PDA

View Full Version : Hi



Nafets
7 december 2013, 23:17
Hi,

Ik heb piano les (vooral klassiek) gehad tussen mijn 6de en 14de, later (14+) de piano vervangen door een gitaar om de hele handel na vijf jaar in de wilgen te hangen omdat andere zaken interessanter waren (tja, hoe wonderlijk het puberbrein...). 15 jaar later is de piano waarop ik vroeger speelde in mijn woonkamer terecht gekomen en sinds dien ben ik weer gaan prutsen en klooien. Inmiddels ben ik in het bezit van een Fender Cabronita (Mex) die ik naar wens aan het aanpassen ben. Daarnaast heb ik er nog een elektrisch drumstel, een midi keyboard en een MacBook in de loop van de tijd bijgekocht en ben ik inmiddels geheel zelfvoorzienend muziek aan het 'bouwen'.

Dat 'bouwen' is mijn ding. Ik speel dus nauwelijks nummers na, spit geen solo's uit, om het ook te kunnen spelen. Dat is me te technisch en afstandelijk. Soms zoek ik akkoorden op van nummers om te begrijpen wat er gebeurd, maar nooit met de intentie het ook te willen kunnen spelen. Voor de piano kan ik noten lezen en studeer daarop nu vooral jazz en blues om tot meer inzicht te komen hoe muziek 'werkt'. Vervolgens probeer ik dat te vertalen naar eigen ideeën. Daar wordt ik echt het blijst van: van niets iets maken met verschillende instrumenten. Het worden nooit hele nummers of liedjes, daar ben ik te onrustig voor, het zijn vooral tracks met ideeën en het uitproberen van ideeën. Er lopen meestal zo'n 10 van dat soort 'projecten' tegelijkertijd die waarschijnlijk nooit af zullen zijn, maar dat hoeft dan ook niet...

Dus...

Hopelijk vind ik hier 'soort genoten' en hoop ik gebruik te kunnen maken van de kennis van anderen. Misschien kan ik ook nog wat kennis brengen, maar ik denk dat ik daar (nog lang) niet genoeg voor weet...

Ik heb zin om op het forum rond te gaan kijken en ga dan ook nu maar eens snel doen...

gitaarvrouwtje
8 december 2013, 00:07
:) mooie introductie , een aanwinst voor het sounds deel van dit forum hoop ik :)
Welkom
Ik houd het kort
De wijn :)
De kaarsen
De tijd
Gr kris