PDA

View Full Version : De kerst komt er weer aan!



JVGM-music
14 december 2013, 21:01
Dus even een oudje....christmaslights zit in de tekst en ook nog best een geinige gitaarsolo(eigenlijk duo...ze wisselen elkaar af) naar het einde toe..

http://www.youtube.com/watch?v=U6hk7plbFDA

jannest
15 december 2013, 00:40
Dus even een oudje....christmaslights zit in de tekst en ook nog best een geinige gitaarsolo(eigenlijk duo...ze wisselen elkaar af) naar het einde toe..

http://www.youtube.com/watch?v=U6hk7plbFDA

beatles/john lennon mixed met pink floyd
goede opname
weet het nog niet
nuttig commentaar, vast niet

Duhsjaak
15 december 2013, 05:54
Hi J
Ik weet dat het je band niet is, in de zin van dat jij niet in de bezetting deelneemt.
Doorgaans ben ik positief genoeg over wat ik hoor uit je stal, maar hier is dat anders ben ik bang.

Ik hoor heel net opgenomen en verzorgde muziek, maar als ik het op de radio zou horen zou ik het uitzetten of na een minuut of wat alweer vergeten zijn. De ambachtelijkheid hoor ik door alles heen. Instrumenten beheersen is niets mee mis, maar iets persoonlijks, iets waardoor het er uit springt ontbreekt wat mij betreft. Teveel ambacht en te weinig schurends/persoonlijks.

Tenzij ik mij vreselijk vergis, zijn deze mensen niet uitgegaan van hun eigen sterke punten, maar proberen ze het geluid van een andere band zo goed mogelijk te benaderen. Dit leidt naar mijn smaak tot een anoniem geluid.

Ik zou ze de vragen willen voorleggen:
- doe nou eens iets waardoor je je onderscheidt van anderen
- en doe iets waardoor ik stil zou blijven staan om te luisteren als ik op een festival langs hun podium loop

Netjes verzorgd, maar wat mij betreft is dat niet genoeg.
Ik moet daar de moderne bezweringsformule bij uitspreken: Ik heb iets van sorry hoor!
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
15 december 2013, 09:42
Mooi nummer, dit raakt mij wel ik voel de snik. incl. een mooie solo al had ik hem graag zelf in willen spelen, mijn vingers jeuken d'r van.

JVGM-music
15 december 2013, 19:35
Hi J
.

Tenzij ik mij vreselijk vergis, zijn deze mensen niet uitgegaan van hun eigen sterke punten, maar proberen ze het geluid van een andere band zo goed mogelijk te benaderen. Dit leidt naar mijn smaak tot een anoniem geluid.






Nee, op dat punt zit je niet helemaal goed denk ik...ze maken muziek die ze zelf mooi/goed vinden.....en dat zit een beetje in de Beatles/Weezer/bad religion hoek..en als het zo klinkt dan is het louter toeval. Weigeren trouwens ook om covers te spelen..vinden zichzelf niet goed genoeg omdat te doen.

En ja....het grote onderscheid van andere bandjes....wel ze doen toch wel eens wat anders dan andere bandjes...hebben 3 zangers in de band en springen met hun liedjes van hot naar her...een liedje zal nooit op een ander liedje lijken..

Even 3 extremen bij elkaar gezet...verschillender kan het niet :


http://www.youtube.com/watch?v=eOfplWAJ0Qw
of
http://www.youtube.com/watch?v=tjVs_hIha6M
of
http://www.youtube.com/watch?v=ZBWOiFekWSA

JVGM-music
15 december 2013, 19:37
Al lijkt het me natuurlijk ook wel leuk als ze inderdaad eens zo iets opvallends doen dat het aanslaat.Maar goed, daar hoopt iedereen op die in dit sounds forum zijn muziek post!

pasqual
15 december 2013, 23:28
Ik kan me de vergelijking met The Beatles en Pink floyd wel voorstellen tot bepaalde hoogte. Er zijn zeker raakvlakken maar iedere band heeft zijn invloeden en die zullen bij iedereen wel eens hoorbaar zijn. Ik vind het lied voldoende op zichzelf staan en vind het absoluut het luisteren waard. Goeie productie ook en aangename vocalen.

Fusion
16 december 2013, 08:57
Kan niet heel goed luisteren nu, maar wat ik zo hoor klinkt erg mooi!

jannest
16 december 2013, 18:03
sjaak neemt me woorden uit den bek !!!

dattu bedoelde ik dus

dank je sjaak

Duhsjaak
16 december 2013, 19:50
sjaak neemt me woorden uit den bek !!!

dattu bedoelde ik dus

dank je sjaak

Graag gedaan! (Smiley)

Maar laten we niet vergeten, dat het beste dat een artiest kan doen, is het organiseren van het gevoel van zijn publiek. Het zou toch ook wel erg vreemd zijn als we er allemaal hetzelfde bij zouden voelen.

Vriendelijke groet, Gus

jannest
16 december 2013, 20:48
Graag gedaan! (Smiley)

Maar laten we niet vergeten, dat het beste dat een artiest kan doen, is het organiseren van het gevoel van zijn publiek. Het zou toch ook wel erg vreemd zijn als we er allemaal hetzelfde bij zouden voelen.

Vriendelijke groet, Gus

denk dat een artiest dat beter niet kan doen maar beter uitgaan van z'n/haar eigen gevoel en daar heel duidelijk in zijn, anders krijgen we meer van dit soort nummers waarbij de artiest uitgaat van het gevoel van andere artiesten

lekker vaag he ??

Duhsjaak
16 december 2013, 21:42
denk dat een artiest dat beter niet kan doen maar beter uitgaan van z'n/haar eigen gevoel en daar heel duidelijk in zijn, anders krijgen we meer van dit soort nummers waarbij de artiest uitgaat van het gevoel van andere artiesten

lekker vaag he ??

Nee nee nee, kennelijk bedoelen we hetzelfde, zonder in staat te zijn het eenduidig 'op papier' te krijgen.
Ik vind het uitstekend dat wij beiden iets anders beluisteren dan de rest van de mensen die een reactie hebben gepost.

Vind het netjes en verzorgd, maar het doet mij weinig. En kennelijk staan wij daar (samen) alleen in. Kan daar prima mee leven.

En toch, alle succes aan deze J weet ik veel band.
Zal toch wel een markt voor zijn, want zelfs hier is men overwegend positief.
Go go go gasten, Maar ik ben niet overtuigd.
Vriendelijke groet, Gus

JVGM-music
16 december 2013, 23:16
. En kennelijk staan wij daar (samen) alleen in..



Och, de rest van de 13 miljoen Nederlanders staan ook nog niet in de rij.....komt nog wel....

mountainman
17 december 2013, 14:17
Ik vind het een mooi nummer. Lekker afwisselend. Er zitten een hoop leuke akkoordenwisselingen in.
Inderdaad ligt het Beatles gehalte er af en toe wel heel dik bovenop: slap-back echootje op de stem en zo... Alleen de wasknijper op de neus ontbreekt nog.
Maar goed, die jongens uit Liverpool brengen al enige tijd niets nieuws meer uit en zeg nu zelf: Kan er ooit genoeg Beatles(-achtige) muziek op deze wereld zijn?

HaroldA
17 december 2013, 17:51
http://www.youtube.com/watch?v=od7GUy9XS7c