PDA

View Full Version : Unicon?



Valerie
11 december 2013, 21:31
Gegroet!

Mijn oog viel onlangs (spreekwoordelijk) op volgende advertentie: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/akoestische-gitaar/unicon-172616324.html

Nu vroeg ik mij af of hier mensen zitten die mij wat meer over dit cool gitaartje kunnen vertellen? Ik vond (oa via de zoekfunctie hier) al dat deze gitaren niet de beste ooit zijn, maar klinken ze echt zo verschrikkelijk slecht?
Ik ben immers op zoek naar een (goedkope) akoestische gitaar om er misschien eventueel zoiets mee te doen (http://www.instructables.com/id/Converting-a-Cheap-Acoustic-Guitar-to-a-Cheap-Reso/). Ik heb echter nul komma nul ervaring met constructiewerken aan gitaren en vraag me dus af of deze Unicon hiervoor geschikt is.

Verder lijkt uit wat ik heb kunnen opmaken uit de online info 40 a 50 euro me een redelijk goeie prijs hiervoor, klopt dat?

Groetjes,
Valerie

vulvasonic
11 december 2013, 23:42
Aan de twee foto's kun je in één oogopslag zien dat de gitaar zoals ie is je niet blij gaat maken. De hele afwerking doet me denken aan Egmond. Het zal al een hele toer worden om deze gitaar zuiver te krijgen. En als je dat al voor elkaar krijgt zal ie hoogstwaarschijnlijk niet lang zuiver blíjven.
Maar ja, als je 'm helemaal wilt verbouwen tot een resonator gitaar...., pfffff
In dat geval kun je je vraag beter in het zelfbouw forum van GitaarNet zetten. Daar zitten heel veel gasten met verstand van dit soort dingen, ofschoon deze vraag wel weer behoorlijk specifiek is. Ja, dáár neerzetten en hopen op een goed bericht. :)

Valerie
12 december 2013, 00:02
Bedankt voor je reactie!
Ja, blijkbaar was dit ook een oud Nederlands budgetgitaarmerk. Ooit door ene Wietse op dit forum omschreven als "kwa kwaliteit vergelijkbaar met egmond, iets beter maar niet veel" (meerbepaald op 10 september 2012, 22:33 :D). Nu heb ik met dat laatstgenoemde merk ook nog geen ervaring in de praktijk... dus ik zou het niet weten :D

Waardoor denk je dat het lastig wordt om deze gitaar zuiver te krijgen?

vulvasonic
12 december 2013, 12:28
De stemmechanieken zijn een verschrikking. De brug staat los op de body, wat op zich normaal is met dit type gitaren, maar dit is wel een heel instabiel dingetje. Geen compensatiemogelijkheden op de brug zelf. De frets zijn flinterdun en ik heb zomaar het dolle vermoeden dat ze ook niet lekker geplaatst zijn. Als de kwaliteit inderdaad te vergelijken is me dat van een Egmond, dan is de kans groot dat ook de hals niet helemaal recht meer loopt.

Ik heb hier een vergelijkbare gitaar staan en daar is werkelijk niets goed aan, behalve het uiterlijk. :)