PDA

View Full Version : People Get Ready



Braddie
13 december 2013, 23:48
Heb gebruik gemaakt van mijn prachtige Squier Classic Vibe 60s Stratocaster, en een ook niet verkeerde Roland Microcube.
Geheel is gefilmd met een simpele Sony WX80 compact camera, maar prima zat qua beeld :)

http://www.youtube.com/watch?v=9PNFUrEMWS8&feature=youtu.be

Tupelo
14 december 2013, 10:15
Ik vind het wel leuk gespeeld, je probeert er 'gevoel' in te leggen, en dat lukt aardig op de momenten dat het niet teveel een 'rehearsal' is voor mijn gevoel, op die momenten speel je ook wat minder vloeiend is mijn indruk.

Maar... ik vind je geluid niet zo lekker.
Hoewel ik erg van reverb houd zou 'wat minder' ook volstaan, en ik mis wat hoog waardoor het voor mij niet lekker samenkomt met je backing track. Brugpup, minder reverb, meer treble, Wha ?, voor jezelf wat minder achter de technische intentie aanlopen en meer 'feel/soul' erin leggen en je bent het mannetje wat mij betreft.

Fusion
14 december 2013, 18:26
Lekker gespeeld :)

Ernest01
14 december 2013, 19:00
Goed gedaan. Je gaat elke keer weer vooruit met jouw spel.

Braddie
14 december 2013, 19:49
Ik vind het wel leuk gespeeld, je probeert er 'gevoel' in te leggen, en dat lukt aardig op de momenten dat het niet teveel een 'rehearsal' is voor mijn gevoel, op die momenten speel je ook wat minder vloeiend is mijn indruk.

Maar... ik vind je geluid niet zo lekker.
Hoewel ik erg van reverb houd zou 'wat minder' ook volstaan, en ik mis wat hoog waardoor het voor mij niet lekker samenkomt met je backing track. Brugpup, minder reverb, meer treble, Wha ?, voor jezelf wat minder achter de technische intentie aanlopen en meer 'feel/soul' erin leggen en je bent het mannetje wat mij betreft.

Ja, het is heel lastig met die Cube om reverb in te stellen, in mijn ogen is het of te veel of te weinig..
Treble met de Cube word ook lastig (Heeft maar 1 tone knop :P)

ZOdra ik ga improviseren klinkt het vaak wat hakkelig inderdaad, heb de melodielijn 2-3x geoefend, maar verder.... mja, niet..

(Maar dat hoor je ook wel, ik speel nog redelijk onzeker )

gitaarvrouwtje
14 december 2013, 19:55
Maar ik hoor ook al heel mooie dingen hoor, we zijn allemaal a work in progress :)
Maar dit klinkt goed hoor!

ateng
19 december 2013, 01:34
Jammer van het laatste gedeelte want je begon lekker. Alleen je arpeggios Zijn niet zo geplaatst, je wilt ze overal toevoegen en dat hoor ik ook weer terug in die BB King liedje die je laatst gepost hebt. Keep practice :)

Braddie
19 december 2013, 18:44
Jammer van het laatste gedeelte want je begon lekker. Alleen je arpeggios Zijn niet zo geplaatst, je wilt ze overal toevoegen en dat hoor ik ook weer terug in die BB King liedje die je laatst gepost hebt. Keep practice :)


Ja, ik probeer die arpeggios overal tussendoor te gooien.. slechte eigenschap. Moet mezelf proberen onder te duim te houden wat dat betreft..

ateng
21 december 2013, 00:28
Hahaha ik had dat ook hoor toen ik het net kende. Maar had al snel door dat ik het gedoseerd moest doen maar vooral in dienst van je spel gespeeld moest worden... Een toegevoegde waarde zeg maar 😉

jannest
21 december 2013, 16:14
just een tipje

ga eens wat "slag" partijen spelen
denk aan de stones,ramones, sexpistol, funk ect
rammen ,op ,in ,naast ,tegen ,voor ,ect de beat