PDA

View Full Version : Vox AC30 plopt wanneer kanalen gebridged zijn



MaikelW
6 december 2013, 17:41
Heb een Korg Vox AC30 die verder geweldig klinkt.

Alleen als ik 2 kanalen bridge(normal en brilliant) hoor ik een continue geplop op de achtergrond


Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt...

7ender
6 december 2013, 18:32
lage frequentie-oscillatie ,....zgn " motor-boating"

MaikelW
6 december 2013, 19:52
Kom er net trouwens achter dat hij ook plopt als de kanalen niet gebridged zijn.


Wat is de oorzaak hiervan?

En kan het kwaad?

cluseau
6 december 2013, 20:25
Kan vele oorzaken hebben zoals een nerveus eindbuisje tot een bedradingsfout. Zelfs een breuk in een las of capacitief arme elko kan het verschijnsel veroorzaken. Hij zal echt even open moeten voor een nader onderzoekje.

Ehhh en kwaad kan het zeker afhankelijk van de oorzaak.

MaikelW
7 december 2013, 13:39
Ik heb de eindbuizen getest(nieuw setje el84 ingezet)

Maar hiermee gaat het probleem niet weg.

Hij plopt trouwens alleen op het normal channel(niet vib of brilliant)


Zou hem wel graag ergens naar toe brengen,Maar weet geen goed adres in mijn buurt.

Ik woon in Meppel,Maar heb geen eigen vervoer.

cluseau
7 december 2013, 13:47
Ik heb de eindbuizen getest(nieuw setje el84 ingezet)

Maar hiermee gaat het probleem niet weg.

Dat had ik wel een beetje verwacht.




Ik woon in Meppel,Maar heb geen eigen vervoer.

Dan heb je een vet probleem :makeup:

MaikelW
7 december 2013, 15:05
Heb net de meest linkse pre amp tube op het chassis vervangen(denk dat dit v1 is?)

En nu hoor ik helemaal geen geplop meer!


Hopelijk was de buis dus het probleem


Edit: hmm met de oude buis gaat de plop ook weg als ik met de footswitch de vib/tremolo uitzet.

Plant
7 december 2013, 15:21
Maken de settings (b.v. speed) ook nog uit als je die effekten aan hebt? Komt op mij over alsof je de LFO op de achtergrond er doorheen hoort.

MaikelW
7 december 2013, 15:29
Maakt met de oude buis erin inderdaad verschil op welke speed je de vib hebt staan.


denk trouwens dat de meest linkse buis,Een buis van de vib/trem is.

Als ik deze dus verwissel met een andere 12ax7,hoor ik helemaal geen geplop meer

Mitch
7 december 2013, 15:44
Is te googlen hoor, de tube layout van de Korg reissues. Is mij ook gelukt destijds :)

MaikelW
17 december 2013, 20:42
Mooi het probleem is dus opgelost door het buisje van het vib channel te vervangen.


Heb nog een vraagje: Op fotos zie ik dat de Korg RI een metalen plaatje achter de el84 hebben(voor shielden van de speaker magneet neem ik aan?)De el84 zitten nogal dicht tegen de speakers(zon 15cm denk ik)

De mijne heeft dat plaatje niet meer,Zou het zin hebben deze te vervangen?Of maakt dat hoogst waarschijnlijk geen verschil?