PDA

View Full Version : Element / jack-plug in laten bouwen akoestische plank



daniel20
16 december 2013, 10:10
Hoi allemaal,

Ik heb een wat oudere, maar oh zo fijne gitaar liggen waar ik nog 'jaren' mee vooruit wil. Echter (nadat ik bij een vriend langs ben geweest met Rocksmith 2014 en guitarbots) wil ik graag mijn gitaar aan kunnen sluiten op mijn Computer (en eventueel versterkertje, gewoon voor de lol). Maar mijn problem is dat ik geen element (jack-ingang) heb aan de zijkant van mijn kast.

Is het mogelijk om dit in te laten bouwen? Het gaat er voornamelijk om dat ik mijn gitaar aan kan sluiten op de computer/laptop, zodat ik ook Rocksmith etc. kan spelen!

Ik ben als het kan naar iemand opzoek in de buurt van Tilburg/Breda.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, en dat iemand mij kan vertellen of dit mogelijk is (en zo ja, bij wie het mogelijk is)

Alvast bedankt!

Gr

Eko
16 december 2013, 10:52
Je kunt bij bijna iedere gitaarzaak wel een element in laten bouwen. Zelf doen kan natuurlijk ook.
De meeste systemen zijn trouwens met een plug op de plek van de end pin. Zie je dus eigenlijk niets van.

daniel20
16 december 2013, 11:26
Je kunt bij bijna iedere gitaarzaak wel een element in laten bouwen. Zelf doen kan natuurlijk ook.
De meeste systemen zijn trouwens met een plug op de plek van de end pin. Zie je dus eigenlijk niets van.

Bedankt voor je reactie Eko, zelf doen lijkt me een beetje moelijk. Speel nog niet zo heel lang gitaar, en kan alleen snaren verwisselen haha!

Enig idee wat voor prijzen dit zijn? Woon een eindje uit de stad en weet zo 1,2,3 geen gitaar winkel in de buurt.

mvg

stijnkenens
16 december 2013, 12:26
Inbouwen is niet zo duur: Een 40 tal euro.
Maar wat je wil inbouwen kan wel eens oplopen.

K&K acoustic pickups vind ik zeer degelijk, werkt met contact microfoontjes onder de brug.
Maar ook de LR Baggs Anthem is zeer goed, maar wel een heel pak duurder.

Probeer eens rond te horen wat mensen allemaal in hun gitaar hebben steken.

Iets met een side preamp: zo'n bakje dat in de zijkant van je gitaar zit, zou ik niet laten inbouwen.
Als het een volhouten instrument is, heb je kans op volledig doorbarsten van de zijkant.
Als je zijkanten gelamineerd zijn, dan maakt het veel minder uit.
Mocht dat ding dan jou smaak niet zijn, heb je wel een groot gat in de zijkant natuurlijk ...


s.

kwispelhond
16 december 2013, 14:53
Voor een enkele keer met niet al te veel kwaliteitseisen kan je ook een klankgatelement nemen met zo'n snoertje uit het klankgat. Simpel, niet al te duur en geen bouw, boor en zaag werk. Ook hier geld natuurlijk wel dat het resultaat meestal wel verbetert met het geïnvesteerde bedrag maar zelfs dan blijft dat nog wel onder de inbouwsystemen. Ik heb hier zelf nog een oude Shadow rondslingeren, is best een acceptabel geluid om zo eens een keer lekker mee te spelen.

Hiervoor heb je natuurlijk wel een gitaar met stalen snaren nodig! Als je nylon snaren hebt helpen alleen microfoontjes en transducers.

Eko
16 december 2013, 15:34
Daniel
Probeer eens te zoeken bij Thomann of Baxshop. Bron van info.