PDA

View Full Version : Line6 UX2 of Komplete audio 6 ??



kepo98NL
15 december 2013, 16:30
Hallo !

ik zal me even kort voorstellen, ik ben Kevin en ik speel sinds een jaar of 5 gitaar.

ik wil graag gaan opnemen, ik ga het eerst waarschijnlijk alleen voor een elektrische gitaar gebruiken. ik heb al even wat gezocht op internet, en ik kwam op deze 2 uit : de Line 6 Pod UX2 en de Native Instruments Komplete audio 6. ik weet alleen niet welke het beste is voor gitaar, ik wil graag software zoals Pod Farm 2.5 Platinum en Guitar Rig 5 Pro gaan gebruiken.

ik vind geluidskwaliteit erg belangrijk.

de Komplete audio 6 kost 200 euro
de Line 6 UX2 kost 150 euro

Pepe
15 december 2013, 17:12
Ik neem complete albums op met mijn UX1 en ik zal niet de enige zijn. Ik gebruik geen higain amps dus daar kan ik je weinig over vertellen. Er zijn zoveel parameters, het is geen plug & play voor echt goede sounds, de kwaliteit hangt ook sterk af van je eigen oren. Af en toe krijg ik een sound die beter is dan ik uit mijn eigen amps kan halen maar het is uren van tweaken en resetten met opnames van Youtube en albums.
Een ander probleem is het afluisteren, een andere koptelefoon kan best een totaal ander geluidsbeeld geven, je wordt er soms gek van.

vulvasonic
16 december 2013, 00:16
Ik heb de UX2 en daar heb ik door omstandigheden nog nooit iets mee kunnen doen, ondanks het feit dat ik 'm al zeker 7 jaar heb. Maar ik heb besloten daar verandering in aan te brengen. Binnenkort hang ik 'm aan m'n iMac en waarschijnlijk ga ik dan werken met het eenvoudige Fruity Loops icm Reason. Ik heb er nu al zin in. Eindelijk, na bijna 15 jaar weer mijn eigen mini-studio. Wat zal ik genieten!!! :crazyhappy: