PDA

View Full Version : mini-meeting: Matchless vs. Two Rock vs. Brunetti: welke heeft de beste clean?



the sure thing
8 december 2013, 20:45
Met dank aan Tillens zijn gastvrijheid:

Vandaag eens 3 amps met elkaar vergeleken in het top-segment van de hedendaagse amp-wereld: De Matchless Clubman (non-reverb), Two Rock studio pro 35 en de Brunetti Mercury 50W. Ik was vooral benieuwd naar het cleane deel van de amps. Rest van de gear: Spectraflex kabels, Fender Nocaster en Fender Stratocaster. Alle amps zijn aangesloten op de Matchless 2x12 cab met een V30 en een G12M speaker.

Na het genot van een echte Nespresso bij Tillens zijn we naar de 1e verdieping verhuisd om de amps eens flink aan de tand te voelen.

De Matchless: zeer heldere directe “ in your face amp”. De interactieve toonregeling werkt goed, het is wel even zoeken naar “sweets spots” . Het valt op dat het geluid erg aanwezig is, zonder dat het echt te scherp wordt. Al kan de Matchless wel scherp worden ingesteld. De Matchless is een “ muur van geluid” die naar alle waarschijnlijkheid zeer goed door de mix (band) heen zal prikken. De Matchless is niet vergevingsgezind: alle “ foutjes” zal de Matchless direct weergeven. Ik was zelf erg benieuwd of de gelijkrichtersbuis nog voor enige hoorbare compressie zorgde, maar dat was niet zo. De Matchless is dynamisch en “puntig” .Een randje erin draaien kan bij de Matchless prima en met de volumeknop van de gitaar is dit weer mooi op te schonen.

De Bunetti: een 2 kanaals amp maar door de instellingen icm de footswitch eerder een 3 a 4 kanaals amp. Clean een totaal ander beestje dan de Matchless: vol en dik aanwezig, maar het geluid speelt ook een stuk “ makkelijker” . De amp is minder direct (in vergelijking met de Matchless) en minder pinnig, meer ronder en ook wat bassiger. Persoonlijk vind ik het een erg mooi clean wat mij deed denken aan de “ early Hook” versterkers. Ik kwam er niet voor, maar ook de crunch/lead mogelijkheden beluisterd en ik was behoorlijk onder de indruk: prachtige romige brown-sound crunch waarbij de individuele tonen toch prima te horen waren. En dat met een strat met single coils. Het geluid was ook “ makkelijk” te verkrijgen uit de amp, zonder lang te hoeven draaien aan de knoppen.

Als laatste mijn Two Rock aangesloten en Tillens heeft deze amp met zijn Nocaster aan de tand gevoeld. Het clean is erg mooi en welhaast “ te” mooi: het heeft geen karakter. Zoals Tillens zei: eigenlijk is dit de perfecte versterker voor een Pedal Steel Guitar. En dat klopt ook wel. Maar: nog even verder getweaked aan de knoppen en icm met de reverb kwam ook de John Mayer sound uit de Two Rock zetten. De Two Rock heeft een prettig instelbare toonregeling waarmee je ook niet “fout” kan gaan. Mooie volle en ronde toon, maar een “ karakter” ontbreekt echter. Is dat erg? Ja en nee. Het is moeilijk te omschrijven, maar Tillens gaf aan dat hij toch iets " miste" maar ook weer niet.

Het antwoord op mijn oorspronkelijke vraag “ klinkt een Matchless clean mooi?” is beantwoord: het antwoord is “ ja”. Maar: het is mijn type clean niet omdat het mij te
“puntig” is. De Matchless is een zeer directe amp en is van bovenstaande amps veruit de meest dynamische. Het type clean van Matchless is echt wezenlijk anders dan die van bijv. Fender, Hook, Brunetti, enz. Persoonlijk vond ik clean de Brunetti de winnaar; en ik geloof dat Tillens ook weer een beetje verliefd op z’n Brunetti is geworden ;-)

Pepe
8 december 2013, 20:52
Mooi werk mannen. De Clubman ken ik en de beschrijving is spot on wat mij betreft.

