PDA

View Full Version : Sad song for chrismas



gitaarvrouwtje
14 december 2013, 16:32
in plaats van een kerstkaart
liedje geschreven


voor alle gitaarnetters
de Wijkstraatjes wensen een ieder van jullie alle goeds in 2014

http://www.krisismuziek.com/mediapool/64/644941/data/sad_song_for_xmas.mp3

LRS
14 december 2013, 18:27
Wow... Altijd waardering voor eigen werk, en al helemaal als t fijn is om naar te luisteren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

gitaarvrouwtje
14 december 2013, 18:34
:) dank je! Fijne reactie

Ernest01
14 december 2013, 18:52
Mooi ..... Tja, wat kan je hier nog meer van zeggen.

Nou... dit bijvoorbeeld :
Fijn kerst-liedje en zonder die eeuwige jengel bellen, oftewel jingle bells.
Mooi 'klein' gehouden met jouw gitaarspel.
Relaxed genoeg voor onder de kerstboom.... ;-)

gitaarvrouwtje
14 december 2013, 19:32
haha ernest dat was nou precies de aanleiding dat ik het geschreven heb
wij keken gisteren naar the voice, and nadat nick en simon hadden opgetreden zei mijn lief.." hahaha dat gezicht van jou kris dat spreekt weer eens boekdelen, laat me raden je vond het niks" ..

en inderdaad hij leest me als een boek, ik vond het BAGGER..ik wordt sch*t ziek van al die dzjingdzjingchingleheppiedepeppieglitsieblitsiechr istmasdjingeldjangel waar geen bodem in zit met vooral veel witte sneeuw, en glanzende ballen en hele blije mensen die allemaal van elkaar houden...mijn favoriet nummers zijn van fay lovski, of een nummer als just for now van imogen heap , oh ja en Flappie natuurlijk, die blijft leuk.

en dus zei manlief, nou schrijf er zelf dan es eentje
dat vond ik wel een uitdaging maar, eerlijk is eerlijk, ik wist ook even niet wat voor diepgang zo n liedje dan moest krijgen ..iets over de rechten van de kalkoen of t konijn leek me goed maar niet voor mij..meer voor dhr van t hek ( of vriend gus)
en toen kreeg ik een mailtje van een lieve vriendin die het moeilijk heeft en zich het liefst zou verstoppen tot alles weer over is, haar maatje is twee jaar geleden kort voor kerst verdronken
en dat ben je zomaar niet kwijt

dat bracht me terug naar de kersten die wij hebben " gevierd" zonder al te veel enthousiasme na het overlijden van een dierbare in het jaar dat eraan voorafging. en ik bedacht dat al die mensen die verdrietig zijn die kerstballenhits al helemaal niet kunnen horen

daar is dus dit dingetje uitgerold.

Duhsjaak
15 december 2013, 06:17
Doorgaans knapt flink wat muziek behoorlijk op van wat meer ballen, maar dan bedoel ik toch geen kerstballen.
En dan bedoel ik ook jou muziek niet.

Ik ben vreselijk fan van jouw geluid en eigenwijze aanpak. Dus mijn weekend is weer prachtig.
Bij iedere opname hoor je je vertrouwen en prestaties vooruitgaan en dat vertrouwen is terecht.

Lekker doorgaan op deze manier en ook kleine dingen of onderwerpen aangrijpen om mooie dingen van te maken, en dan moet jij eens kijken waar je december 2014 staat met je muziek. Ik ben daar helemaal van overtuigd.

En dan kunnen wij opscheppen op feesten en partijen, dat wij erbij waren, bij the humble beginnings.
Faan sjtukkie!
Vriendelijke groet, Gus

Naschrift
De tijd dat ik vond dat ik 'pamphleteer' moest zijn ligt al heel lang achter me. Omdat ik weet dat Kerst meer met de gerechten dan met de rechten van dieren te maken heeft, leef ik niet in de veronderstelling dat ik daaraan iets kan veranderen. Ook Youp niet.
Dus dan denk ik, de ereplaats van het dier is op tafel in plaats van aan tafel.

Ik geloof dat het mijn persoonlijke beslissing is om bepaalde dingen wel of niet te eten. Dat andere mensen tot een andere beslissing komen zit mij niet in de weg.

gitaarvrouwtje
15 december 2013, 09:36
Dank je gus :) mooi om te lezen, soms is een auditie doen, zelfs als je afgewezen wordt goed voor het zelfvertrouwen :) komt de steun van wat eerlijke vrienden bij, ook dat werkt wonderen :)

En ik denk ook meer dat jij dat zou kunnen zo n tekst schijven over het dierlijk kerst voedsel niet dat je t zou moeten of willen :)
Maar je schrijfwijze leent zich er meer voor dan de mijne

gitaarvrouwtje
17 december 2013, 18:10
kreeg ik gisteren van Vriend Karel ( die hier heel even binnen is geweest met mooie boekrecensies en waar ik daarna kontakt mee heb gehouden omdat t unne goeie is) een bewerking van Sad song for christmas met Cello
das toch ook wel erg leuk zulke dingen er in knutselen moest ik me misschien toch eens wat meer in gaan verdiepen
ik zeg erbij, de eerste link op deze pagina is de link naar de originele mp3 ( zonder cello) die opent in apart venster
de tweede link ( download) opent dus niet in een venster maar download naar je pc, wil je dat niet, niet klikken, ik wil niemand iets door de strot rammen :)
http://www.krisismuziek.com/sad-song-for-xmas.html

gitaarvrouwtje
17 december 2013, 18:41
met dank aan karel ook op youtube

http://youtu.be/Ik7TKkTUNFM

Tupelo
17 december 2013, 19:40
Het kabbelt lekker, en de cello is een fijne toevoeging.
Qua tekst (voor mijn gevoel te expliciet) en zang kan ik er niet veel mee om eerlijk te zijn, maar dat was al duidelijk geloof ik.

