PDA

View Full Version : Dweezman: Bassman Ten



Dweezman
6 december 2013, 10:10
https://pbs.twimg.com/media/BapFgEgIQAAZJ-j.jpg:large

'76, 4x10"

Blijdschap!

Dimitri92
6 december 2013, 10:45
Je ziet die dingen ineens overal tevoorschijn komen! Veel plezier ermee!

LRS
6 december 2013, 12:14
Cool! Stond deze de afgelopen maand op mp? Ik vind em ook leuk! Heb uiteindelijk voor een '69 super reverb gekozen. iig heel veel plezier ermee!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Pepe
6 december 2013, 12:33
Ik zie alleen een hernia?

Dweezman
6 december 2013, 12:50
Ik zet de wielen van mij Twin eronder. Gewicht valt me overigens mee hoor.

Pepe
6 december 2013, 12:54
I was jokin, ik bedoel natuurlijk :crazyhappy:

Hoewel grote fan van de Bassman silver amp, de kast eronder heb ik altijd als vrij pinnig ervaren wegens voiced for bass.

Dweezman
6 december 2013, 14:04
Deze Bassman is ex-Hendriks en hij heeft een Super-Reverb-mod gedaan, naar ik begrijp. Wat dat exact inhoudt weet ik niet, maar dat stijve was ik me op bedacht. Sterker: dat was voor mij het criterium om de amp wel/niet te willen.

'Wat doet het in de band-context' bepaalt uiteindelijk of een instrument, fx of gitaar blijft of niet.
Woensdag op oorlogssterkte gerepeteerd en dat ging heel best, 't ding vreet effecten en geeft geen krimp bij misbruik.

Hij is feller dan mijn Twin, maar zeker niet harsh of onplezierig. Omdat ik 2 amps tegelijk gebruik is de Bassman een mooie aanvulling.
Hij staat wat verder af van de AC30 die standaard in de setup zit, dus verbreedt het mijn range.

Iemand info over die mod?

edit: http://www.premierguitar.com/articles/Souping_Up_a_Bassman_10

Hendriks
6 december 2013, 14:28
Dat is precies de mod die ik gedaan heb , paar weerstanden en een paar condensatoren .
Ik ben er blij mee dat hij nu gebruikt word ,bij mij stond hij maar te verstoffen, moet wel zeggen dat ik er met pijn in mijn hart afstand van heb gedaan.

fantastik_badr
9 december 2013, 09:48
Goeie amp en een goeie slee (oude Mercedes station, right?)

cluseau
9 december 2013, 10:40
Had een paar maanden terug zo'n ding in revisie waarvan alle speakers defect waren :crazyhappy:. Komt natuurlijk wel eens voor dat je een speakertje nekt maar alle vier tegelijk is wel een beetje vreemd. Nu is dit ding stock uitgerust met 4x 32 Ohm speakers parallel waarvan het gezamelijk vermogen net toerijkend is, wie verzint zoiets.

De speakers zijn namelijk aangesloten met die lullige amp stekkertjes uit de autoindustrie. Als er nu even niet zo best contact is door trillingen (en je kan er donder op zeggen dat het trilt in dat kastje) zal die ene speaker ff niet meedoen. Dit hoor je nauwelijks omdat de andere drie vrolijk doorgaan maar met z'n drietjes wel het vermogen moeten verwerken. Gevolg is dat de zwakste van de drie het begeeft en er nog maar twee werkende overblijven om de kar te trekken. Als je scherp en alert bent had je misschien kunnen waarnemen hoe je in een fractie van een seconde je kast volledig naar de klote hielp. Er volgt namelijk een razendsnelle kettingreactie die alle spreekspoelen doet verkreukelen. Je zou er dus goed aan doen de 32 Ohm speaker te vervangen door 8 Ohm type's en die serie/parallel te bedraden. Als je dan zorgt dat een enkele set het vermogen al aankan is er niets aan de hand. Valt er één keten uit mis je dus twee speakers maar houd je een halve load over welke 16 Ohm is en dan wordt vanzelf het ontwikkelde vermogen al gehalveerd. Je hebt een identieke load maar deze is nu veilig in geval van uitval van een verbinding. Overigens zijn zowel 8 als 32 Ohm versies nog goed verkrijgbaar.

Gearjunkie
9 december 2013, 21:10
Goeie amp en een goeie slee (oude Mercedes station, right?)

Of een Peugeot 505??

Gave amp trouwens!