PDA

View Full Version : Boss GT6 / VoxAC30



Henne
6 december 2013, 11:57
Enkele jaren geleden heb ik me een Boss GT6 gekocht om wat leuke effectjes op mijn 15Watt Marshall versterkertje te krijgen...

Nu heb ik ondertussen een VoxAC30 dewelke geen pedaal nodig heeft om er een heerlijke sound uit te krijgen.

Nu vroeg ik me af, kan ik die Boss GT6 nog gebruiken om enkel en alleen wat effecten over mijn Vox te gieten? Ik wil dus het geluid van mijn Vox behouden, maar dan bijvoorbeeld de Phaser of Flanger gaan gebruiken van mijn Boss GT6.

Wat ik ook probeer momenteel, mijn geluid van mijn Vox is compleet anders als ik de pedaal aansluit.


Is er een bepaalde methode van hoe ik de Boss moet aansluiten om toch het geluid van mijn Vox te behouden, maar waar ik toch de mogelijkheid heb om de FX te gebruiken van mijn Boss?

Voorlopig doe ik dit met apparte Boss pedaaltjes, maar het zou me handig lijken als ik deze van mijn Boss GT6 kon gebruiken (waar er veel meer effectjes in zitten dan de losse pedaaltjes die ik anders heb).


Ideas? Mogelijke wiring Schema's van Boss naar de Vox?

humbucker
6 december 2013, 12:01
Zoek eens op 4 cable method of 4-kabel methode, dan zou je al een heel pak wijzer moeten worden :)

obiwanjacobi
6 december 2013, 12:04
Normaal zou je de GT6 in de effects loop kunnen hangen, maar ik geloof niet dat de AC30 een effects loop heeft...

Dweezman
6 december 2013, 12:54
Met een GT6 lukt 't je zeker wél om geen goed geluid uit je Vox te halen. Da's geen probleem.

stratman1976
6 december 2013, 17:34
Kijk even of je output van je GT-6 niet hoog staat en of alle presets verder uit staan.


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Mitch
6 december 2013, 22:02
Die 4kabel methode is wel aardig, maar met losse pedaaltjes kun je sowieso veel beter de klank van de amp overeind houden en afhankelijk van het pedaal zal het effect ook veel overtuigender klinken. GT6 is niet echt meer een okselfris model, zal ik maar zeggen. Zeker als je de pre amps ervan gebruikt help je je basissound onmiddellijk om zeep.