PDA

View Full Version : oud en nieuw



Vincent Bakker
19 december 2013, 01:46
Hoi allemaal,

ik ben al een tijdje aangemeld op dit forum maar het is er nooit van gekomen om me even voor te stellen:

ben van origine bassist maar de laatste jaren meer gitaarspelend bezig, speel ook beetje keyboards en piano...

En dat nu zo'n 30 jaar al weer!

Vroeger in allerlei bandjes gezeten, tegenwoordig meer op de zolderkamer aan het spelen. Ik bezit enkele gitaren en bassen, niks bijzonders, allemaal werkpaardjes,goedkoop en vervangbaar, al ben ik natuurlijk wel gehecht aan AL mijn gitaren en bassen.

Hou van alle muziek, zeer breed georienteerd, en zeker niet speciaal enkel gitaarhelden. Al vind ik Frank Zappa al heel lang een groot en lichtend voorbeeld....

Beginnende gitaristen in de buurt van Maastricht zijn overigens van harte welkom om mij op te zoeken als ze iets aan hun gitaar gedaan willen hebben op het gebied van elektronika of afstelling van brug of hals!

Dutch66
19 december 2013, 09:14
Hoi Vincent,

(Alsnog) van harte welkom op GN!

Goed om te horen dat je de laatste jaren meer gitaarspelend bezig bent, op een gegeven moment
moet je toch gewoon zeggen "genoeg is genoeg, weg met die bas, och was ik er maar nooit aan begonnen"

En nu volhouden hoor, soms duurt het jaren voordat je helemaal clean bent!

En natuurlijk zul je nog wel is een terugval hebben, het is ook zo gemakkelijk om die 4-snaartjes weer
op te pakken. Maar samen met je gitaar "buddies" hier op GN gaat het je zeker lukken!

Echt op een dag word je wakker en denk je, Shut Up 'n Play Your Guitar..

:seriousf: :seriousf:

Niet verder vertellen hoor, maar ik heb laatst een basje gekocht voor erbij....

Vincent Bakker
24 december 2013, 06:39
hahahahah moest erg lachen.... ja alles waar geluid uit komt is interessant eigenlijk, zelfs een bas!!! Een bas brand ook iets langer dan een gitaar, wist je dat? kan van pas komen deze winter!
Een kind kan de bas doen...

Rizz
24 december 2013, 06:56
hahahahah moest erg lachen.... ja alles waar geluid uit komt is interessant eigenlijk, zelfs een bas!!! Een bas brand ook iets langer dan een gitaar, wist je dat? kan van pas komen deze winter!
Een kind kan de bas doen...

Bijzonder hout dan! :D

Heb ook een tijdje bas gespeeld in een Doommetalbandje en die bas, zo'n nonamemetalgevaldingmetuitstekendepunten en een gewicht!!! Kenonne.. Toen wist ik waarom metalbassisten met kromme rug op het podium stonden en de bas tot op de knieën hadden..

Nee, dan is gitaar een betere keus! :soinnocent:

Welkom!

gitaarvrouwtje
24 december 2013, 09:27
Nou een uitgesteld welkom dan :)
Stond ik gisteren toch even liefkozend over een acoustic bas te aaien in de muziekwinkel
Zegt mijn ( niet spelende ) man
" waarom is dat ding zo duur die heeft veel minder snaren?"
Hij hade twaalfsnarigen ontdekt, die zagen er duurder uit vond hij :p

Rizz
24 december 2013, 09:32
Nou een uitgesteld welkom dan :)
Stond ik gisteren toch even liefkozend over een acoustic bas te aaien in de muziekwinkel
Zegt mijn ( niet spelende ) man
" waarom is dat ding zo duur die heeft veel minder snaren?"
Hij hade twaalfsnarigen ontdekt, die zagen er duurder uit vond hij :p

:seriousf:

Da's je ochtend goed beginnen na het hangen over een pannetje met pruttelende pure chocolade met boter en maple syrup! :D

Ik zou er gebruik van maken.. Zeg schat, die 12-string wil ik erg graag hebben, maar zoals je weeeet, 12 snaren zijn erg duur, krijg jij van mij een extra concert.. Ignorance is bliss! :D