PDA

View Full Version : Geluid valt weg, komt terug, valt weer weg, ...



shamehair
4 december 2013, 23:40
Hallo,

Is er iemand die mij kan helpen met het volgende probleem?

Ik heb een pedalenbord waar volgende effecten opstaan: Vox wah -> Ibanez TS9 tubescreamer-> Fulltone Fulldrive 2 -> EH Nano pocket metal muff -> Boss TU2 tuner -> EH big muff -> Boss OD3 -> Boss TR2 tremolo -> Ibanez DE7 delay -> Line6 DL4 delay -> Radial big shot ABY switch, aangesloten op 2 amps. De pedalen worden gevoed door 3 voedingen, zodat de voedingen niet teveel stroom moeten trekken.

Sinds enkelen maanden valt na ongeveer een half uur spelen mijn geluid weg, om vervolgens weer terug te komen, weg te vallen, terug te komen, enz.

Ik heb dit ook al tijdens optredens gehad en dit is erg vervelend.

Wanneer ik de gitaar rechtstreeks in de amps plug, heb ik perfect geluid. Ik heb eveneens nieuwe, dure kabels gekocht, om een optimaal geluid te hebben.

Ik ben met dit probleem al naar Muziek en Visie in Antwerpen geweest, waar ik na een uur spelen nog steeds perfect geluid had en ik dus redelijk voor aap stond. Ik heb ook al de pedalen apart getest, en dat werkte allemaal goed.

Op welke wijze kan je nagaan waar de storing zit, want ik begin me hier erg aan te storen!

Alvast bedankt voor het advies!

Jan

Heynis
5 december 2013, 23:02
Wat voor voedingen gebruik je? Het zou best een warmte gerelateerd probleem kunnen zijn.
Kun je alles eens een uurtje aanzetten en voelen of een van de voedingen warm wordt? Met name delays trekken nog wel eens flink wat meer stroom dan je zou verwachten, meer dan 100mA is geen uitzondering. Het klinkt in ieder geval niet als een typische defecte patchkabel.

Aannemend dat je splitkabels gebruikt voor de voeding, weet je zeker dat de over gebleven pluggen nergens met de buitenste contacten een geaard punt ( zoals een jack plug) aanraken? Schakelen er ook pedalen uit als het probleem zich voordoet?

Mocht je er niet uit komen, dan vrees ik dat je elk pedaal individueel uit moet gaan sluiten als oorzaak. Dat is veel werk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

shamehair
9 december 2013, 12:03
Ik gebruik de 1spot en een Boss voeding. De delay van Line6 heeft een eigen voeding.
Wat is de techniek om de oorzaak te elimineren?

Plant
9 december 2013, 17:08
1 voor 1 uit de keten halen en zien wanneer het uitvallen ophoud. Dan is dat de boosdoener.

Als het trouwens voeding gerelateerd is (spanning valt uit) en je hebt leds (on/bypass) op je pedalen, dan zie je toch meteen welke het niet meer doet?

shamehair
10 december 2013, 23:11
ik zal eens een week conge pakken om dat één voor één te testen. Alvast bedankt voor de info!