PDA

View Full Version : Speelstijl Gitaar



Jan-Douwe22
11 december 2013, 13:18
Voor welke muziek gebruik je eigenlijk een Prs Se custom 22?
Het is een veelzijdige gitaar.
Maar ik heb thuis ook nog een goedkope Strat (waar iedereen mee begint), en dan deze PRS SE.
Ik heb me namelijk nooit verdiept in de gitaren, en welke speelstijlen deze goed voor zijn, ik weet alleen dat de PRS een goede normering had! Daarom maar 2de hands gekocht op marktplaats!

bat
11 december 2013, 13:28
Tsja, je bent eigenlijk een beetje bekocht als ik eerlijk moet zijn. Een PRS SE custom 22 is eigenlijk alleen geschikt voor de begeleiding van gospelkoren in de Nederlands Hervormde kerk. Als dat je ding niet is, heb je er niet zo heel veel aan.

Jan Douwe, misschien is het een idee dat je gewoon eens een paar middagen lekker oude topics gaat lezen. Gebruik de zoekfunctie eens en zoek alle vragen die je hebt eerst op in plaats van meteen een topic aan te maken.

Erik70
11 december 2013, 14:04
Toen ik als 12 jarig pikkie begon met gitaarspelen was ik er van overtuigd dat een telecaster voor slaggitaristen bedoeld was en een stratocaster voor slologitaristen enkel omdat een strat een extra pickup had. Nu weet ik wel beter. In principe is iedere gitaar overal inzetbaar rekening houdend met karakteristieken en (on)mogelijkheden van o.a. de bespeler er van. Gouden regels zijn er niet. Ik geloof ook niet meer in het principe "slag- of sologitarist" . Je bent gitarist of niet.

Maar jouw PRS is een alleskunner, ...mits jij dat ook kan, want dat is bepalender dan enkel de gitaar.

Jan-Douwe22
11 december 2013, 14:09
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij alleen goed is voor gospel! Ik speel zo'n beetje alles, en wou even weten voor wat voorn stijl deze gitaar eigenlijk bedoeld is! Ik speel wel gospel, maar deze gitaar is heel veelzijdig.

Rizz
11 december 2013, 14:12
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij alleen goed is voor gospel! Ik speel zo'n beetje alles, en wou even weten voor wat voorn stijl deze gitaar eigenlijk bedoeld is! Ik speel wel gospel, maar deze gitaar is heel veelzijdig.


:seriousf: hmmmpfff, hou je in Richie! ghehehe..

En ik maar denken dattie speciaal voor Engelbert Humperdinck ontworpen was.. :D


Geintje, Jan-Douwe, ga een een beetje mee met de zin en onzin van dit forum... :soinnocent:

Brum
11 december 2013, 14:13
Ik betwijfel of ie er beter van gaat klinken, maar van wijwater gaat ie er in ieder geval wel redelijk vlot vintage uit zien, gegarandeerd. Als dat niet gospel is!

Een tip, Jan Douwe: Cynischme.;)

Jan-Douwe22
11 december 2013, 14:15
Dit is toch allemaal altijd ontzettend serieus!:cheerup:

Neegoed, een alleskunner dus. is altijd prettig. Vintage, haha een ander toppic van mij, deze mag van mij ook beschadigen, maar die ga ik niet relicen!

Jan-Douwe22
11 december 2013, 14:16
Hmm, zit ook nog te denken aan een Tele. Lijkt me tof

Brum
11 december 2013, 14:18
Slecht woordgrapje... Niet doen... Ja, toch... Een gitaar vintage maken door wijwater: Religen. Ik weet het, heel slecht...:hide:

Jan-Douwe22
11 december 2013, 14:21
Hahahaha! Ik zie het nu pas... wat erg... gewoon slecht..!

ER!K
11 december 2013, 16:06
Ik heb mijn PRS SE Custom ook tweedehands gekocht. De vorige eigenaar gebruikte hem serieus voornamelijk voor gospelkoren :crazyhappy:. Overigens kan je praktisch elke stijl wel spelen daarop ;).

Plant
11 december 2013, 16:34
Ik heb mijn PRS SE Custom ook tweedehands gekocht. De vorige eigenaar gebruikte hem serieus voornamelijk voor gospelkoren :crazyhappy:. Overigens kan je praktisch elke stijl wel spelen daarop ;).