Mitch
8 december 2013, 22:11
Ik denk dat dat overweldigende van een dikkere Matchless ook hetgeen is waarom er zoveel fans van zijn. Het is fundamenteel anders dan een hoop andere amps. Maar fijn hè, zo'n mini meeting, kun je echt even rustig je gang gaan, e hoeft nergens doorheen te luisteren. Forum 'live' op zijn nuttigst :)
Overigens denk ik nog steeds dat als een clubman je te direct is, een goeie AC30 (met mastervolume) een erg goeie optie is. Los van de gelijkrichting en de kathode biassing is het in mijn ervaring namelijk zo dat ze dankzij een mastervolume wat rustiger worden. Niet meer ultra dynamisch en direct, maar wel net effe wat makkelijker controleerbaar.
Het zal wel begin volgend jaar worden, maar beschouw jezelf van harte welkom als we hier weer een mini meeting houden. Kun je er 2 testen, als je tegen die tijd je GAS nog binnen hebt kunnen houden :D

the sure thing
8 december 2013, 23:00
Op die uitnodiging ga ik graag in :-)

vulvasonic
9 december 2013, 00:19
Zeer interessant. Ik heb Matchless altijd gezien als de overtreffende trap van Vox, waarbij je meteen de vraag kunt stellen of dat is wat je wilt. Ik zoek op mijn ouwe Vox juist altijd de warmte op (en die is naar mijn bescheiden mening onovertroffen), maar ik besef me terdege dat Vox juist ook zo geroemd wordt om dat snijdende, puntige karakter. En Matchless benadrukt en verfijnd vooral die kwaliteit van de Vox, terwijl ik het (nogmaals) juist in de warmte zoek.

Ik heb zelf geen ervaringen met de Two Rocks en de Brunetti's. Het valt me wel op dat er zowel voor- als tegenstanders van Brunetti. De één loopt er mee weg en de ander begrijpt niet waarom je zoveel geld moet neerleggen voor zo'n kutversterker. Ik ken ze niet, maar uit dit verhaal lijkt het alsof de Brunetti wat meer Amerikaans gevoicet (zou je dat zo schrijven?) is. Van Two Rock (shame on me) weet ik zo goed als niks.
Ik heb er eigenlijk niks aan, maar dit verhaal maakt me toch nieuwsgierig naar de Brunetti. Toch maar eens gaan testen, al is het maar voor mijn eigen plezier (en om er een beetje over mee te kunnen praten, natuurlijk). :)

Pepe
9 december 2013, 00:36
Ik ken de BMercury ook niet in real live, alleen van YT en grappig genoeg komt dat redelijk overeen met het geluid wat ik uit mijn line6 UX draai. Niet bedoeld als bad thing, er zitten 2 dozijn amps in de UX en evenveel speakers, mics en pre amps maar meestal kom ik toch uit bij Bassman, AC30 en Plexi en dan draai je wat naar smaak en DAT klinkt dan wat ik hoor bij een Mercury.

Ik denk dat ik er goed mee uit de voeten zou kunnen.

Henri H
9 december 2013, 01:09
Het AC30 GAS begint alleen maar meer aan te wakkeren heb ik het idee (ook bij mij wel enigszins moet ik bekennen). :D

Toch mooi zo'n review, een aanwinst voor het forum. :ok:

Rick trodat
9 december 2013, 10:00
Voor de vox liefhebbers: enne welke speakers dan het liefst?? alnico's??

Want die zijn erg bepalend voor het totale geluid

humbucker
9 december 2013, 11:16
I'm in favor of blues, maar moet daarbij ook zeggen dat ik enkel ervaring met Blues of Wharfdales. Enja, dan is de keus snel gemaakt! :)

Mitch
9 december 2013, 16:54
Houd je van puntig en knallend, dan zijn Blues absoluut the way to go. Als het iets gemiddelder mag zijn M25s of M65s (lang leve de nieuwe Creamback :) ) een goede optie. Nog iets ronder: Heritage M20 of de EVH, praktisch dezelfde speaker. H30s heb ik zelf niet zulke positieve ervaringen mee maar ik heb genoeg tevreden gebruikers gelezen, het zal wel aan mij liggen.
Afgezien van klankkleur moet je vooral ook naar de efficiëntie kijken. De M20s hebben een veel lager redenment: 96dB t.o.v. 103 bij de Blues. Zeker als je een AC30 dan zonder mastervolume of attenuator gebruikt kun je de versterker dus met hetzelfde volume een stukje verder open draaien bij minder efficiënte speakers en dat kan zo maar een voordeel zijn, zeker als je een randje aan je clean wil. De M25 en M65 zitten daar leuk tussenin, rond de 98dB.

the sure thing
9 december 2013, 19:57
Ben ik voor een heel groot deel mee eens. De creamback ken ik niet. De H30 heb ik nooit mooi gevonden, ook te pinnig. Deden mij teveel aan de V30 denken :-). De G12M-25 vind ik persoonlijk iets gladder dan de G12M-20H. De G12M-20H vind ik iets gearticuleerder en daarmee heeft ie mijn voorkeur.

