PDA

View Full Version : Krijg m'n DSL100 maar niet deftig aan de gang!



Exile
13 december 2013, 21:06
Hey allemaal,

Ik zit met de handen in het haar, probeer al enkele weken m'n DSL100 top deftig te laten klinken, maar het blijft fout gaan.

Maand of 2 à 3 terug had ik last van plotse volumedrops, top binnengedaan voor nazicht, lampen allemaal gechecked etc. niets aan de hand. Bleek dan achteraf door een slecht contact in m'n isp decimator...

Alles goed en wel, amp weer mee naar huis en daar weer aangesloten (zoals ik altijd heb gedaan). Ging allemaal goed tot ik er een OD808 mee had uitgetest.
Dag nadien kreeg ik er geen noot meer uit... (Pedaal niet meer aangesloten) Op clean kanalen ging 'ie KEIHARD, zelfs met volume en gain dicht! Op OD kanalen deed 'ie dan weer helemaal niets. Goed, blijkbaar dan toch een lamp kapot dacht ik.

Dus, top weer binnengebracht, alles nagekeken en de eindtraplampen zouden toch aan vervanging toezijn. Kerel van de winkel zei echter dat hij niks merkte van de problemen die ik melde. Topje met nieuwe lampen daar getest, werkte als een raket! Problem solved!

Maar niets was minder waar, thuis aangekomen sloot ik m'n DSL weer aan, 16ohm uitgang op 16ohm cab (2x12 orange) en EXACT dezelfde situatie!!!!!

Ik heb dan met de speakerkabels getest, 3 verschillende en geen één van de drie deed het ??? Dan getest met een Fender coil cable (gebruik ik voor de send & return van m'n fx loop, en ik weet dat dit geen speaker kabel is =$) en hier werkte die dan weer wél perfect mee!?

Zo stilaan ben ik aan het einde van mijn latijn... Drie speakerkabels die het niet doen en een instrumentkabel wel?

Wat is hier in godsnaam aan de hand en hoe valt dit op te lossen? =(

Mvg,
Christophe

cluseau
13 december 2013, 22:47
Wel eens gedacht aan sluiting in je speakerkabel?

nak
14 december 2013, 09:25
Als het sluiting in de speakerkabel is hoe kan dan de clean kanaal KEIHARD gaan????
Ben bang dat er wat meer mis mee is.

Plant
14 december 2013, 13:05
Op clean kanalen ging 'ie KEIHARD, zelfs met volume en gain dicht! Op OD kanalen deed 'ie dan weer helemaal niets.

Kan eigenlijk alleen maar als je rechtstreeks signaal in je effect return stuurt, dan ga je rechtstreeks de eindtrap in.
Wat gebeurt er als je helemaal geen randapparatuur aansluit, alleen een gitaar op de ingangsjack en een speaker op de uitgang? Dus niks in fx-loop?

edit:


Kerel van de winkel zei echter dat hij niks merkte van de problemen die ik melde.

en


Maar niets was minder waar, thuis aangekomen sloot ik m'n DSL weer aan, 16ohm uitgang op 16ohm cab (2x12 orange) en EXACT dezelfde situatie!!!!!

Thuis probleem, in de winkel niet ->probleem zit niet in de DSL100 amp zelf.

muziekschuur
14 december 2013, 19:19
Als jij twee keer netjes je rekening hebt voldaan. Alles meenemen naar je repairman. En die zal wel voor je zoeken. Soms is de logica niet een twee drie te bevatten. Terwijl achteraf je zegt Ohhhh.....

Het blijven een berg kabels en een hele hoop knopjes....

Je beschrijft je probleem logisch. Maar de lezer hier heeft geen idee wat jij allemaal op de vloer neerlegt voor de amp en hoe dat geschakeld is. Iemand die er verstand van heeft en tijd voor je heeft lijkt me in dit geval de beste oplossing.

Plant
14 december 2013, 20:38
Maand of 2 à 3 terug had ik last van plotse volumedrops, top binnengedaan voor nazicht, lampen allemaal gechecked etc. niets aan de hand. Bleek dan achteraf door een slecht contact in m'n isp decimator...


Dus, top weer binnengebracht, alles nagekeken en de eindtraplampen zouden toch aan vervanging toezijn. Kerel van de winkel zei echter dat hij niks merkte van de problemen die ik melde. Topje met nieuwe lampen daar getest, werkte als een raket! Problem solved!

Na 2 à 3 maanden ineens toch de eindbuizen aan vervanging toe - en dat staat los van het probleem want dat konden ze niet vaststellen ;) Ik krijg hier toch een vreemd gevoel bij.

Gearjunkie
14 december 2013, 22:41
Dat er iets niet klopt is duidelijk. Maar heb je nu:
-een gitaar direct in de amp;
-niets in de fx loop?

big dooley
15 december 2013, 01:16
je gebruikte een instrumentkabel uit je FX-loop en toen deed ie het wel...
mjah... ik denk omdat je dat ding dus uit de FX-loop had getrokken, waar dus mijns inziens de fout zit...
de FX-loop van die dingen zit NA de kanaalvolumes... maak je een verkeerde connectie of is daar iets mis mee, worden de volumes ge-bypassed en krijgt de eindtrap het volle signaal
heb je die 808 toendertijd in je loop geprikt trouwens?

Agent_Smith
15 december 2013, 09:41
Klopt idd, bij de DSL zit er na de fx return geen volume meer. Dat is echt heeel hard...