PDA

View Full Version : Boss EQ GE-7 in pedalboard



blackie91
3 december 2013, 20:59
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje. Ik heb al op internet rondgekeken, maar ik kom er niet uit.
Dit zijn mijn pedalen:

Boss tu-3
Mxr dyna comp
Rmc-3 wah wah
Ibanez ts-808
Mxr distortion 1
Mxr Phase 90
Mxr stereo chorus
Mxr carbon copy

Maar mijn vraag is waar moet ik de EQ tussen zetten?

Alvast bedankt

duckman
3 december 2013, 21:14
afhankelijk wat je wilt bereiken kun je een EQ zowel vooraan, in het midden of op het eind in de keten plaatsen. Ik zelf zet hem vooraan.Dit doe ik om de output te balanceren van mijn gitaren. Waar wil je de EQ voor gebruiken?

blackie91
3 december 2013, 21:20
afhankelijk wat je wilt bereiken kun je een EQ zowel vooraan, in het midden of op het eind in de keten plaatsen. Ik zelf zet hem vooraan.Dit doe ik om de output te balanceren van mijn gitaren. Waar wil je de EQ voor gebruiken?

Ik ben helemaal fan van de sound van John Mayer, en ik probeer ook mijn pedalboard zo in te richten als mr. Mayer himself.
Dus ik wil graag de john mayer sound bereiken. Ik weet wel dat me dat nooit helemaal gaat lukken. Maar ik wil wel zo goed mogelijk in de buurt komen.

duckman
3 december 2013, 21:35
ik heb even zijn EQ instellingen bekeken, maar deze zijn merkwaardig.. hij lijkt voornamelijk een frequentiecut toe te passen.
http://www.effectsbay.com/2011/09/john-mayer-pedal-line-breakdown/

Ik zou hem als eerste hier tussen plaatsen en te gebruiken om je algemene sound te verbeteren (rood).
Anders na de drives (Blauw)
Boss tu-3
Mxr dyna comp
Rmc-3 wah wah
Boss EQ-7
Ibanez ts-808
Mxr distortion 1
Boss EQ-7
Mxr Phase 90
Mxr stereo chorus
Mxr carbon copy

blackie91
3 december 2013, 21:40
Oke dankjewel. Hier kan ik mee vooruit.