De EvH speaker schijnt echt identiek aan de G12M-20H te zijn.

Tristan
9 december 2013, 22:12
De H30 geeft wat mij betreft een lelijke korrel, zeker i.c.m. Vox achtige amps, ik ben ook niet weg van die combinatie.

Je verhaal over de Matchless kan ik gedeeltelijk wel maar gedeeltelijk ook niet plaatsen, Tillens heeft als het goed is nog zo'n oudere versie, nu heb ik laatst op een paar nieuwe Matchless amps gespeeld en die waren wel behoorlijk pinnig, bij neutrale eq instellingen zou ik ze zelfs schel noemen en ze braken ook veel eerder op dan ik me kan herinneren van de oudere Matchless amps.
Laatst had ik hetzelfde probleem al met Jackson amps en ik dacht dat het aan de amps zelf lag maar het lijkt alsof ze tegenwoordig misschien wel veel hetere preamp tubes in die dingen zetten of iets dergelijks, dat zou de extra schelheid en gain wel kunnen verklaren.

Maar goed, terug naar de bak van Tillens, dat is dus wel een oude en die zou die schelheid eigenlijk niet per se moeten hebben, nu kan het zijn dat de eindbuizen niet tiptop meer zijn, dan klinkt de amp nog wel oke maar de ware kwaliteiten van de amp komen er dan niet helemaal uit, dat zou een verklaring kunnen zijn, deze amps zijn heel gevoelig voor het type en de kwaliteit van de buizen die je erin stopt.
Daarnaast ben ik zelf ook niet helemaal weg van die Matchless cabs, die klinken mij toch wel wat dun moet ik zeggen dus het kan best zijn dat met pak 'm beet een mooie openback 1x12 met een Alnico Gold (b.v. van Hook of Realguitars) en een set nieuwe JJ of Mullard preampbuizen en net lekker ingebrande eindpitjes erin de amp een duidelijk ander beeld geeft.

Dat gezegd hebbende, ik heb pas geleden op een nieuwe Valvetech Hayseed 30 (model na 2009) gespeeld en deze, hoewel 'ie ook wel wat pinnigs had, kon ik veel makkelijker de warmere en diepere kant opdraaien en deze deed me dan ook denken aan de oude Phoenix, de amp waardoor ik in eerste instantie zo verliefd ben geraakt op Matchless.

Wat betreft de Brunetti kan ik niet veel zeggen, ik heb er weleens op gespeeld, ik vond het toen echt niks, een beetje een Fender achtig clean maar niet zo heel bijzonder en de scheur was van een Marshall uit een doosje, ik vond het maar weinig 'echt' geluid hebben, typisch zo'n channel switcher bak eigenlijk.
Ik ben benieuwd hoe zoiets zich in bandverband overeind houdt.

tillens
10 december 2013, 00:30
De H30 geeft wat mij betreft een lelijke korrel, zeker i.c.m. Vox achtige amps, ik ben ook niet weg van die combinatie.

Je verhaal over de Matchless kan ik gedeeltelijk wel maar gedeeltelijk ook niet plaatsen, Tillens heeft als het goed is nog zo'n oudere versie, nu heb ik laatst op een paar nieuwe Matchless amps gespeeld en die waren wel behoorlijk pinnig, bij neutrale eq instellingen zou ik ze zelfs schel noemen en ze braken ook veel eerder op dan ik me kan herinneren van de oudere Matchless amps.
Laatst had ik hetzelfde probleem al met Jackson amps en ik dacht dat het aan de amps zelf lag maar het lijkt alsof ze tegenwoordig misschien wel veel hetere preamp tubes in die dingen zetten of iets dergelijks, dat zou de extra schelheid en gain wel kunnen verklaren.

