink wat mogelijkheden is het voor 250 een goeie keuze lijkt me.

BlackSun
1 juli 2003, 20:52
Die cube-30 ziet er idd erg goed uit. Net wat ik zoek! hoewel 250 (waarie in de meeste winkels voor te krijgen is na ff op internet gezocht te hebben) wel net aan de rand van mn budget is. Weet iemand toevallig ergens waarie in de aanbieding is, of een 2ehands adresje. Tot nu toe alleen oudere cube modellen 2e hands gevonden.

In ieder geval bedankt voor deze goeie tip!!

Timmer
1 juli 2003, 21:49
Je zou er ook een (goedkoop) multifx pedaal voor bij kunnen kopen. Heb ik ook gedaan (ZOOM 606) en dat zorgt toch wel voor een boel meer leven in die ouwe bak van mij. Hoewel je met die roland cube 30 toch ook meteen meer volume hebt enz. Met een digitech RP50 of Zoom 505 zou je wat dat betreft niet eens zo slecht uit zijn. In ieder geval goedkoper dan een cube 30


In principe zou je van zo'n fx pedaal ook bij een nieuwe versterker ook nog goed kunnen maken. Hoewel... zodra ik een nieuwe versterker heb is de kans groot dat die zoom ook de deur weer uit gaat :chicken:


Een cube15 kan ook maar daar zittten geen fx op. ZOOM heeft trouwens ook een paar van dat soort combootjes (Fire15 en Fire30 maar die heb ik nog nooit geprobeerd, zijn relatief nieuw).

BlackSun
1 juli 2003, 21:55
Ik heb al eens een Rp100 op die yamaha aangesloten, maar het is en blijft een blikkerig dingetje :wink:

Ik denk dat ik met een nieuwe versterker veel beter af ben. Een fx-pedaaltje komt er zowiezo nog bij, geeft me wat meer mogelijkheden. Maar eerst eens op zoek naar een cube-30 voor een mooie prijs...

Nocki
1 juli 2003, 23:33
ik ga ook voor de cube 30

toen ik kon kiezen tussen de cube 30 en de mark iv heb ik verkeerd gekozen... :-)

maar de cube 40 is echt een hele leuke versterker. en voetschakelbaar endat is belangrijk.

Nocki

BlackSun
3 juli 2003, 17:26
Hey all,

Ik ga vanavond ff op zoek naar zo'n Cbe-30. Ik zag nu ook op internet de nieuwe ZOOM Fire-30 staan. Ziet er leuk uit moet ik zeggen..is wel wat duurder. Weet iemand of deze beter/slechter/gelijk staat(kwa geluidskwaliteit, features maken me niet zoveel uit verder) met de Cube-30?

Timmer
3 juli 2003, 20:33
Qua geluidskwaliteit zou ik het niet weten, maar volgens mij kan je in die fire30 presets programmeren? Das natuurlijk wel handig. Zit ook een tuner ingebouwd etc. Eigenlijk een Zoom 707 effect pedaal met een ingebouwde speaker.

Je kan ook voor een Fire15 gaan, stukkie kleiner, stukkie goedkoper. En iets minder uitgebreid natuurlijk :chicken:

Voor details: www.samsontech.com/zoom

BlackSun
3 juli 2003, 22:22
Nou ik heb net de Cube 30 toch maar aangeschaft. Allemensen, ik wist niet dat 30 Watt nog zo hard was :P De buren zijn blij met me :D Volumeknop komt voorlopig niet boven de 1 a 2 uit.....

Is echt een mooi dingetje, mooi effecten, goeie distortion, precies watik zocht. Mensen, bedankt voor goeie advies!