PDA

View Full Version : Hellowkes



Dimavery
16 december 2013, 11:58
Hoi gitaarrspelend Nederland (en België ook vermoed/hoop ik :p )

Ik ben Koen, Belg, 32 jaartjes oud en ga eindelijk eens poging doen om deftig gitaar te leren spelen.
In het verre verleden al verschillende pogingen ondernomen, echter zonder succes (lees, ik was teleurgesteld dat ik na 1 dag nog geen deftige liedjes kon spelen)

Nu heb ik me een Electrische gitaar gekocht, en heb me er een computerspelletje bij gekocht.
Rocksmith 2014

Nu, ik speel het spel nog maar een dag of 2 en ligt het aan de motivatie, of aan het spel, maar op die 2 dagen tijd ken ik alenkele akoorden, shiften, slides, .... lukken ook al redelijk aardig (uiteraard nog veel verbetering aan wel :p )
Dus tot hiertoe, een tevreden man :D

Soit, als je nog wat wil weten van me dan zeg je het maar even ;)


Oh ja, gitaar is een Dimavery (maar dat had je al aan mn nick kunnen verstaan ;) )
I know, Niet bepaald degelijk merk enzo, maar ik had geen zin om er meer geld aan te geven om dan misschien binnen x weken toch door teh hebben dat het mn ding niet is)

Dutch66
17 december 2013, 08:50
Hoi Dimavery,

Allereerst welkom op GN!!

Tja, gitaar leren spelen duurt iets langer dan een dag, maar goed daar was je zelf ook al achter ;)

Goed om te horen dat Rocksmith je helpt om verder te komen, ik ken het programma verder zelf niet
maar alles wat helpt om je "deftig" gitaar te leren spelen is natuurlijk prima.

(Deftig, wat een prachtig taal hebben jullie daar toch in het zuiden!)

En Dimavery is inderdaad niet echt high-end, maar verder prima om op te leren spelen, ik zou me
er niet te druk over maken. Als het straks echt een beetje gaat lukken kun je altijd nog een andere
gitaar kopen. Er is hier op GN heel veel info over dit soort dingen te vinden.

Greetz
Dutch (eh... uit Holland inderdaad ;))

Duhsjaak
17 december 2013, 09:33
En uit noord-holland zelfs, die Dutch.
En ik ben zijn buurman. Niet letterlijk, maar als de stad Groot Amsterdam ontstaat (niet òf, maar wanneer) dan zijn wij toch weer stadgenoten.

Hoe kan het ook anders; in B en NL ben je bijna altijd buren. Zo groot is dat allemaal niet.

En als je naar NL gaat op een zeker moment, neem dan je gitaar mee naar iemand in zuid NL, die de afstelling voor je naloopt. Als je weet waarop je moet letten kun je het gewoon zelf de volgende keer (www.gitaarhulp.nl).

Welkom. Maak er een feest van, van je aanwezigheid hier.
Vriendelijke groet, Gus

Dimavery
17 december 2013, 14:33
bedankt voor de verwelkomingen ;)