PDA

View Full Version : Seymour Duncan SH1 setje, nogal helder



Ibanez RuleZ
17 december 2013, 00:09
Allen,

ik heb in mijn zelfbouw korina gitaar een setje SH1's zitten. Foto's staan in het zelfbouwforum (dat wil zeggen, nog niet de laatste, want hij doet het tegenwoordig).

nu ben ik een PRS CE24 gewend en het eerste wat me opviel: wat klinkt de halshumbucker clean geweldig. open, helder en toch warm, articulate etc. bijna acoustisch. het tweede wat mij opviel: wat klinkt de brug humbucker clean trebly en overstuurd dunnig. Een beetje teveel hoog en te weinig guts. Ik ben meer moderne sounds gewend en had het vintage karakter wat onderschat, zeker voor de brug.

Als ik mijn tonepot terugdraai tot ongeveer 50% klinkt het allemaal al een heel stuk beter overstuurd op mijn mesa versterker, ook clean klinkt het dan overigens nog behoorlijk fris met behoorlijk wat meer prescence dan mijn PRS. Er zit nu een standaard setje met 2x500K pots en standaard 47u cap.

Nu weet ik dat als je de volumepot vervangt door een 250k dat dit een behoorlijk verschil maakt. heeft iemand dat al eens geprobeerd? en wat waren je ervaringen, zeker met de SH-1 (59).

Orpheo, gedachten?

Orpheo
19 december 2013, 15:51
je beschrijving is 'dead on the money'. dat element is een kopie van een PAF die Seymour heeft, en die pickup plus de LP waar het uit kwam waren heel erg gericht op de telecaster: het moest immers daarmee concurreren...

dat gezegd hebbende, je kan er een 250k potje in doen, maar ik denk dat je dan alleen het hoog temt en je wilt juist een dikker middengebied hebben.

2 oplossingen. alnico 8 magneet of de unoriented alnico5.

http://addiction-fx.com/

bij deze man kan je magneten kopen. betrouwbare toko. Magneetje erin, en knallen maar. OF... je koopt een SH14 Custom 5 en maakt er een hybrid van. dan heb je je vintage vibe maar met een subtiele moderne edge. Ik wil 't ook wel voor je doen, by the way.

Ibanez RuleZ
20 december 2013, 11:20
Ah, dank voor de informatie.

die 250k pots lijkt me dan niet de way to go. Ik voel er overigens zelf niet zo heel veel voor om te gaan knutselen aan PU's, die zitten te ver van mijn metier af. Daarnaast heb ik geen flauw idee wat die magneten doen. je krijgt zo en PM'etje ;)

H