PDA

View Full Version : Onderhoud Epiphone PR 5E/VS (3 frets aardig ingesleten en bridgepickup ingesleten)



mkootstra
13 december 2013, 13:35
Ik heb een Epiphone PR 5E/VS Artist van ongeveer 17 jaar oud. Nu heeft de gitaar iets onderhoud nodig. 3 frets zijn aardig ingesleten en de brug is ook ingesleten. Intonatie lijkt nergens meer op en krijg ik niet meer goed. Dwz verschil in toon tussen D snaar los en 12 pos harmonics. De snaren lopen niet aan als de ingeslten positie gebruikt wordt maar als je toch bezig bent dan.....

De piezo bridge pickup (Shadow #066 9) kost 77,-- dus dat is te overzien maar de kosten van het vervangen van 3 frets (en of het nu al echt nodig is) kan ik niet overzien.

Weet iemand een goed adres in de buurt van Zwolle die dit zou kunnen bekijken?

Gr. Mark

dadgad
13 december 2013, 15:57
Hallo,

Je zou het eens bij ’t SPEELTUYGH aan de Vechtstraat kunnen proberen. Die snappen wel iets van
akoestische gitaren. Reichenbach of Big One zijn wat dat betreft al minder aan te raden.

Vr. groeten,

Han.

mkootstra
13 december 2013, 16:35
Hallo,

Je zou het eens bij ’t SPEELTUYGH aan de Vechtstraat kunnen proberen. Die snappen wel iets van
akoestische gitaren. Reichenbach of Big One zijn wat dat betreft al minder aan te raden.

Vr. groeten,

Han.

Bedankt. Ik kende die zaak niet. Big One wel maar daar kom ik al jaren niet meer en ze zijn geloof ik ook gestopt. (daar komt deze gitaar nog vandaan.)

Ik zal daar eens langs gaan

Gr. Mark

Rizz
13 december 2013, 18:12
Gelijk je brugzadel (neem ik aan) en topkam laten vervangen voor een benen exemplaar, betere tone en slijtvastheid. Kost wat, maar je krijgt er ook wat voor terug.. Een refret is trouwens een prijzig verhaal en ik hoop dat je er komt met alleen die drie frets..

mkootstra
13 december 2013, 18:53
Ik hoop en denk dat 3 voldoende is, die zijn aardig ver ingesleten.. De rest is gewoon gebruikt.

Topkam kan ik overwegen. Brugzadel niet want dit is een piezo pickup:

http://a2.images6.thomann.de/pics/prod/229594.jpg

Niet-versterkt zal hij nooit top klinken omdat de klankkast dunner is als normaal. Echt super klink hij met hagelnieuwe snaren. Als de snaren wat ouder worden verdwijnt ook veel sustain. Dus of een benen topkam bij deze gitaar veel zal uithalen voor de klank betwijfel ik.

Rizz
13 december 2013, 19:52
Ik hoop en denk dat 3 voldoende is, die zijn aardig ver ingesleten.. De rest is gewoon gebruikt.

Topkam kan ik overwegen. Brugzadel niet want dit is een piezo pickup:

http://a2.images6.thomann.de/pics/prod/229594.jpg



Niet-versterkt zal hij nooit top klinken omdat de klankkast dunner is als normaal. Echt super klink hij met hagelnieuwe snaren. Als de snaren wat ouder worden verdwijnt ook veel sustain. Dus of een benen topkam bij deze gitaar veel zal uithalen voor de klank betwijfel ik.

Jazeker wel, al heeft de het brugzadel meer invloed.. Heb net een nieuwe topkam op m'n vintage Yamaki geplaatst en ik sta verste;d van de hoeveel sustain en helderheid ik erbij heb gekregen. En meer toonspreiding..

mkootstra
13 december 2013, 19:54
Ik neem het mee in mijn overweging. (als ik toch bezig ben....)

Ron Houben
15 december 2013, 18:57
't Speeltuygh Vechtstraat Zwolle. Topmensen!

Muzieknono
16 december 2013, 07:43
Ik zou, als bruintje het kan trekken, meteen goed doen anders blijf je sukkelen.
Mvgr Dirk Jan :B