Maar goed, terug naar de bak van Tillens, dat is dus wel een oude en die zou die schelheid eigenlijk niet per se moeten hebben, nu kan het zijn dat de eindbuizen niet tiptop meer zijn, dan klinkt de amp nog wel oke maar de ware kwaliteiten van de amp komen er dan niet helemaal uit, dat zou een verklaring kunnen zijn, deze amps zijn heel gevoelig voor het type en de kwaliteit van de buizen die je erin stopt.
Daarnaast ben ik zelf ook niet helemaal weg van die Matchless cabs, die klinken mij toch wel wat dun moet ik zeggen dus het kan best zijn dat met pak 'm beet een mooie openback 1x12 met een Alnico Gold (b.v. van Hook of Realguitars) en een set nieuwe JJ of Mullard preampbuizen en net lekker ingebrande eindpitjes erin de amp een duidelijk ander beeld geeft.

Dat gezegd hebbende, ik heb pas geleden op een nieuwe Valvetech Hayseed 30 (model na 2009) gespeeld en deze, hoewel 'ie ook wel wat pinnigs had, kon ik veel makkelijker de warmere en diepere kant opdraaien en deze deed me dan ook denken aan de oude Phoenix, de amp waardoor ik in eerste instantie zo verliefd ben geraakt op Matchless.

Wat betreft de Brunetti kan ik niet veel zeggen, ik heb er weleens op gespeeld, ik vond het toen echt niks, een beetje een Fender achtig clean maar niet zo heel bijzonder en de scheur was van een Marshall uit een doosje, ik vond het maar weinig 'echt' geluid hebben, typisch zo'n channel switcher bak eigenlijk.
Ik ben benieuwd hoe zoiets zich in bandverband overeind houdt.

Nu dan maar even een berichtje van mijn kant. Knap dat het binnen paar posts over vox gaat. Tristan dank voor het terug brengen van de essentie.. Maar waar lees je dat mijn clubman schel zou zijn? Hij kan pinnin zijn maar dat is ie van nature niet. Matchless cab klinkt heel vol en 3d komt denk door de mismatch van speakers. De brunetti is niet iedereens maatje . Echter de valvetech vond ik juist een dun klinkend klein ampje. Ik zou zeggen kijk eens naar een independence en kijk dan nog eens wat je van channelswitchers vind :)

Pepe
10 december 2013, 01:13
De Matchlessen hebben een hoop hoog aan boord maar schel is nooit bij me opgekomen. Tophoog dat ergens rond de 2.5K zit. Schelheid zit rond de 1.0K, daar hebben Fenders weer een hoop van.

the sure thing
10 december 2013, 10:05
De verwarring dat Matchless op VOX zou lijken, komt denk ik mede dat vroegah de Matchless versterkers allemaal EL84 als eindbuis hadden. Dat is al lang niet meer zo. De Clubman klinkt idd zeker niet schel. De clubman heeft ook behoorlijke headroom en blijft erug lang clean als je wilt.

Hoe de Brunetti overeind blijft in een band is voor mij ook een vraag.

LordRiffenstein
10 december 2013, 10:08
Interessant topic, ik heb sinds enkele maanden een Clubman Rev en herken de verschillende commentaren. Grappig dat de AC30 weer onmiddellijk ter sprake komt, de Clubman heeft EL34s en ik vind hem veel strakker dan de meeste EL84-versterkers. Dat was ook een van de dingen die me opviel tijdens een namiddag testen bij VDH. Behalve dat de Clubman ook wel dat pinnige heeft van een Vox, vind ik de vergelijken verder niet van toepassing. Valt me op dat de Matchless 2x12 een V30 aan boord heeft, die speaker bevalt me absoluut niet met de Clubman, G12M is prima maar G12-65 is geweldig. Maar dat is smaak.

Mitch
10 december 2013, 10:48
Kleine disclaimer: de enige reden dat ik over Vox begon is omdat de topic starter had aangegeven in een ander topic daar ernstig in geïnteresseerd te zijn. Dat het daarna een beetje off topic gaat is tegenwoordig de standaard op Gitaarnet, geloof ik 517

Laat ik als goedmakertje melden dat de Matchless phoenix, met EL34s, één van de allerbeste amps is die ik ooit heb gehoord. Zo, iedereen weer tevreden :D

Tristan
10 december 2013, 11:05
Nu dan maar even een berichtje van mijn kant. Knap dat het binnen paar posts over vox gaat. Tristan dank voor het terug brengen van de essentie.. Maar waar lees je dat mijn clubman schel zou zijn? Hij kan pinnin zijn maar dat is ie van nature niet. Matchless cab klinkt heel vol en 3d komt denk door de mismatch van speakers. De brunetti is niet iedereens maatje . Echter de valvetech vond ik juist een dun klinkend klein ampje. Ik zou zeggen kijk eens naar een independence en kijk dan nog eens wat je van channelswitchers vind :)

Uit de beschrijving van the sure thing maakte ik op dat hij de amp vrij fel en pinnig vond, dit triggerde bij mij het verhaal over de nieuwe Matchless amps en Jackson amps waarop ik heb gespeeld, met wat ik zei had ik wel een slag om de arm genomen hoor, ik dacht misschien dat the sure thing je amp wat fel zou kunnen vinden vanwege de door mij aangehaalde redenen, als dat niet zo is dan is het waarschijnlijk meer echt een smaakkwestie.

