PDA

View Full Version : Uitverkoop in Nederland?



Naviiin
10 december 2013, 15:50
Aangezien ik groen van jaloezie de grote Black Friday sales heb mogen aanschouwen in Amerika, waar er Jaguarillo's voor 278 dollar over de toonbank gingen en Blacktop Jag's voor ongeveer dezelfde prijs, vroeg ik me af of er in Nederland/Europa ook dat soort magazijn opruimingen plaats vinden rond de kerstdagen. Zo'n Jaguarillo bijvoorbeeld zou er toch wel goed in gaan. Dat is een erg interessante gitaar waar ik al langer een oogje op heb, maar waar ik een beetje tegen de prijs aan zit te hikken. En zo zijn er wel meer gitaren waar ik dat over denk. Dus iemand een idee?

bat
10 december 2013, 16:01
Uitverkoop is al lang niet meer gereguleerd (in Belgie nog wel meen ik),het is dus aan de winkels zelf of ze het doen. Veel winkels hebben inderdaad wel rond deze tijd van deze opruimingsacties, bijvoorbeeld om de verkoopcijfers nog even een boost te geven, maar ik zou me er niet al teveel van voorstellen en bovendien moet je maar net zien dat de door jou gewilde gitaar ook in de aanbieding komt.

Kortom: gewoon de advertenties/websites van de verschillende gitaarwinkels in de gaten houden, iets anders zit er helaas niet op...

lespaulnmarshall
10 december 2013, 17:53
Denk dat je de beste deals bij thomann of musicstore professional gaat vinden rond deze tijd van het jaar.

GuitarL91
13 december 2013, 20:46
Ik kreeg een mailtje binnen van Rockpalace waarin ze aangeven 7% korting te hanteren van 14 december tot 31 december van dit jaar. Misschien is het iets voor je.

Tunes
13 december 2013, 22:40
Wow, ZEVEN procent !
Die lul je er toch standaard altijd wel af (en meer ook met wat moeite) en dat weten ze natuurlijk.
Dus wat doe je, je GEEFT die 7 procent en half Nederland denkt dat ze een voordeeltje hebben.
bovendien is niet zelden die 7 procent van de advies prijs.
Ik zou zeggen, lekker wachten tot januari en de kans is dat je dan een stuk goedkoper uit bent.

GuitarL91
13 december 2013, 22:49
Wow, ZEVEN procent !
Die lul je er toch standaard altijd wel af (en meer ook met wat moeite) en dat weten ze natuurlijk.
Dus wat doe je, je GEEFT die 7 procent en half Nederland denkt dat ze een voordeeltje hebben.
bovendien is niet zelden die 7 procent van de advies prijs.
Ik zou zeggen, lekker wachten tot januari en de kans is dat je dan een stuk goedkoper uit bent.

Ik licht 'm alleen maar in hoor, that's all...

Tunes
13 december 2013, 23:13
Ik licht 'm alleen maar in hoor, that's all...

Ja sorry, snap ik en was wat lullig geschreven van mij, maar 7 procent korting is niet altijd zo mooi als het klinkt.

musicmannetje
14 december 2013, 11:37
In ons lokale suffertje staat wel een advertentie van musicallin waar ze het woord KORTING met hoofdletters hebben neergezet. Eindejaarsuitverkoop dus, maar ja, dan moet je wel naar noordwijk. Op de site staat niet zoveel, behalve 25% korting op een aantal ibanez modellen.

Naviiin
14 december 2013, 16:45
iedereen bedankt voor de input. rock palace doet idd wel vaker aan 7 tot 10 procent aanbiedingen, voor kerst, sinterklaas, de zomer of wat dan ook. ik ga iig even bij musicallin langs, dat is voor mij een half uurtje rijden. ik las op marktplaats dat guitarking ook aan de eindejaarsaanbiedingen gaat en dat daar op kerstavond een lijstje voor online komt. just a heads up voor iedereen. dus daar ook maar ff kijken. ik laat weten of ik nog wat meer vind!

the sure thing
14 december 2013, 19:29
Guitar King in Boekel gaat fikse opruiming houden. Op kerstavond publiceren ze de lijst op internet. Andere jaren leerde dat sommige aanbiedingen zeer de moeite waard zijn!