PDA

View Full Version : Welke snaren?



Labadi
12 december 2013, 18:47
Ik ben beginneling gitaar-speler en zou graag weten welke snaren er op een Ltd viper 400 moeten met emg pick-ups. Graag beetje de sound van Tony Iommi (als de snaren hier al iets mee te maken hebben)
Welke set en merk zou ik kopen?
Greets,

Rizz
12 december 2013, 18:54
Ga 's proberen, snaren zijn erg persoonlijk.. Kies je dikte en ga 's experimenteren met verschillende merken. Het kan misschien enige tijd duren, maar de juiste snaar voor jou en je gitaar kan je spel en geluid ook helemaal ophalen

op Iommi.com het volgende:

Tony has also had to search for the right string which wouldn't clink or buzz when pushed with those fingers. By combining Ernie Ball light gauge strings for the first and second, and Piccato light gauge for the remaining strings, he's found a set that is comfortable for both chording and solo playing.

Dutch66
12 december 2013, 22:14
En aanvullend daarop, hou er ook rekening mee dat als je te drastisch van snaardikte veranderd,
een afstelbeurt aan (tenminste) de brug ook vaak nodig is.

Verder denk ik dat het "merk" snaren maar een (heel) beperkte impact op je uiteindelijke
sound heeft. Je versterker en eventuele effect pedalen bepalen veel meer of je een beetje
in de buurt komt.

Uiteraard ben jij uiteindelijk de belangrijkste schakel in het hele verhaal ;)

Je gaf aan dat je net begonnen bent met gitaarspelen, wil het een beetje lukken?

Eko
13 december 2013, 15:28
Als je wilt weten welke snaren er op een gitaar horen kun je ook kijken bij de fabrikant op de site. Zoek je gitaar op en bij de specificaties staat dan , naast de maten, o.a. ook vaak welke snaren er standaard op zitten. Altijd een goede referentie.

Gearjunkie
13 december 2013, 18:08
Dat laatste inderdaad. Verder denk ik dat Iommi vooral dunne snaren gebruikt vanwege zijn handicap.

Labadi
14 december 2013, 19:44
Ok, dank u voor de tips, heb er ondertussen een set 10-52 op.
Het spelen wil nog niet zo lukken, maar zal wel aan mezelf liggen, heb er nog niet veel tijd voor gemaakt en mijn oude stroeve vingers willen niet zo mee, lol.
Volgens mijn oog staat de nek wat bol, naar het schijnt zou die hol moeten zijn...
Is er iemand in de buurt van Brugge die gitaren afsteld?

frekie
16 december 2013, 20:01
Tony Iommy speelt al zijn hele leven op Lidl snaren: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?163610-Tip-Lidl-snaren

De Iommi's hadden het vroeger niet breed namelijk.

Gearjunkie
16 december 2013, 21:37
:) :) :) :) :)