PDA

View Full Version : Een (niet zo goede) Chorus - welke is aan te raden?



miyaru
12 december 2013, 13:41
Beste lezers,

Ik heb gisteren mijn EHX Nano Clone Chorus binnen gekregen, en natuurlijk meteen in bedrijf genomen. Wat een tegenvaller: ruis, brom en oscillatie! Ruis heel duidelijk, brom en oscillatie zelfs als hij is ge-bypassed.

De basisklank vind ik mooi, maar de bijverschijnselen niet - hij gaat terug!

Welke nu? Ik houd van analoge effecten, en als het kan simpel. Het moet ook niet te duur zijn - ik ben eigenlijk bassist die voor de lol gitaar speelt.

Alle ervaringen en suggesties - danwel opmerkingen zijn welkom!

Robin.

Mitch
12 december 2013, 14:01
Gewoon een oude Small Clone scoren. Die Nano's zijn niet al te best, de Small Clones wel. Puike sound voor een vriendelijke prijs, al is het soms even wachten tot er één op MP verschijnt.

telecastermaster
12 december 2013, 14:18
Ga gewoon digitaal: http://www.samsontech.com/zoom/products/multistomp/ms70cdr/

Heeft ook nog een paar bas-patches aan boord.

Zie ook: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162400-Zoom-delay-chorus-reverb-MS-70-CDR

Montecristo
12 december 2013, 15:21
De analog/Black label chorus van MXR vind ik erg goed, lekker veelzijdig, strak, goed te tweaken door de filters.

HaroldA
12 december 2013, 15:25
Wat een tegenvaller: ruis, brom en oscillatie! Ruis heel duidelijk, brom en oscillatie zelfs als hij is ge-bypassed.

Slechte voeding?

TW-Pieter
12 december 2013, 16:17
Ik heb 'm zelf ook nog ergens liggen. Rampending, had precies dezelfde verschijnselen.


Slechte voeding?

Denk het niet, gebruikte 'm zelf met een Voodoo Lab PP, maar ook daar deed hij raar..

jutter
12 december 2013, 16:27
De EHX Nano heb ik ook ooit eens gehad. Binnen de week was hij weer vertrokken..... Ik heb nu een H&K Rotosphere. Héél erg mooi Leslie effect en op lage setting een heerlijk mooie chorus! In mijn oren de mooiste chorus. Wel wat duurder....

jan7
12 december 2013, 16:48
De nano clone wordt regelmatig vermeld als één van de slechtste chorussen. Had je zo geweten als je 5 minuten gegoogled had. :)
Zelfs de reviews op amazon.com, die naar mijn mening dikwijls veel te positief zijn, laten er geen twijfel over bestaan:
http://www.amazon.com/Electro-Harmonix-Nano-Clone-Chorus-Pedal/product-reviews/B000JJJBMA/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?showViewpoints=1
In plaats van de "Nano Clone":
http://www.ehx.com/assets/png640h/nano-clone.png

had je dus beter deze "Neo Clone" gekozen:
http://www.ehx.com/assets/png640h/neo-clone.png

Goedkoop en volgens de meesten klinkt ie identiek aan de originele Small Clone:
http://www.ehx.com/assets/png640h/small-clone.png

Met als voordeel dat de neo kleiner is en een 'gewone' Boss-type voedings plug heeft

miyaru
12 december 2013, 22:21
Dank U allen tot dusver voor het commentaar en advies!

MXR had ik ook in gedachten, en wellicht de Neo Clone of de echte oude Small Clone.

Ace 1.15.19
13 december 2013, 00:52
Ik heb een Neo Clone en al een tijdje in gebruik. Destijds online aangeschaft zonder geprobeerd te hebben. Puur afgaand op YouTube filmpjes heb ik de Nano Clone en de Neo Clone met elkaar vergeleken. Vervolgens de Neo besteld en nooit last gehad van hetgeen wat je benoemt. Hij is iets duurder dan de Nano Clone, maar echt heel groot is het verschil niet.

Lomeos
13 december 2013, 10:03
De TC Corona is ook een prima en veelzijdige chorus. Wel digitaal.

Lomeos

dacrow
13 december 2013, 10:35
Ik raad zeker de Boss CE-2 aan ! Prachtig vol (analoog) geluid, verschijnt af en toe 2e hands +/- 100€

Speeddemon
13 december 2013, 10:41
met stip op 1: Boss CE-2 (2e hands)
MXR Analog Chorus (vergelijkbaar, subtiel en veelzijdig)
Mooer Ensemble King (CE-2 met een level toevoeging)
Ibanez BC9 (2e hands) (kan dikker en extremer)
DOD FX60 (2e hands) (CE-2 achtig, maar subtiel)

en dan pas de rest. Neo Clone was bij mij na een paar weken ook pleite; klonk mij te early 90's en niet zo lekker met drive.

hoofd
13 december 2013, 12:22
Die Boss CE2 raad ik je ook aan!

tommus42
13 december 2013, 12:52
Die Boss CE2 raad ik je ook aan!
Ik ook, verpatst omdat ik dacht het geld beter te kunnen gebruiken. Mooi ding, subtiel en warm.

hoofd
13 december 2013, 13:39
Ik verpats 'm ook (PM PM PM) omdat ik wel zeker weet dat ik het geld beter kan gebruiken... Eigenlijk heb ik gewoon veel liever een kille en heftige chorus dan een warme en subtiele chorus.