Jij speelt er nu vast allemaal duivelse muziek op :p

Tabula Rasa
11 december 2013, 18:46
PRS SE? SE staat toch voor Salsa Edition? Uitsluitend voor Salsamuziek dus. Verder: UTFS!

FruscianteFan
11 december 2013, 18:49
Slecht woordgrapje... Niet doen... Ja, toch... Een gitaar vintage maken door wijwater: Religen. Ik weet het, heel slecht...:hide:
Dat je hem dan ook nog zo aankondigt maakt het er niet beter op ;)

Jasper.
11 december 2013, 18:49
PRS SE? SE staat toch voor Salsa Edition? Uitsluitend voor Salsamuziek dus. Verder: UTFS!

Nee, dat is een veel gemaakte fout onder salsa gitaristen. SE staat voor springsteen edition. Metal gitaar dus.

Dirk_Hendrik
11 december 2013, 19:26
springsteen, Metal dus
Stoner lijkt me dan meer van toepassing.

beruk
11 december 2013, 21:17
SE:
Swing edition:

http://www.youtube.com/watch?v=tNvmgY0usSs





Is eigenlijk geen SE, ik weet het. Gaat mij om de discussie.
Pas maar op, ik ga bijna voor de 25ste Quentin Warren posten die zeeer overtuigend jazz op een strat speulde!

Martijn-w
11 december 2013, 21:32
Stoner lijkt me dan meer van toepassing.

Nee nee, Jasper had het goed. Springsteen is metal. Kijk maar naar mijn sig.

Rizz
11 december 2013, 21:48
Nee nee, Jasper had het goed. Springsteen is metal. Kijk maar naar mijn sig.

welke sig?

Eko
11 december 2013, 21:49
Je PRS heeft geen vaste stijl om aan vast te houden. Het is een (bijna) perfecte mix tussen een strat ( afmeting ) en Les Paul ( materiaal).
Hij is veelzijdig inzetbaar.
Je hebt mensen die Jazz spelen op een tele en rock spelen op een ES 175. Wat je zelf wilt. Mocht je doorbreken met een band en toevallig een walsje hebben gespeeld op een Gibson Firebird ( als je dat ooit al zou willen.....) dan staat er binnen de kortste keren een volgende te spelen op zo`n zelfde gitaar met dezelfde combinatie van amp en gitaar. Met jou als voorbeeld.

Martijn-w
11 december 2013, 23:12
welke sig?

Deze sig. Blijkbaar post hij geen sig als ik in mobiele weergave iets post.

Jan-Douwe22
12 december 2013, 08:39
Ik dacht zelf eigenlijk dat SE voor Super Elegant stond.

marter544
12 december 2013, 08:43
Student Edition volgens mij.

Tabula Rasa
12 december 2013, 14:49
Studen t Edition is correct. Alleen geschikt voor toonladders dus!

serieus: breed inzetbare allrounder.

Kim Wilson
12 december 2013, 15:08
Stupid Edition. Die PRS is aardig terecht gekomen.

Tabula Rasa
12 december 2013, 16:53
Ja, aardig terecht gekomen maar naar mijn mening is het alles, maar dan net niet. Een keer kort in mijn handen gehad en ik vind er geen zak aan:

Slogan van de PRS website:
" PRS SE, de tofuburger voor wanneer je biefstuk én tonijn wilt."

Jan-Douwe22
13 december 2013, 09:17
PRS SE, als je tonijn verwacht en Kaviaar krijgt.

Tabula Rasa
13 december 2013, 12:33
Juist! Naar vis stinkend zaad!

Tabula Rasa
13 december 2013, 12:34
Of eitjes uit de muts van een vis. Weet ik veel, ben geen friggin' bioloog

Jan-Douwe22
13 december 2013, 12:42
Kaviaar, ook wel het zwarte goud genoemd, bestaat uit de onbevruchte eitjes van de steur. Kaviaar wordt beschouwd als een delicatesse. De naam is afkomstig van het Perzische woord خاگ*آور (Khag-avar).

arnoldtims
13 december 2013, 13:56
Tsja, je bent eigenlijk een beetje bekocht als ik eerlijk moet zijn. Een PRS SE custom 22 is eigenlijk alleen geschikt voor de begeleiding van gospelkoren in de Nederlands Hervormde kerk. Als dat je ding niet is, heb je er niet zo heel veel aan.

Proest, en bedankt he. mijn hele monitor onder de koffie