PDA

View Full Version : B Minor Blues.



Braddie
17 december 2013, 13:15
http://www.youtube.com/watch?v=GSoBm3dDC7Y&feature=youtu.be
Sorry voor de kwaliteit, een vriend van me heeft een gitaar gekocht en die moest ik natuurlijk even aan de tand voelen :)

ateng
19 december 2013, 01:20
Je probeert van alles te laten zien wat je kan en das jammer want werd op den duur rommelig. Vooral op zo'n nummer van BB King is dat zonde...

piker
19 december 2013, 10:43
Het is inderdaad een beetje druk. En de hoge noten pak je niet altijd zuiver maar toch knap gespeeld!
Sommige licks zijn er boenk op! Beetje doseren en dat komt dik in orde!

gitaarvrouwtje
19 december 2013, 11:42
Less is more, maar knap gedaan hoor :)

Braddie
19 december 2013, 18:43
Je probeert van alles te laten zien wat je kan en das jammer want werd op den duur rommelig. Vooral op zo'n nummer van BB King is dat zonde...

Klopt, ik moet nogsteeds mezelf even onder de duim zien te houden als het gaat om snelheid..

Bloodline
23 december 2013, 16:35
Zitten hele leuke dingen tussen!
Nu gaan we zeuren:

Je doet heel veel down slides na licks, van die "piieeeuuww....". Less is more.
Werk aan je vibrato, is vaak nog wat te "stengerig". Less is more. (2:30 doe je het een stuk beter)
Probeer eens met je soleer werk de akkoorden te volgen, stel dat je de backing track weg zou halen dat je aan je soleer werk kunt horen over welke akkoorden je improviseert.
rond 3:45 ga je "shredden" en dan vooral vanuit de arm, probeer eens meer vanuit de pols en gecontroleerd. (Rock Discipline van Petrucci of Speed Kills van Batio hebben goeie oefeningen om schoon en duidelijk te picken).
@ 2:34 Kijk das nou mooi!

Gitaristen die je echt even moet checken:

Emil Werstler
Chris Poland (check vooral zijn Ohm project, bends en frasering om van te smullen)