HaroldA
13 december 2013, 14:24
Ik verpats 'm ook (PM PM PM) omdat ik wel zeker weet dat ik het geld beter kan gebruiken... Eigenlijk heb ik gewoon veel liever een kille en heftige chorus dan een warme en subtiele chorus.

Dat was die van mij zeker? Gaaf ding...

hoofd
13 december 2013, 14:35
Dat was die van mij zeker? Gaaf ding...

Ja, klopt! Ik heb er wel lol van gehad, fijn voor ritme icm de Blue Box en RAT, maar ik ben er nu een beetje op uitgekeken.. Tijd voor lelijke heftige shit. :ok:

tommus42
13 december 2013, 15:01
Waar ik ook spijt van heb is die groene Behringer tremelo, vooral standje blokgolf met veel gain in de versterker, spacen:).

vulvasonic
13 december 2013, 15:15
Ook ik ben een fervent liefhebber van de Boss CE-2. En dan te bedenken dat ik 'm nog maar enkele jaren geleden voor slechts €40,- heb verkocht, zoals ik wel meer fantastisch klinkende pedalen voor weinig heb verkocht. En dat alleen maar omdat ik wilde werken aan een volledig nieuwe setup. Een mislukt experiment. En nu heb ik spijt als haren op m'n hoofd dat ik die CE-2 heb verkocht. Die doet me nog het meeste zeer. Samen met de OC-2.


Kutzooi! :(

HaroldA
13 december 2013, 18:36
Ik heb hier ook nog een Ross Chorus liggen:


http://www.youtube.com/watch?v=Sq90AWunLBU

guitarkid
13 december 2013, 20:09
Rocktron Deep Blue. Bevalt mij goed, maar gebruik 'm sporadisch! Misschien een beetje groot t.o.v. de gemiddelde stompbox. Wel stil, geen tonesuck, betaalbaar en met voldoende mogelijkheden. FWIW!

mountainman
14 december 2013, 17:01
Ik heb sinds kort een Hotone Choir. Die klinkt ook behoorlijk Boss CE-1 / CE-2 achtig. Maar er zit ook een "deep" switch op voor het minder subtiele werk.
Zo te zien houdt de topic starter wel van kleine pedaaltjes. Nou, dan zit je bij Hotone wel goed. Die Mooer pedaaltjes zijn nog reuzen vergeleken hiermee. :seriousf:

vulvasonic
15 december 2013, 00:37
Ik heb hier ook nog een Ross Chorus liggen:


http://www.youtube.com/watch?v=Sq90AWunLBU
Wat een gaaf wedstrijdje!
Ik vind 'm ook errug lastig, want ik ben altijd verliefd geweest op de CE-2, maar ik betrap mezelf er voortdurend op dat ik iedere keer eventjes van verrukking opveer zodra de Ross aan gaat. De Boss blijft echter ook gaaf. Na twee seconden zit je er helemaal in en dan ben je verslaafd. Dan kun je 'm nog maar moeilijk uitzetten. Alles lijkt ineens nutteloos en leeg en saai en doelloos zonder chorus. Maar dat heb ik ook wel weer een beetje met de Ross. Hoewel, ietsjes minder misschien, omdat ie bij sommige settings net iets te extreem is, waardoor het geluid je op een gegeven moment tegen kan gaan staan.

Moeilijk. Ik vind het een gelijkspel. Maar dan wel zo'n gelijkspel waarbij de Ross de betere partij was, maar steeds vergat te scoren. :)

miyaru
15 december 2013, 18:31
Bedankt voor de vele reacties!!!

Ik ga de komende tijd op van alles en nog wat spelen om er echt achter te komen wat ik wil. Vandaag heb ik over een Dunlop Uni Vibe gespeeld, en die is ook erg mooi - maar duur.....

Ik geef mezelf wat de tijd, en zien het wel wat er op mijn pad komt......

onrust nv
16 december 2013, 11:22
Persoonlijk vind ik de Ibanez CS-505 ook mooi(maxon clone is ook verkrijgbaar voor meer geld) de Tokai TCH-1 vind ik ook heel mooi(weinig tonesuck), Ik heb ook nog de maxon CS-550 dat is ook een mooie, maar die kan ook behoorlijk extreem(en ook die is duur).

miyaru
19 december 2013, 18:38
Ik heb vandaag opnieuw een chorus besteld; een EHX Neo Clone. Na het lezen van diverse reviews kwam deze er voor mij goed uit. Ik houd van de EHX sound........

Morgen komt de chorus binnen en ik houd jullie op de hoogte!

Robin.

miyaru
20 december 2013, 22:03
Neo Clone is binnen en even getest: precies wat ik wil - simpel, analoog en stil......

Beste lezers en commentatoren - bedankt voor Uw input!!!!!