PDA

View Full Version : voorstellen



karel49
7 december 2013, 16:30
Hallo lezers,
ik sta met de naam karel49 op dit forum.

De reden is dat ik mijn ervaring en kennis en onkunde met jullie wil delen.
Ik ben na een aantal jaren in de vut plotseling in het bezit gekomen van een vintage gitaarversterker welke men naar de schroothoop wou brengen. Het betreft een Schaller KV50 en deze wil ik restaureren eventueel reviseren dus nieuwe buizen en condensatoren etc waar nodig.:???::lp:

Duhsjaak
7 december 2013, 21:23
Hi Karel
Jij bent echt een mazzelpikkie. 49 en dan nu al in de vut! Het is je gegund.

Ik voelde een puur melige bui opkomen, maar die heb ik met puur heroïsche wilskracht nu weer onder controle.
Dat scheelt, want ik ben een man met bakken humor. Ik lach hard om mijn eigen grappen.

De reden voor die meligheid zit een beetje in je laatste regel. Condensator dus.

Ik ben niet zo technisch. Laatst vroeg ik een vriendingetje:
Welke tor loopt er op batterijen?
Een vibra tor is het juiste antwoord.

Maar als jij je alleen met buizen bezig gaat houden, dan kom je aan die vibra ook niet toe.
Wees welkom!
Browse naar hartenlust en geniet met maten.
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
7 december 2013, 21:41
Hahaha ik denk dat t geboortejaar 49 is en niet de leeftijd :) dan valt dat toch weer tegen sjaak
:)
Welkom Karel
Ik ben versterkerloos ( nou ja bijna toch, op die acoustic behringer na dan)
Have fun!

jazzie1
8 december 2013, 18:02
Jaren in de Vut en dan weer als junior beginnen..heerlijk toch..Welkom hier, en van versterkers heb ik geen sjoeger gegeten maar daar zijn twee hele mooie forums hiervoor..

Rizz
8 december 2013, 18:20
Sjoeger? En... Nee! Richie, hou je in, weet je dan niet meer dat je zelf pas geleden nog door de taalmaffia aangepakt bent? :soinnocent: :D

Welkom Karel en veel plezier hier! :cheerup:

Groeten,

Richie

Duhsjaak
9 december 2013, 07:02
Hahaha ik denk dat t geboortejaar 49 is en niet de leeftijd :) dan valt dat toch weer tegen sjaak
:)
Welkom Karel
Ik ben versterkerloos ( nou ja bijna toch, op die acoustic behringer na dan)
Have fun!

Ja, lachen hè? Ga maar eens na voor de lol; alle maatregelen die Den Haag tegen de verwende generatie heeft genomen* gaan in per geboortejaar 1950.
En dan zou ik de combi 49 en VUT niet herkennen?

Toen de transistors net hun intrede deden, werd een transistor gewoon een tor genoemd. Vandaar die associatie.

Sorry TS, effe kleine uitleg.

Vriendelijke groet, Gus


*
Voorbeelden van verwend:
- Met 50 kinderen in de klas op de lagere school, echt waar hoor
- altijd betalen voor pensioen op je 62e, wat dan 65 wordt
- zonder dat ook maar iemand je kan uitleggen waar je centen zijn gebleven

gitaarvrouwtje
9 december 2013, 07:47
Ach hub werkt al vanaf zn 16 en mag nu pas op zn 67 ste :p
( effe rekenen , daarvan bijna tien jaar zeevarend en de rest in de vol continue..maar tropenjaren doen ze ook niet meer aan )