PDA

View Full Version : Electro probleempje..



arnev
14 december 2013, 18:52
Ik zie dat bijna elke maker van pickups en humbuckers een andere code gebruikt voor de kleur van kabels. Heel vervelend dus..
De mijne zijn van WSC, een niet zo bekend merk dus. Bij de bedrading zie ik volgende kabels: -een enkele groene kabel
-een rode en witte draad, aan elkaar gesoldeerd
-een dikkere zwarte draad, met daarin: een zwarte draad en een naakte draad, aan elkaar gesoldeerd

Ik heb mijn hoofd hier al talloze keren over gebroken, maar een finaal antwoord heb ik dus nog niet.. Heeft iemand van jullie hier een beter zicht op?

Arne

Tabula Rasa
14 december 2013, 18:56
Zwarte draad met die massakabel aan de massa. De groene kabel naar je switch. Eventueel die rode en witte, aan elkaar geknoopt aan een schakelaartje naar massa voor coilsplit.

arnev
14 december 2013, 19:04
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_2t_3w

Zoals dit diagram dan? Of dit diagram, maar dan met zwart en groen gewisseld?

arnev
14 december 2013, 19:05
ohja: wat bedoel je juist met massa?

Martin_
14 december 2013, 19:17
Massa is wat ze in dat diagram met "ground" aanduiden. Dan zou in dat diagram inderdaad groen en zwart met elkaar zijn omgewisseld wat kleur betreft.

arnev
14 december 2013, 20:32
Dan zat ik toch juist! :D Ooit word ik hier nog een crack in..

Tabula Rasa
14 december 2013, 20:35
Dan zat ik toch juist! :D Ooit word ik hier nog een crack in..

Ik heb ooit ook niet geweten hoe een humbucker aangesloten moest worden en heb ondertussen al een paar versterkers gebouwd. Dat komt dus wel goed!

arnev
14 december 2013, 21:10
Breng me niet op ideeën...

arnev
15 december 2013, 13:47
Ohja: gebruik je dezelfde soort kabel om te aarden als voor de rest?