PDA

View Full Version : Luidere 12" speaker aanbeveling?



ellisvertellis
9 december 2013, 10:17
Hallo,

Ik ga regelmatig blues jammen in een klein zaaltje en neem daarvoor mijn Fender Musicmaster Bass ampje mee. Dit ding is voorzien van een oude Greenback en deze combinatie klinkt erg goed voor blues. Alleen... soms komt hij net tekort wat volume betreft en ik zou dit graag oplossen door een andere speaker te installeren.

Ik zoek dus iets in de muzikale aard van een Greenback met meer rendement en van ongeveer dezelfde waarde en kwaliteit. Merk maakt niet uit.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

ellisvertellis
9 december 2013, 12:58
Die versterker is 10 watt trouwens, dus een 100 watt speaker lijkt mij niet erg interessant?

Gearjunkie
9 december 2013, 20:35
Je kan een paar dB's winnen, waarmee het de vraag is of je echt een significante toename van volume gaat ervaren. Ik betwijfel het. Dat de klankkleur van je amp gaat veranderen is zeker.

fantastik_badr
9 december 2013, 23:17
Wat misschien een optie voor je is, is eens kijken voor een Scumback speaker. Zij maken erg getrouwe Greenback clones maar dan ook met hogere wattage. Dat is altijd het nadeel geweest van de echte oude Greenbacks, die waren "maar" 25W... Scumback maakt ze ook in 65W en zelfs 100W. Verschillende impedanties, je kunt ze "ingespeeld" bestellen enz enz

Speur hun site maar eens door:

http://www.scumbackspeakers.com/

Hoop dat je er wat mee kunt :)

ellisvertellis
9 december 2013, 23:50
Je kan een paar dB's winnen, waarmee het de vraag is of je echt een significante toename van volume gaat ervaren. Ik betwijfel het. Dat de klankkleur van je amp gaat veranderen is zeker.

Een paar db winnen is nu net waar ik naar op zoek ben. Meer db betekent toch luider, of ben ik mis?? Ook ben ik niet vies van een andere klankkleur, het moet alleen niet helemaal de andere kant op. Laat ons zeggen, een brits gekleurde speaker...

ellisvertellis
9 december 2013, 23:55
Wat misschien een optie voor je is, is eens kijken voor een Scumback speaker. Zij maken erg getrouwe Greenback clones maar dan ook met hogere wattage. Dat is altijd het nadeel geweest van de echte oude Greenbacks, die waren "maar" 25W... Scumback maakt ze ook in 65W en zelfs 100W. Verschillende impedanties, je kunt ze "ingespeeld" bestellen enz enz

Speur hun site maar eens door:

http://www.scumbackspeakers.com/

Hoop dat je er wat mee kunt :)

Bedankt, ik zal ze eens bekijken. Alleen, voor een 10 watt versterker lijkt de greenback juist heel geschikt met zijn 30(?) watt. Ben dus niet per sé op zoek naar hoger wattage, wel naar meer efficiëntie...

Gearjunkie
10 december 2013, 15:10
Een paar db winnen is nu net waar ik naar op zoek ben. Meer db betekent toch luider, of ben ik mis?? Ook ben ik niet vies van een andere klankkleur, het moet alleen niet helemaal de andere kant op. Laat ons zeggen, een brits gekleurde speaker...

Dat is wel ietsjes harder, maar niet 2x zo luid of zo.

Pepe
10 december 2013, 15:28
Celestion Vintage 30 lijkt me.

Kim Wilson
10 december 2013, 15:38
Dat is wel ietsjes harder, maar niet 2x zo luid of zo.

3 dB extra is toch al twee keer zo luid?

Gearjunkie
10 december 2013, 16:04
3 dB extra is toch al twee keer zo luid?

Dat klinkt als 2x zoveel vermogen, maar ervaren wij niet als 2x zo luid.

telecastermaster
10 december 2013, 17:07
Celestion Vintage 30 lijkt me.

+1

10 tekens

ellisvertellis
10 december 2013, 18:36
De V30 lijkt wel meer in your face te zijn dan de Greenback in elk geval. Komt wellicht wat luider over. Misschien is dat al voldoende…

http://www.youtube.com/watch?v=_KbS1NUaP6I

ellisvertellis
10 december 2013, 20:10
Hoe verhoudt de Celestion G12H anniversary zich tot de V30? Iemand?

the sure thing
10 december 2013, 20:16
De G12H zal meer in je straatje passen, geeft iets meer kleuring dan de V30. Zorg wel voor een goed/lang ingrspeelde G12H. Nieuwe klinken ze vreselijk.

ellisvertellis
10 december 2013, 20:25
Thnx!

De V30 en de G12H zijn de enige (moderate power) Celestions met 100db efficientie, vandaar mijn vraag…

Als ik op de Eminence site kijk, zie ik veel meer rendement in de speakers zitten, gemiddeld 100 db. Gebruiken die jongens andere meetapparatuur of zo?? Of staan die bekend om hun efficiente speakers?

Pepe
10 december 2013, 20:52
Het eerste.