PDA

View Full Version : Is er iemand in nederland die een 1963 g6g-b fender blonde bassman kan bouwen?



Forrest Provoost
15 december 2013, 03:48
Hallo iedereen,

tijdje geleden dat ik hier heb gepost maar goed...
Ik ben verliefd, zwaar verliefd zelfs.
Ik ben zo erg verliefd dat ik het hele internet heb afgezocht naar een blonde bassman uit 63,
Ik heb er een aantal gevonden maar... ze zijn gewoon vreselijk prijzig.
Na een tijdje te hebben gehuild en op me duim te hebben gezogen ging ik opeens nadenken.
Er moet vast wel in nederland een persoon in een kamertje zitten die deze mooie versterker kan bouwen.
Ik wil het ergens volgend jaar laten doen, ik ga namelijk over 2 weken een gretsch white penguin kopen dus ik moet een beetje sparen. Ik weet niet precies wat een redelijke prijs is om zo'n bassman head te laten bouwen, aangezien ik moet denken aan alle kosten voor elektronische onderdelen, stalen chassis, hout voor de cab, tolex, arbeidsuren etc. maar het zou mooi zijn als het voor 800 a 900 euro kan.

Ik ben nog een redelijk jonge gozer dus ik heb ook niet al te veel geld maar ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen

Pepe
15 december 2013, 04:22
Er zijn hier meerder mensen die dat willen en kunnen. Zonder iemand tekort te willen doen, die knaap van Tubeking heeft zijn boel redelijk voor mekaar.

Triggy
15 december 2013, 10:27
Persoonlijk denk ik niet dat je het redt met je budget:soinnocent:.
Zeker niet als je van plan bent om, naast de looks, ook de sound van een 63er Bassman te willen benaderen.
Dan zal er zeker gebruik gemaakt moeten worden van kwalitatief goede en dus ook dure onderdelen.
Mocht je desondanks iemand weten te vinden, join me in!
Maar cool, de aanstaande aankoop van een 6134er WP, is dat toevallig de LTV uitvoering?:cheerup:
Heb ergens anders daar ook een topic over gezien....

cluseau
15 december 2013, 11:21
Als je zelf voor de componenten kan zorgen of een bouwpakket kan regelen wil ik hem wel in elkaar frustelen maar ik heb een tering hekel aan kastjes lijmen/frezen/zagen etc. Daar heb ik domweg de ruimte niet voor. Het chassis klaar maken is geen punt als het ook maar grotendeels voorbewerkt is.

Dirk_Hendrik
15 december 2013, 12:27
Eerst praat je over een head en vervolgens refereer je aan "hout voor een cab". Dan neem ik voor het gemak even aan dat er ook nog speakers in die cab moeten.
En dan ga ik nadenken: trafo's, chassis, speakers, buizen, faceplates en knoppen, tolex, stoothoeken etc etc. Dan is je budget van 800-900 aan onderdelen al lang en breed op.

Hendriks
15 december 2013, 12:56
Marsh amps verkopen een kit , maar dan ben je incl. Verzenden en tax , gauw €1400-1500 kwijt.

lespaulnmarshall
15 december 2013, 13:14
Eerst praat je over een head en vervolgens refereer je aan "hout voor een cab". Dan neem ik voor het gemak even aan dat er ook nog speakers in die cab moeten.
En dan ga ik nadenken: trafo's, chassis, speakers, buizen, faceplates en knoppen, tolex, stoothoeken etc etc. Dan is je budget van 800-900 aan onderdelen al lang en breed op.

Denk dat hij een head cabinet bedoelt? De behuizing voor een top.

lespaulnmarshall
15 december 2013, 13:15
Mocht je trouwens de real deal willen, ik ken iemand die er een weg doet, als je wilt kan ik je wel met hem in contact brengen, pm me dan even.

jacky
15 december 2013, 13:20
Je kan kits bouwen wat je wil en de duurste parts er in stoppen het klinkt nooit als het origineel ..vervelend genoeg ..daarnaast is een kitje snel 1000 euri parts en een beetje knappe trafos er in maakt het nog wat duurder dan in elkaar zetten ..een blond bassman topje is gewoon nog te vinden en dan goedkoper dan deze weg ...denk ik

tommus42
15 december 2013, 13:53
Ik heb nog wel een mooie top, formaat kleine (50W) Marshall, 50 euro (zwart tolex, witte piping), super netjes gedaan. Maar zelf maken is natuurlijk veel leuker:).

Deze maar dan de 1987, met witte piping
http://i42.tinypic.com/qnntsg.jpg

Hendriks
15 december 2013, 18:30
Ik heb nog wel een mooie top, formaat kleine (50W) Marshall, 50 euro (zwart tolex, witte piping), super netjes gedaan. Maar zelf maken is natuurlijk veel leuker:).

