PDA

View Full Version : Lak/verf schade bijschuren?



E-Motion
10 december 2013, 10:56
Ik heb een Squier strat gekocht met een aardige verf en lak schade. Ik wil hem helemaal gaan opknappen naar mn eigen zin en smaak maar voor nu ben ik er gewoon nog even lekker op aan het spelen. Dus ik wil de schade even een beetje bijwerken totdat ik hem helemaal ga aanpakken.
Op de plek van de schade lijkt de verf en laklaag er echt uit gesprongen te zijn. Ik wil eigenlijk voor nu even de randen van de beschadiging iets opschuren, zodat het vloeiend overloopt van de lak naar de beschadiging, als jullie begrijpen wat ik bedoel haha. Beetje lastig uitleggen... Als jullie het snappen, hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

Jorikm
10 december 2013, 11:27
Met korrel 600 beginnen (droog) en de randjes vloeiend schuren, daarna korrel 1000, 1500 en 2000. Vervolgens polijsten en het voelt weer glad.

stijnkenens
10 december 2013, 11:28
Je geeft het zelf al aan: schuren.

Als je later de body wil overspuiten, zou ik er wel voor zorgen dat je niet teveel van het hout weg schuurt: vormverlies is op die manier heel hard zichtbaar na het opnieuw lakken van de body.

Korrel 200 is volgens mij best ok.



s.

Jorikm
10 december 2013, 11:35
Korrel 200? Kan ook, gaat sowieso sneller, maar ik zou er persoonlijk voor kiezen om het naderhand te polijsten. Op die manier kan het er ook nog best wel '' vintage correct '' uit gaan zien haha :crazyhappy:

Mocht uiterlijk je geen reet uitmaken maar wil je gewoon die plek '' glad '' hebben, volg dan inderdaad de tip van Stijn op! :)

stijnkenens
10 december 2013, 11:37
Dat had ik ook opgemaakt uit de begin post.

TS wil er later nog aan werken, maar nu enkel zijn onderarm niet open halen aan een scherpe lakschilfer.

Bijschuren hoeft niet altijd op een relic te lijken ;)



s.

Jorikm
10 december 2013, 12:22
Ach tuurlijk, te snel gelezen denk ik. Ik had niet gezien dat hij het later opnieuw wilde lakken, my bad!

E-Motion
10 december 2013, 21:03
Jorik je zat wel goed hoor. Was misschien niet helemaal duidelijk uit mijn beginpost maar ondanks dat ik hem later helemaal aan wil pakken wil ik het nu voor het oog ff een beetje aanpakken.. Niet om te voorkomen dat ik mn onderarm eraan openhaal want daar zit de schadeplek toch te laag voor.. Was idd meer mn idee om de schade dan gewoon te gebruiken om er idd een beetje een vintage look aan te geven. Thnx voor de tips!

E-Motion
10 december 2013, 21:04
Overigens ben ik een zij en geen hij :p niet dat dat er verder wat toe doet, just saying :p