PDA

View Full Version : Kustom Sienna 30



Jan-Douwe22
4 december 2013, 09:42
Hallo mensen,

Ik vroeg me af of je op een akoestische versterker een elektrische gitaar kan aansluiten en daar distortion over kan gooien. Ik kan een effecten pedaal aansluiten op de Kustom, maar kan ik daar rock mee spelen of is dat slecht voor de versterker? ik heb namelijk heel weinig verstand van versterkers.

cluseau
4 december 2013, 09:46
Hallo mensen,

Ik vroeg me af of je op een akoestische versterker een elektrische gitaar kan aansluiten en daar distortion over kan gooien. Ik kan een effecten pedaal aansluiten op de Kustom, maar kan ik daar rock mee spelen of is dat slecht voor de versterker? ik heb namelijk heel weinig verstand van versterkers.

Je kan een versterker niet vernielen door een bepaalde klank (binnen redelijke grenzen). Een uitzondering daarop is als je met alle geweld bas uit een gitaarspeaker wil persen. Daar is de speaker niet geschikt voor.

Jan-Douwe22
4 december 2013, 09:50
Dus een elektrische gitaar met distortion met een lekkere harde sound zou best door deze akoestische versterker kunnen komen? Maar een bas gitaar is niet verstandig om er aan te gooien? ik speel ook geen bas....

Jan-Douwe22
4 december 2013, 10:00
En kan ik een versterker doorlussen naar mijn stereo? of is dat slecht voor mn speakers?

cluseau
4 december 2013, 10:06
Dat kan maar of het mooi klinkt is een ander verhaal. Zolang de boxen goed bij de set passen (2x zoveel vermogen als de versterker kan leveren) zou het niet kapot mogen gaan. Let daarbij ook op als je tot het gaatje gaat dat de versterker niet zelf gaat clippen, daar krijgen de speakers jeuk van. Als je distortion uit een pedaaltje haalt kun je clippen van de versterker zelf niet zo goed waarnemen. De gitaarklanken op zich kunnen iig geen kwaad, of die nou met distortion zijn of niet dat maakt geen flikker uit.

MarkS
4 december 2013, 13:33
Electrisch gitaar over acoutische versterker?
Ik zeg: Charlie Dadi