Het speakerverhaal is duidelijk een smaakkwestie, ik hou persoonlijk niet echt van mismatched speakers en eigenlijk ook niet van Blue's of Gold's.
Toentertijd heb ik met Michael alle Vox achtige amps die bij ons in de smaak vielen (lees: Matchless en Valvetech) ook op een Matchless 2x12 cab getest i.p.v. de Bogner 4x12 V30 en dat viel stuk voor stuk enorm tegen, daarnaast heb ik weleens een Chieftain met een 2x10 + 2x12 cab getest en die klonk ook vrij fel en weinig genuanceerd, dat is de referentie die ik met de Matchless cabs heb.

Overigens maakt het type eindbuizen in deze amps wat mij betreft wat minder uit eerlijk gezegd, met een EL34 klinkt het nog steeds als een Vox, misschien iets dikker, strakker en met wat meer laag maar dat het een hele andere amp zou worden ben ik het in ieder geval niet mee eens.

Wat betreft de Valvetech ben ik het met je eens, behalve dan wat betreft dit laatste model, ik weet niet wat die kerel gedaan heeft maar die amp is echt twee of drie treden hoger gegaan qua klankkwaliteit en op dit moment overtreft hij volgens mij misschien wel de nieuwe Matchless amps (in ieder geval t.o.v. de Lightning Reverb die geen cut knop heeft) en gaat duidelijk een beetje meer richting de oude, zeker het proberen waard in ieder geval.

De Independance heb ik weleens getest inderdaad, wat ik me ervan kan herinneren is dat ik het gain kanaal maar niks vond (zowel Matchless als Black Cat kunnen dat gewoon niet echt naar mijn mening) en het crunch kanaal was zo beperkt instelbaar dat het voor mij geen zin had, ik was inderdaad wel verbaasd over de klankkwaliteit want het cleane kanaal en het crunch kanaal leken niks ingeboet te hebben aan sound (al kon ik in het crunch kanaal net niet het mij gewenste laag en midden eruit halen).

miyaru
10 december 2013, 15:57
Ik wil even terugkomen op het feit dat gesteld werd dat een Two Rock wat karakter mist. Ik heb het geluk gehad om op een Studio 35 + te spelen. Ik vind ze vol van karakter, zelfs tot het punt dat ze zo goed zijn dat ze niet ontzettend opvallen qua geluid. Ik vind de sound niet alleen erg bruikbaar, maar echt outstanding. My two cents.......

Robin

the sure thing
10 december 2013, 17:58
Ik wil even terugkomen op het feit dat gesteld werd dat een Two Rock wat karakter mist. Ik heb het geluk gehad om op een Studio 35 + te spelen. Ik vind ze vol van karakter, zelfs tot het punt dat ze zo goed zijn dat ze niet ontzettend opvallen qua geluid. Ik vind de sound niet alleen erg bruikbaar, maar echt outstanding. My two cents.......

Robin

In hele andere bewoordingen zeg je eigenlijk hetzelfde als ik en Tillens....

minas
10 december 2013, 18:30
Interessant topic, was (en ben nog steeds) er benieuwd naar de sound van een Matchless amp. Ken ze alleen van bandjes die er live over speelde en youtube (niet geheel de juiste bronnen om een goed oordeel te kunnen vestiggen). Dit zelfde geldt ook voor de Two Rock.

De Brunetti Mercury heb ik thuis ook staan (wel in combo versie) met 2x12 V30 speakers, zal nog wel eens een keer wat willen testen met het aansluiten van verschillende cabs/speaker combinaties. Ik kan me goed vinden in het mooie ronde clean geluid en de stevige brownsound crunch. Maar kan me ook voorstellen dat het niet een allemans vriend is gezien het eigen karakter van de amp.

