PDA

View Full Version : Vintage fender amp gezocht of alternatief, welke + waar?



soup
9 december 2013, 20:36
Ik speel al enkele jaren op een Engl Thunder en ik ben best tevreden van mijn geluid maar ik weet dat mijn clean zoveel mooier en beter kan klinken. Ik speel mellow/post-rock achtige/indie muziek. Groepen zoals The Dandy Warhols/Black Rebel Motorcycle/The Smashing pumpkins/Queens of the Stone age/Interpol. De meeste van deze groepen maken gebruik van Super/Twin reverbs dus lijkt het mij logisch dat ik ook die richting in ga.

Ik heb me de afgelopen paar dagen/weken ingelezen over de Princeton, Deluxe reverb, Super Reverb en Twin reverb dus ik ken ongeveer wel de ins and outs. Enige probleem is, waar kan ik deze amps testen? Ik heb al enkele winkels gevonden (plug, string) die blijkbaar enkele princetons hebben staan en een DR maar zijn er nog plekken waar ik ze kan uittesten of moet ik de particuliere 2dehands markt in de gaten houden?

De Super en Twin vallen af omdat ik las dat ze te zwaar zijn en ze zeer waarschijnlijk ook te luid zijn omdat ik 99% van de tijd thuis speel. Ik speel niet in een groep maar het zou wel fijn zijn als ik eens een jam sessie heb en de drummer mij niet overstemt, is die princeton dan voldoende of moet dan maar mijn Engl gebruiken (wat me weinig uitmaakt)? Dus misschien is het een non-issue en moet ik er niet te zwaar aan tillen.


Wat is jullie mening? Ik heb ook naar boutique amps gekeken maar dat spreekt mij minder aan omdat ik mijn budget serieus moet opschroeven en een vintage amp, tja.

Momenteel heb ik niet echt de tijd om te testen maar waar concentreer ik me het beste in mijn zoektocht, een princeton? En wat zijn de gangbare prijzen, tussen de 750-1200 euro?

Pepe
9 december 2013, 22:22
Ja, dat zijn de prijzen. Een Prince gaat niet meekomen in een luide band he, een Deluxe trekt dat beter.

Tristan
9 december 2013, 22:40