PDA

View Full Version : Fender F-3



Mr_Orange
9 december 2013, 13:54
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met de Fender F-3 gitaren ?

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan.. ze blijken in een korte periode in 1981 te zijn gemaakt waardoor het type min of meer "schaars" is. De gitaren zijn destijds op de markt gebracht als budget gitaren, maar (subjectief) zijn kwalitatief goed.

Enerzijds zou ik deze gitaar graag toevoegen aan de collectie vanwege de achtergrond... anderzijds heb ik geen idee of ik teveel ga betalen hiervoor omdat ik er eigenlijk te weinig over kan vinden.

Juke
22 januari 2014, 17:10
De Fender F-3 komt uit de Fender F series jaren 70, begin jaren 80. Er is een website Phil's Fenders met alle modellen, kun je even googelen, echter daar zal je helaas de F-3 niet tegenkomen omdat dit de laagste in z'n klasse is/was en daarmee de kwaliteit ook. Maar, als je nu de kwaliteit van de F-3 vergelijkt met de troep die tegenwoordig gemaakt wordt, dan heb je stiekum toch een juweeltje in huis. Zelf heb ik de F-3, F-15 en F-65.

LaurentB
23 januari 2014, 09:12
Ik dacht juist dat de tegenwoordige akoestische fenders een beetje beter waren. Ik heb er wel eens geprobeerd in de jjaren tachtig en dat was niet veel.

Plant
23 januari 2014, 12:41
Ze zien er iig geval een stuk beter uit dan die 'hockeystick met een klankkast eraan' modellen :stop: