PDA

View Full Version : Element inbouwen Godin 5th avenue



Daan_B
11 december 2013, 20:15
Goede avond gitaarnet,

Ik heb al jaren een Godin 5th avenue (zonder element).
Deze gitaar is mij erg geliefd, ik heb er keihard voor gewerkt en speel het meest op dit beestje.
Nu is toch de tijd gekomen om er een elementje in te bouwen en vroeg mij af of ik rekening moet houden met aarde, zoals wel met een electrische gitaar moet.

Stel, ik koop iets als dit: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-onderdelen/m751708311-pickup-voor-akoestisch-gitaar-vintage.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr kan ik dit gewoon installeren en over een mengpaneel spelen? Ook als ik wil expirimenteren over de electrische versterker? Of kan ik, door gebrek aan pre-amp, alleen over een electrische versterker spelen?

Fijne avond :hippie:

stijnkenens
11 december 2013, 20:41
Zo'n element kan je perfect in een versterker prikken.
Wat je inderdaad wel moet doen, is je snaren aarden, dit kan intern via het staartstuk.
Staartstuk demonteren en een gaatje boren in het staartblok, als er al niet 1 zit. binnenkant van het staartstuk licht opschuren en een draad aan de aarde van de jack solderen, welke je tussen staartstuk en gitaar klemt !



s.

Daan_B
12 december 2013, 12:41
Ah te gek! Wat kan het soms toch simpel zijn :).
Ik post wel een topic als het zo ver is, kunnen de experts hier me een handje helpen.

Dank u Stijn!

Pepe
12 december 2013, 13:17
Ik weet niet of je dit specifieke elementje wil hebben, die dingen kocht je 35 jaar geleden als je om een pickupje vroeg, er was niks anders. Leuk voor je eerste akoestische gitaar maar je Godin verdient beter.
50 Euro is ook een verzamelaarsprijsje, 10 euro is al meer dan mooi.

Daan_B
17 december 2013, 16:08
Hee Pepe,

Klopt, ik was ook niet van plan om specifiek deze te kopen, het was slechts een voorbeeld.
50 euro is inderdaad erg prijzig, mocht ik een goed element vinden, dan wil ik dit bedrag er nog wel voor neerleggen.

obiwanjacobi
17 december 2013, 19:00
Realiseer je wel dat je met een magnetisch element het "elektrische" gitaar geluid krijgt, niet het "akoestische" als met een piezo element...

[2c]

Plant
17 december 2013, 20:22
Realiseer je wel dat je met een magnetisch element het "elektrische" gitaar geluid krijgt, niet het "akoestische" als met een piezo element...

[2c]

Met een piëzo-element krijg je ook geen akoestisch geluid. Voor een akoestisch geluid moet je een microfoon hebben.

Daan_B
19 december 2013, 16:39
Inderdaad. Ik had een gitaar met Piezo omdat ik dacht dat zo'n element akoestisch zou klinken.
Maar niet dus.. Was voor mij niet het geluid dat ik zocht.

Daan_B
20 december 2013, 12:34
Als ik dit elementje koop (die met tone en volume) http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-onderdelen/m754682861-twee-elementen-voor-akoestische-gitaar.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr, kan ik dan gewoon een draadje aan het element solderen en, via de binnenkant, aan het staartstuk monteren?

Daan_B
27 december 2013, 20:00
Zou het werken als ik een stratocaster noiseless neck-element installeer met de bijbehordende potmeters? :)

Hedge
27 december 2013, 21:27
Zoals al opgemerkt is dit een vintage element. Ik heb vorige week een element van SchattenDesign ingebouwd met voorversterker. Heel mooi geluid, zoiets lijkt me beter voor jouw gitaar.