Zonder vocalen zou ik het gerust in mijn playlist gooien en volgend jaar nog luisteren, ik verwacht eigenlijk ieder ogenblik dat Hope Sandoval invalt ofzo (beschouw dat als een compliment).
Na Karel zijn cello toevoegingen misschien op zoek naar een elektronische chemical brother die 'm door de mix haalt en er wat beats door doet..?

Plant
18 december 2013, 19:04
Ik hoor dit nu pas. Mooi Kerstliedje hoor :listen: . En die cello voegt zeker wat toe :)

En als je van Kerstmuziek zonder bellen houd, luister je ook vast wel naar Fairytale of New York. Lekkere scheldpartij erin - moet kunnen :)

Dat van die afwijzing bij je auditie heb ik kennelijk ook gemist. Maar ja, dat gebeurt zelfs Joop Visser :D en die ene Chinees is geloof ik ook nog niet klaar met Gordon. Als je muzikale carriėre van Gordon moet afhangen ... :stop: gewoon lekker je eigen ding doen waar je je happy bij voelt :) . Voor krijsende tieners zijn we toch al te oud :)

gitaarvrouwtje
18 december 2013, 19:14
Haha inderdaad daar heb ik ook echt geen belang bij, en als mijn muzikale carriere ( of zelfs mn zelfbeeld godbetert ) van gordon moet afhangen zou ik zeggen breng de dormicum maar vast dan wil ik wel iets passiefs in werking zetten

Ja grappig dat je het liedje noemt, die heb ik gezongen met de zanger /gitarist van mn vorige band, heerlijk wat ik em allemaal toe mocht wensen en hij mij ( we deden Candy ook van Iggy pop, ook zo n juweeltje)

Bedankt voor je positieve commentaar :) ik had nog nooit een kerstdingetje geschreven
De afwijzing heeft me niet echt iets gedaan, de auditie wel inpositieve zin, leuke mensen ontmoet zelfs met een paar songwriters contact gehouden en een stukje zelfvertrouwen erbij, ik schrijf al zo lang liedjes en dacht nooit dat t " iets" was
Ik durf t nu wel te laten horen, dat is tien stappen vooruit

gitaarvrouwtje
18 december 2013, 21:30
Het kabbelt lekker, en de cello is een fijne toevoeging.
Qua tekst (voor mijn gevoel te expliciet) en zang kan ik er niet veel mee om eerlijk te zijn, maar dat was al duidelijk geloof ik.

Zonder vocalen zou ik het gerust in mijn playlist gooien en volgend jaar nog luisteren, ik verwacht eigenlijk ieder ogenblik dat Hope Sandoval invalt ofzo (beschouw dat als een compliment).
Na Karel zijn cello toevoegingen misschien op zoek naar een elektronische chemical brother die 'm door de mix haalt en er wat beats door doet..?
:) zie ik de reactie nu pas
Vind t toch een hele mooie
Tsja zang kan ik je niet mee helpen haha, mijn stem is mijn stem, nothing to do about it, ik ben er zelf in t geheel niet ontevreden over gelukkig en dat scheelt een hoop :seriousf:

Hope sandoval kan ik prima naar luisteren dusninderdaad dat voel ik als compliment, de rest ook eigenlijk haha
Ik was niet specifiek op zoek naar een beat nee hahaha. Maar bedankt :)
Wellicht een ander nummer een andere keer, zonder vocalen, mag je die ook invullen :) lijkt me dan wel weer een aardig experiment

Ik ben gewoon ik, en dit is what you get ..misschien geen nummer 1 hit of swingende beat maar wel iets waar ik zelf gelukkig mee ben en ik best durf te laten horen :) dit is mijn dingetje, mijn muzikale gevoel ik ben er zo wel blij mee :)

Duhsjaak
20 december 2013, 07:49
Ik ben altijd al te porren voor een licht weemoedig lied of zo. Daarom is de kersttijd muzikaal gezien een kwestie van overleven. Sky radio (toch al tenenkrommend) is The Christmas Station en alle Amerikaans-kijk-mij-eens-vreselijk-vrolijk-zijn-muziek wordt over ons uitgestort. Hysterische toestanden.

Karel heeft een wel wat erg bescheiden cello geplakt onder een liedje dat ik al vond deugen, dus wie zal er klagen?
Misschien lekker eten, misschien een bakkie drinken en dan dit op de speakers. Dan is zo'n kerst wel te doen.
Vriendelijke groet, Gus