PDA

View Full Version : Line 6 POD UX2 ervaringen



kepo98NL
16 december 2013, 14:43
Hallo !

Ik ben van plan een Line 6 POD UX2 aan te schaven. Ik ga hem gebruiken voor gitaar spelen en opnemen. Maar wat zijn jullie ervaringen met de UX2 ?

Of kan ik beter voor een andere gaan ?

Alvast bedankt !

vulvasonic
17 december 2013, 21:28
Ik heb 'm gekocht omdat ik er heel veel positieve verhalen over hoorde. Het stomme is dat ik 'm nooit heb kunnen gebruiken (lang verhaal). Op zich zou ik er nu ook best wat meer van willen weten, maar niemand hapt. Misschien een ander subforum proberen? :)

Pepe
17 december 2013, 23:40
Wat willen jullie weten? Ik heb een paar dagen geleden al iets geschreven, er lopen ineens een paar UX vragen tegelijk geloof ik.

vulvasonic
19 december 2013, 06:28
Pfffff....., niet zo gek veel. Ik ben alleen benieuwd of ik het ding kan aansluiten op mijn iMac. Ik bedoel, die UX2 van mij is toch alweer een aantal jaartjes oud en ik heb 'm nog nooit gebruikt. Misschien heb ik een upgrade nodig?

Pepe
19 december 2013, 10:34
Upgraden doet ie zelf dwz dat kan je doen via Monkey, een hulpprogramma voor updating dat ie gelijk installeert. En hij installeert ook Manager, een programma waarmee je je licentie kan activeren op je hardware.

harrie-beton
19 december 2013, 10:43
ux 2, Pod Studio UX 2 audio interface.Voorzien van 2 microfoon ingangen met fantoom, 2 instrument ingangen, 2 line ingangen, S/P-dif uit, 2 TRS line uitgangen, hoofdtelefoonuitgang en bijzonder fraaie VU meters. Voor PC en Mac

Uitkijken met tweedehands omdat de licentie dan nog op de vorige gebruiker kan staan.

vulvasonic
19 december 2013, 16:52
Upgraden doet ie zelf dwz dat kan je doen via Monkey, een hulpprogramma voor updating dat ie gelijk installeert. En hij installeert ook Manager, een programma waarmee je je licentie kan activeren op je hardware.
Perfect!
Klinkt nog vrij ingewikkeld trouwens. Maar ik meen dat ik ergens in mijn mail een Line6 dinges code heb genoteerd. Wellicht is dat wat je bedoelt?

Pepe
19 december 2013, 19:48
Wel, je installeert het hele zooitje en je opent een account bij Line6. Met dat account kan je je manager registreren en dan zeg je tegen je manager dat je DIE applicatie op Die machine gaat draaien. Bij Line6 gaat dan een belletje in het gebouw: He, he.. eindelijk activeert iemand NA 6 JAAR die licentie! Taart & champagne. Maar goed, daar heb je verder weinig aan. Daarna start je Monkey op en logt in op je account, dan weet Monkey voor wie hij wat doet. En vervolgens mag je alle dingen die alarm geel zijn (wat in jouw geval alles zal zijn) updaten. Als dat klaar is kan je pas je UX opstarten en dan begint de pret. Of ellende.

vulvasonic
20 december 2013, 04:38
Mwokay....
Nu heb ik wel een beetje gelogen. Ik heb de hele zooi namelijk al eens geïnstalleerd gehad op een laptopje, maar dat was een laptopje van niks en ik kon er dan ook helemaal niks mee. Maar goed, ik ga het maar gewoon eens installeren en dan merk ik vanzelf wel wat er gebeurt. In ieder geval bedankt voor de info.

En mijn excuses. Ik ben nu eenmaal niet zo'n held met dat soort dingen, ondanks het feit dat ik 11,5 jaar dagelijks achter de computer heb gewerkt bij een internetbedrijf. :D

Tonton
20 december 2013, 10:32
Mooi apparaatje, ik gebruik hem voor emulated out op te nemen (mic kabel)
en het is een goede line-in voor sofware amp-sims... guitar pro enzo
zit ook line6 software amp sims bij, schijnt ook aardig goed te zijn.

Ik heb hem genomen omdat er goede no latency drivers bijzitten, wat een must is bij sim software

Ik gebruik voor line out de analoge headphone aan de voorkant naar mijn Marantz versterker (dus niet guitar amp :P)
Want de digital out heeft wat vertraging, wat natuurlijk erg storend is

Check even of je niet beter de UX1 kunt kopen.
die is bijna hetzelfde en wat goedkoper, ff checken of je de extra features UX2 nodig hebt.

Elric
28 december 2013, 16:49
Ik gebruik de UX2 ook. Al moet ik zeggen dat het geluid redelijk is. Een Fender clean of een Marshall crunch worden niet echt evenaart in dit apparaatje. Wel leuk om zo eens mee te spelen opzich.

wat betreft de digital output, ik heb de mijne lopen via de soort van coax aansluiting. Dit zit weer verbonden met een kastje die het omzet naar gewoon tulip en die gaat vervolgens naar mijn speakers toe. Klinkt erg omslachtig maar voor het geluid maakt het eigenlijk niks uit, terwijl de vertraging wel weg is.