PDA

View Full Version : Duesenberg Caribou Demo



Eezz
6 december 2013, 14:18
Ik heb een demo video gemaakt voor de Duesenberg Caribou:


https://www.youtube.com/watch?v=sCH-hSot1m8

Vette gitaar hoor, beetje Strat achtig maar met een paar Duesenberg twists; semi hollow, die Duesenberg tremolo, een mid pickup die je traploos kunt blenden met de toneknop, hun eigen pickups, etc.

Gert-Jan
6 december 2013, 16:23
Hele mooie sound en super lekker gespeeld. Fantastische feel man.

pasqual
6 december 2013, 16:52
Echt een super mooi lied en een geweldige sound!

Fusion
6 december 2013, 20:26
Lekker hoor!

Cageman
6 december 2013, 23:08
Die gitaar klinkt echt slecht. Je spel ook. Dus dit is ronduit kut.

Moet toch ook eens iets anders zeggen.

Loeters,

Merijn

pasqual
6 december 2013, 23:36
Die gitaar klinkt echt slecht. Je spel ook. Dus dit is ronduit kut.

Moet toch ook eens iets anders zeggen.

Loeters,

Merijn

Is het weer andersomdag?:soinnocent:

Martijn-w
7 december 2013, 09:35
Hier ook even mijn zegje:

Heerlijk spel op een erg toffe gitaar!

Lexvandoef
9 december 2013, 11:05
Fraai kerel! Zeer fraai! Je weet atijd een toffe sound uit die gitaren te halen, mooi man! En heerlijk spel ook weer!

Daniel Dudink
10 december 2013, 01:58
Wow echt kickke en prachtige melodische loopjes. Ben aardig sprakeloos......zal nog wel ff duren eer ik zo kan spelen:soinnocent:

Bloodline
11 december 2013, 22:33
Christus,

ben er gewoon stil van, heel lekker gespeeld.
Lekkere tone ook, goed ingemixt!

zoldergitarist
11 december 2013, 22:44
Die gitaar klinkt echt slecht. Je spel ook. Dus dit is ronduit kut.

Moet toch ook eens iets anders zeggen.

Loeters,

Merijn

Mijn humor ha ha ha.

Bloodline
11 december 2013, 22:44
Ik heb nu wat je YouTube clips bekeken en ben fan!
Heb je ook een album of een verzameling van je nummers?

Cageman
11 december 2013, 23:19
Mijn humor ha ha ha.

Gheghe. Sorry.

Loeters,

Humordief


Mocht het niet duidelijk zijn: ik vind deze demo ook weer gruwelijk goed. Je verdient echt meer dan alleen YT filmpjes.

Eezz
11 december 2013, 23:26
Ik heb nu wat je YouTube clips bekeken en ben fan!
Heb je ook een album of een verzameling van je nummers?

Nee, nog niet. Een EP of album met instrumentale muziek staat op mijn lijst met dingen die ik ooit wil doen, maar vooralsnog geen concrete plannen.

Vmulder
14 december 2013, 20:22
Echt goed!

En ik maar denken dat het aan mezelf ligt als het niet klinkt. Ik heb gewoon een betere gitaar nodig....;)

arnoldtims
15 december 2013, 07:51
Prachtige sound en prachtig gespeeld.
Als je clean en hoog op de hals speelt, klinkt het erg strak en helder. Vraag me af of je met erg dikke snaren speelt en de actie hoog hebt staan?

gitaarvrouwtje
15 december 2013, 10:53
Nee, nog niet. Een EP of album met instrumentale muziek staat op mijn lijst met dingen die ik ooit wil doen, maar vooralsnog geen concrete plannen.
daar wordt t dan HOOG tijd voor
je hebt mij niet zo snel met electrische gitaren en instrumentals, en ik kijk zelden een Demo tot t einde
maar deze ga ik zo nog eens bekijken
en straks ook even mijn familie erbij slepen
VET
de gitaar ook :)

Eezz
15 december 2013, 15:07
Prachtige sound en prachtig gespeeld.
Als je clean en hoog op de hals speelt, klinkt het erg strak en helder. Vraag me af of je met erg dikke snaren speelt en de actie hoog hebt staan?

Thanks! Er zit volgens mij een Duesenberg 010 - 050 setje op, dus een soort combi van 010 en 011. De gitaar kwam voortreffelijk afgesteld uit de fabriek maar ik heb de actie een klein beetje hoger gezet, vooral aan de kant van de lage snaren. Echt hoog is de actie niet hoor, maar ook zeker geen shredders actie.

Wat helpt voor de sound hoog op de hals is een beetje compressie - in mijn geval een Diamond Compressor. Daarnaast moet je voor een goede sound hoog op de hals de tone echt een beetje uit de gitaar wringen, misschien met je vingers aanslaan - of juist met plectrum en veel power, de snaar een beetje laten kletteren misschien, erg bewust vibrato inzetten, kortom hard werken en niets voor lief nemen. Als je hoog op de hals speelt en even wegdroomt klinkt het snel niet lekker meer.

Maar deze gitaar leent zich er wel erg voor. Ik merk dat ik vanzelf een beetje de John Mayer achtige kant op ga met dit instrument. Combinatie van Fender mensuur, donkere hals en die semihollow body?

Duhsjaak
16 december 2013, 19:57
Ik meende dat ik een reactie heb gegeven, maar kon die niet terug vinden. Nu dus wel.
Niet echt een surf ding.
Maar goed, fraai klinken doet ie zeker. Maar geluid zit toch in de vingers? Ja, dat is zeker waar en bij jou hoor je duidelijk wat van jou is en wat van de gitaar komt. Maakt jou niet alleen tot een geniale gitarist, maar ook tot een geniale demonstratie ehm.... dingest.

Heb je geen last met dat metalen randje net onder de snaren? Vermoedelijk is dat de reden voor het slecht bijhouden van de Duesendingest site. Die gasten hebben hun nagelriemen tot hun ellebogen opgeschoven en ......... dan ga je niet meer je site bijwerken natuurlijk.

En dan heb ik die twee griezelfilms nog niet eens gezien.
Fraai heer E. Bijzonder fraai. Ben gewoon fan. Maar van jou het meest.
Vriendelijke groet, Gus

JVGM-music
16 december 2013, 23:04
Belachelijk om zo goed gitaar te kunnen spelen! Heel erg ontmoedigend voor de tobbers zoals ik...ben al blij als ik vader jacob zonder haperen kan spelen en dan komt zo een Jan Doedel die met een gemak zit te spelen alsof gitaar helemaal niet moeilijk is..bah..er zit voor mij niets anders op dan u aan het rijtje van Halen,Blackmore,Galagher en Gary Moore toe te voegen....ook van die uitslovers.

Maar het zal wel door die gitaar komen dat het zo goed klinkt....ja, dat zal het zijn...