PDA

View Full Version : Marshall Valvestate 8040 + Metal Muff probleem



FlameDude
10 december 2013, 19:18
Hoi,

Ik heb een vervelende piep als ik met veel distortion van mijn metal muff speel. Je hoort het vooral bij een hoog volume. Als ik max gain bij de boost channel van de versterker doe heb ik er geen last van.

Ik heb hier een opname gemaakt (was voor een cover van het liedje "51 days" van No Use For A Name voor de mensen die het zich afvragen) en daar kun je goed het verschil horen als ik de frequenties eruit heb equalized. Als ik de treble op mijn pedaal of mijn versterker omlaag doe dan hoor je de piep ook minder maar het gaat natuurlijk wel ten koste van mijn sound.

http://kiwi6.com/file/sfbk5eugwj
http://kiwi6.com/file/6cm4bo1v8q


Nu is mijn vraag, zou ik iets kunnen doen aan dit probleem? De potmeters en buizen zijn volgens mij nooit vervangen en de versterker heeft ook nooit een beurt gehad. Het valt me op dat als ik met precies dezelfde settings op mijn Ronald Cube 20 speel dat de "piep/ruis" dan niet te horen is dus aan het pedaal of mijn gitaar ligt het niet.

http://i.imgur.com/SkYAWeV.png

Zoals je op deze afbeelding ziet zit de piep tussen de 6000 en de 11500k. Dus met een equalizer stompbox (http://mla-s2-p.mlstatic.com/pedal-ecualizador-para-guitarra-biyang-eq-7-4072-MLA125577904_8030-F.jpg) ga ik dat net niet redden om eruit te filteren.

Jorikm
10 december 2013, 19:26
ik kan de fragmentjes niet beluisteren via mijn phone, maar gaat het hier niet om feedback? dat wil in kleine ruimtes op redelijkcvolume nog wel eens gebeuren, heb ik namelijk met mijn ht5 ook snel last van op mijn slaapkamer.

FlameDude
10 december 2013, 19:32
Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Feedback kan toch niet ontstaan op het moment dat je riffs speelt?

FlameDude
11 december 2013, 16:31
Ik heb het nog even geprobeerd met mijn Cube op hoog volume, hetzelfde verhaal.. Het ligt aan het pedaal dus. Jammer

big dooley
11 december 2013, 17:07
Feedback kan toch niet ontstaan op het moment dat je riffs speelt?
om de donder wel... alleen heb je het dan over de pickups zelf die feedback geven en gezien de enorme bak met oversturing die je daar gebruikt is dat eigenlijk vrij normaal te noemen...

HaroldA
11 december 2013, 17:39
om de donder wel... alleen heb je het dan over de pickups zelf die feedback geven en gezien de enorme bak met oversturing die je daar gebruikt is dat eigenlijk vrij normaal te noemen...

... en het is me een hoop distortion!!! :eek: Geen wonder dat er iets over z'n nek gaat.

big dooley
11 december 2013, 18:02
... en het is me een hoop distortion!!! :eek: Geen wonder dat er iets over z'n nek gaat.

mjah... ik bijvoorbeeld... maar goed, smaken verschillen...

Jorikm
12 december 2013, 06:09
probeer eens de distortion van je amp zelf te gebruiken, die 8040 heeft best een goed bruikbare scheur (in mijn beleving althans). wat ik vooral hoor zijn een hoop akkoorden die verzuipen in de hoeveelheid distortion en zo hun dynamiek/aanwezigheid of hoe je het ook wil noemen, verliezen. ik ken het pedaal niet goed genoeg om te kunnen bepalen of je dit pedaal als een soort booster kunt gebruiken maar anders zou je dat eens moeten proberen. amp op crunch 2, gain vd amp op 1 of 2 uur, en dan de gain op het pedaal terugschroeven naar 9 uur of iets dergelijks. misschien lost dat je probleem op?

marter544
12 december 2013, 12:51
Dit is gewoon een harmonische die je heul hard hoort. Hoe meer oversturing, hoe meer harmonischen je gaat gaat horen. Ook oneven harmonischen, die dissonant kunnen klinken, zoals hier. Dit is ook precies de reden dat dikke scheur en volle open akkoorden samen vaak een brei worden..

FlameDude
13 december 2013, 17:41
Ik heb de dist knop van het pedaal een halve slag terug gedraaid en het is er nog steeds. (Het is misschien een beetje slecht te horen op de opnames maar het is echt een hoge frequentie)

De scheur van de 8040 heb ik al geprobeerd maar die vind ik 10x minder dan die van mijn pedaal.

Brum
13 december 2013, 21:16
Een goeie noisegate doet wonderen.