PDA

View Full Version : Marshall Vintage series



SloeGin
16 december 2013, 18:46
Hoe goed/ slecht zijn de reissues van de 1959SLP, 1987x, JTM45, JCM800 2203 en 1962 Bluesbreaker eigelijk?

http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=4

driesp
16 december 2013, 18:50
Tja, het zijn wel grotendeels de goeie 'oude' circuits, maar toch met goedkopere componenten. Ook de tranfo's lijken niet heel dat meer te zijn. Het zal wel zo slecht niet zijn, maar ik denk dat je voor dat geld van een nieuwe wel gemakkelijk een late 70's JMP superlead of mastervolume vindt voor dezelfde prijs, laat dat eens servicen en je hebt een betere amp voor dezelfde prijs, die z'n waarde behoudt !

Eko
16 december 2013, 19:36
Ik denk dat bij een blinde test niemand de verschillen hoort als bv de speakers ingespeeld zijn.
Mojo is wat anders.
Ik heb recent een 2104 combo gekocht , maar misschien dat ie nog wel eens plaats maakt voor een Bluesbreaker.

the sure thing
16 december 2013, 20:04
Ik vind de JTM45 en de 1962 bluesbreaker (beiden dezelfde amp) erg goed klinkende versterkers.

Mitch
17 december 2013, 09:11
Maar niet zo lekker los, het blijft allemaal vrij stug. Prima klank verder, dat zeker. De 1959 is gewoon een ontzettend puntige, schelle bak, ongeacht de kast die er onder staat. Dan klinkt een Vintage Modern prettiger, hoewel dat ook niet bepaald mijn favoriete Marshall is.

the sure thing
17 december 2013, 12:25
De VintageModern vind ik super veelzijdig instelbaar, maar moet echt op hoger volume om "los" te komen. Maar dan heb je IMHO ook écht een dijk van een geluid.

Nellyrocks
18 december 2013, 10:00
Ik heb die jtm45 en daar ben ik heel blij mee. Het is een hoer met pedalen en dat is handig. Alles klinkt er goed op. Er valt een hoop te tweaken aan die versterkers begrijp ik. Er schijnen een aantal dingen in te zitten die niet horen en wat makkelijk aan te passen is. Vraag me niet wat mensen met mijn versterker hebben gedaan. Ik ben geen elektricien.