Echter kan (naar mijn mening/smaak en wat ik tot nu toe bespeeld en gehoord heb) qua clean sound nog steeds niets tippen aan mijn oude Vox AC30TB (uit 1964) met 2 Alnico Blue speakers (1 orgineel, 1 in de jaren 70/80 gereconed).
In combinatie met de Bad Cat 2-tone die ik ervoor heb hangen ook een zeer veelzijdige combo. Nu alleen nog even wachten tot mijn Van Weelden Royal Overdrive binnen heb, en dan hopelijk mijn droom set-up (voor zo lang het duurt natuurlijk ;-) )

Dank voor de review van jullie mini-meeting!!

dacrow
11 december 2013, 13:45
Interessant topic, was (en ben nog steeds) er benieuwd naar de sound van een Matchless amp. Ken ze alleen van bandjes die er live over speelde en youtube (niet geheel de juiste bronnen om een goed oordeel te kunnen vestiggen). Dit zelfde geldt ook voor de Two Rock.

De Brunetti Mercury heb ik thuis ook staan (wel in combo versie) met 2x12 V30 speakers, zal nog wel eens een keer wat willen testen met het aansluiten van verschillende cabs/speaker combinaties. Ik kan me goed vinden in het mooie ronde clean geluid en de stevige brownsound crunch. Maar kan me ook voorstellen dat het niet een allemans vriend is gezien het eigen karakter van de amp.

Echter kan (naar mijn mening/smaak en wat ik tot nu toe bespeeld en gehoord heb) qua clean sound nog steeds niets tippen aan mijn oude Vox AC30TB (uit 1964) met 2 Alnico Blue speakers (1 orgineel, 1 in de jaren 70/80 gereconed).
In combinatie met de Bad Cat 2-tone die ik ervoor heb hangen ook een zeer veelzijdige combo. Nu alleen nog even wachten tot mijn Van Weelden Royal Overdrive binnen heb, en dan hopelijk mijn droom set-up (voor zo lang het duurt natuurlijk ;-) )

Dank voor de review van jullie mini-meeting!!

Klinkt als een droom setup en ik heb ook dezelfde mening dat je geen geluid kan 'ervaren' van YouTube Clipjes.

Waarschijnlijk is mijn idee al achterhaald maar kan er iemand misschien een testdag inrichten voor amps?

Ik wil al lang eens een top AC30 proberen of een Matchless of Two Rock, ik heb thuis een Twin Reverb BF uit 1965 staan die voor sommigen interessant moet zijn om uit te testen.

Laat maar horen!

dikkiedik
11 december 2013, 21:17
Ik ben zeker geïnteresseerd in zo'n testdag. Ik heb zelf een 2x12 cabinet met WGS speakers (combinatie) en Two-Rock custom reverb.

Overigens, belletjes clean geeft deze amp niet, wel héél dik, moddervette clean met of zonder breakup, wat je wilt. Te gekke amp. Ik heb heus waar afgelopen maanden geen énkele seconde gedacht aan een andere amp. Toch wel gaaf! :')

the sure thing
27 december 2013, 21:16
Nou, de kogel is door de kerk: het Two Rock setje de deur uit en de Brunetti en Vernet 2x12MKII kast weer welkom in mijn huis!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/brunettienvernet_zpsc3b32a05.jpg (http://s76.photobucket.com/user/thesurething/media/brunettienvernet_zpsc3b32a05.jpg.html)

Mitch
27 december 2013, 21:38
Cool! Ik heb wel even de initialen in de goede volgorde gezet voor je ;)
Is dit een nieuwe kast of heb je een oude teruggehaald? E-J Had er nog één te koop toch?

the sure thing
27 december 2013, 23:36
Ik heb de Vernet kast van E-J gekocht. Ik geloof dat Nielsje "mijn" Vernet kast tot in eeuwigheid zal blijven houden...

miyaru
28 december 2013, 08:48
Ziet er goed uit! Veel plezier ermee! Robin:mmmm:

E-J
28 december 2013, 13:03
Puik setje! Zal vast uitstekend klinken. Veel plezier ermee!

Mitch
28 december 2013, 14:20
Ik heb de Vernet kast van E-J gekocht. Ik geloof dat Nielsje "mijn" Vernet kast tot in eeuwigheid zal blijven houden...
En ik de mijne :D Nogmaals veel plezier ermee en nu noooooit meer wegdoen hè?

the sure thing
28 december 2013, 15:44
Nee papa :-)