Deze maar dan de 1987, met witte piping
http://i42.tinypic.com/qnntsg.jpg
Heb ik wel belang bij , voor een toekomstig project.

Tabula Rasa
15 december 2013, 18:44
Euhhhh.. waarom bouw je hem zelf niet, desnoods vanuit een bestaande kit?

Gearjunkie
15 december 2013, 18:52
Bestaande kit zie ik even niet staan bij de bekende hofleveranciers.
Ook voor het budget zou je het nooit redden.

7ender
15 december 2013, 21:54
daar trapt geen mens in voor die prijs :D

7ender
15 december 2013, 22:01
speciale klussen leveren maar zelden een waardig uurloontje op .

In het verleden wel gedaan voor vriendjes ,....onder het mom "vriendendienst" viel dat eind-bedrag dan .

Het zure was ,....dat de boel een jaar later alsnog door-verpatst werd ,....voor een dijk van een prijs.

( en de bouwer voor 't gemak maar effe vergeten werd )

:dontgeti:

Forrest Provoost
16 december 2013, 01:19
Okee fock it, jullie hebben allemaal gelijk.
Ik moet gewoon geduldiger zijn... Ik ga gewoon sparen voor een originele!
Dat is de enige echte toon!!!!

7ender
16 december 2013, 07:02
Okee fock it, jullie hebben allemaal gelijk.
Ik moet gewoon geduldiger zijn... Ik ga gewoon sparen voor een originele!
Dat is de enige echte toon!!!!

....kijk ! ,....zo mag ik 't horen ! :soinnocent:

:D

Triggy
16 december 2013, 07:03
Okee fock it, jullie hebben allemaal gelijk.
Ik moet gewoon geduldiger zijn... Ik ga gewoon sparen voor een originele!
Dat is de enige echte toon!!!!

Kijk dat intrigeert me. welke toon bedoel je eigenlijk?
Het geluid van Brian Setzer? Dan kun je meteen doosparen voor een Roland 301 space-echo , komt er nog eens 8 a 900 euro bij...
Welke elementen zitten er trouwens in de aankomende White Penguin?
Als er Dynasonics in zitten is qua geluid een AC VOX30 eigenlijk een betere match....

Forrest Provoost
16 december 2013, 14:33
Niet per se het geluid van brian setzer alhoewel hij wel 1 van mijn favorieten is.
Ik bedoel meer dat de enige echte blonde bassman toon alleen in een blonde bassman zit.
Ik wil wel die zelfde crunch die hij live krijgt, ik weet dat er een opamp pre amp in zijn space echo's zit maar gelukkig is er iemand die space echo re301 pre amps maakt in pedaalvorm. check nocturne brain pedals voor meer.
Hij maakt ook een blonde bassman kopie maar dat kost ook een hoop knaken.

Ik wil dus zo'n pre amp kopen om diezelfde crunch te krijgen, verder is een ouwe boss, mxr, ehx of Ibanez delay prima.
Slapback is niet zo'n punt vind ik, voor een nummer als sleepwalk is het natuurlijk weer een ander verhaal...
Strymon el capistan is volgen mij wel een goeie delay voor die tape achtige dingen. De roland space echo werd trouwens niet eens gebruikt op de eerste twee of 3 albums. Bekijk bijvoorbeeld stray cats live at Montreaux daar gebruikt ie gewoon een ehx memory man

Gebruik op het moment een reel echo maar ik ga denk ik een ehx memory man of boss dm-2 kopen ofzo.

Eko
16 december 2013, 16:04
Het zit hem niet in de blonde verpakking , maar in het circuit met de presence regeling. Er zijn meerdere blonde amps ( heb zelf een Blonde Showman uit febr. 63). Goede Gretsch en een slapback ( re-20 ) doen de rest.
Je hebt gelijk , er is geen alternatief als je het origineel mooi vind.

Triggy
16 december 2013, 20:35
Het zit hem niet in de blonde verpakking , maar in het circuit met de presence regeling. Er zijn meerdere blonde amps ( heb zelf een Blonde Showman uit febr. 63). Goede Gretsch en een slapback ( re-20 ) doen de rest.
Je hebt gelijk , er is geen alternatief als je het origineel mooi vind.

Boss/Roland Re-20 +1
Had zelf ook eerst een Dynelectro Reel echo , maar die RE-20 is een stuk veelzijdiger. Slapback, goede delay, reverb, het kan allemaal , is het enige pedaal wat ik gebruik icm mijn CS bassman en een goede Gretsch:soinnocent:.
Overigens heeft Boss ook een Bassman-pedaal, die de buisoversturing faked.....