PDA

View Full Version : PRS Archon Hi-Gain 2-channel 100 Watt amp



Max W. De Vries
18 december 2013, 12:49
Ik zie hem zojuist aangekondigd, nog niks bekend over prijzen en wanneer we er in NL aan mogen zitten.

http://www.prsguitars.com/archon/

Klinkt zeker interessant, helemaal voor een Tremonti-fanboy als mijzelf. Clean kanaal is in die soundcloud-voorbeelden en de video erg indrukwekkend. De hi-gain voorbeelden klinken als moderne 6l6-pomp.

Durft er iemand een gokje te wagen wat dat ding moet gaan kosten? Ik zet hem op € 2.500,-.

arjanb01
18 december 2013, 12:57
€ 2500 ? Ik denk dat dat afhangt van waar de amp gemaakt is, is het een USA made amplifier dan gaat het die richting op, is het een model geproduceerd in Azië dan gok ik op net onder de € 1000, zoals prs dit ook met eerdere versterkermodellen heeft gedaan.
Ik denk dat ze in dit high gain segment kansloos zijn als ze er een prijskaartje van 2k of meer op plakken, aangezien er veel concurrentie uit Amerika maar ook uit Duitsland voor is (Diezel, Engl, Bogner).
Zou ik voor een metal amp gaan, dan sowieso een Duitse amp, gezien de betrouwbaarheid, en vooral de sound !

Soulflyhigh
19 december 2013, 14:28
Concept van een goed clean en een brute scheur is interessant. Ik houd hem in de gaten. Ben op zoek naar een goed clean maar ben verzot op de scheur van mijn 6505


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Brum
19 december 2013, 15:03
Lijkt me serieus een vette versterker, zo aan de hand van de filmpjes. Maar het idee van versterkers met en een goed clean en een goeie scheur is natuurlijk niet nieuw... Mesa, Framus, Bogner, Rivera, zelfs Marshall, noem het maar op, claimen met bepaalde versterkers precies hetzelfde en de rest is smaak.

almarvk
19 december 2013, 16:06
Klinkt inderdaad wel interessant. Ik vind de scheur nog wel behoorlijk dicht gesmeerd, maar moet dat denk ik zelf 'ervaren' door er op te spelen als ie echt uit komt. Zou mooi zijn als de prijs rond de 1.000,- euro uitkomt, maar gok meer richting de 1.500/2.000.

En met Tremonti & Werstler heb je wel top gitaristen in huis met een eigen stijl. Goede promo!

Tjepke
20 december 2013, 08:16
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die 1800 dollar moet gaan doen. Dus waarschijnlijk street price tussen 1000-1200.

Rinze
20 december 2013, 08:23
Kan van dat scheurgeluid niet echt heel; erg onder de indruk zijn, klinkt inderdaad erg dichtgesmeerd ook.

Orpheo
20 december 2013, 17:24
het voelt zo amerikaans aan, qua tone. Heel dichtgesmeerd. Ik wil meer openheid en 'bark'. meer bite en minder 'woofff woofff wooffff' in het laag. minder luchtverplaatsing mag best...