PDA

View Full Version : Gevraagd: fret workshop



P-Five
12 december 2013, 17:31
Hallo,

Ik repareer mijn eigen gitaren: nieuwe topkam, lak bijwerken, afstellen. Dat gaat allemaal prima. Nu heb ik een nek die opnieuw gefret moet worden. Dat wil ik graag zelf doen. Ik heb er de gereedschappen voor, heb boeken gelezen en filmpjes bekeken. In theorie zou ik het dus moeten kunnen... ;-) Echter gaat het in de praktijk gewoon helemaal fout. Ik heb geen idee wat ik doe ;-) en blijf nog met heel veel vragen zitten.

Is er iemand in het midden van het land (maar mag ook elders) die mij kan laten zien en ervaren hoe je een nek fret? En dan met name het vlakken en crownen...

Bedankt,
Rudi

Rickenbender
13 december 2013, 09:49
Hoi Rudi, woon relatief vlak bij je in de buurt (Hilversumse Meent) en wil je wel helpen. Heb er zelf cursus in gehad een aantal jaren terug. Heb ondertussen zes keer gevlakt en gecrownd waarvan vier keer gefret. Het is in feite niet moeilijk met het juiste gereedschap en weten hoe en wat je moet doen. Je verteld niet wat er precies fout gaat, maar stuur me een PM en we spreken een keer af.
Zeker weten dat het de volgende keer lukt, als je tenminste niet ontzettend onhandig bent ;)