PDA

View Full Version : Squier verschillen?



TimootjeH
3 december 2013, 19:06
Beste forumleden,

Wat is het verschil tussen de Squier Bullet Stratocaster, of de Squier affinity stratocaster?
En welke is beter?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

bat
3 december 2013, 19:34
Gelukkig komt deze vraag regelmatig voorbij, zodat we kunnen volstaan met verwijzen naar het meest recente en relevante vorige topic hierover: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159255-Verschillen-in-Squier-beginersgitaren&highlight=squier+bullet+affinity

De bullet is het allergoedkoopst, de affinity iets minder goedkoop, maar nog steeds goedkoop, zelfs voor een Squier. Voor beide modellen zul je de handen niet snel op elkaar krijgen bij de meeste gitaristen hier, reikt je budget echt niet verder dan dit, zou ik altijd opteren voor de minst goedkope optie. Mocht er nog wel wat rek in zitten en tweedehands niet vervelend worden gevonden, ga dan minimaal voor een standard en als het kan een Vintage Modified.

Dutch66
4 december 2013, 11:01
Beste forumleden,

Wat is het verschil tussen de Squier Bullet Stratocaster, of de Squier affinity stratocaster?
En welke is beter?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)


De SG is weer uit de gratie begrijp ik?

Het is ook lastig hoor, maar de meeste info over de verschillende budget lijnen kun je gewoon
vrij gemakkelijk vinden.

Google is Bullet vs Affinity.... tada...

hefke
4 december 2013, 14:30
De SG is weer uit de gratie begrijp ik?

Het is ook lastig hoor, maar de meeste info over de verschillende budget lijnen kun je gewoon
vrij gemakkelijk vinden.

Google is Bullet vs Affinity.... tada...

Nou, gisteren heeft ie een post geplaatst in het topic "Post je SG en rap een beetje topic!" met de vraag of de Epiphone SG Special een fijne gitaar is. Dus de SG is zeker nog niet uit de gratie.

Beste Timo,
Ik begrijp het dilemma waar je mee zit: zou ik nu een SG of ST-model pakken?
Maar ik denk dat je op dit moment niet goed bezig bent. Wij kunnen je niet zomaar adviseren of je een SG-, ST- of misschien een LP-model moet nemen. Al deze modellen hebben hun eigen karakteristiek.
Je zult eerst eens voor jezelf een paar vragen moeten beantwoorden zoals welke muziekstijl wil ik gaan spelen, wil ik single-coils of humbuckers, welk geluid wil ik hebben, wat vind ik mooi etc.
Om je hierbij dan toch een beetje bij op weg te helpen, kijk eens welk type gitaar jouw favoriete gitaristen gebruiken of welke gitaar het meest gebruikt wordt bij de muziekstijl(en) die je wilt spelen. wil je bijv. blues spelen zul je niet gauw een SG vinden in dit genre.
Ga eens naar een muziekwinkel en probeer daar de verschillende modellen uit, een single-coil geeft een heel ander geluid dan een Humbucker.
en of iets een fijne gitaar is: dat is heel persoonlijk. Wat ik prettig vind spelen, kan voor jou ellende zijn. Ook dit zul je zelf moeten uit proberen. Dit betekent echter niet dat we je helemaal niet kunnen helpen. Forumleden kunnen je b.v. wel adviseren of gitaar A qua prijs-kwaliteit een goede keuze is of waar je in het bijzonder bij een bepaald model op moet letten etc.

Watte?
4 december 2013, 15:01
Er is zelfs verschil in de bullets onderling , ene uit Indonesia weegt quasi de helft minder dan ene uit China ...

Dutch66
5 december 2013, 16:49
Maar ik denk dat je op dit moment niet goed bezig bent. Wij kunnen je niet zomaar adviseren of je een SG-, ST- of misschien een LP-model moet nemen.

@Hefke, wie bedoel je precies met "wij" (1e persoon meervoud), natuurlijk prima dat je je mening/advies geeft,
maar blijf dat vooral op eigen titel doen.

Je wekt misschien (onbewust) het idee dat je een collectief vertegenwoordigd... ;)

bat
5 december 2013, 17:57
Toch denk ik dat hij in dit geval wel gelijk heeft, of ben jij die unieke persoon die wel precies weet wat de beste gitaar voor een wildvreemde is? ;)

Als ie nou zou zeggen "wij kunnen je van harte aanbevelen dat je die en die SG moet nemen", dan was ik het met je eens. Maar in dit geval ben ik het dus met Hefke eens dat niemand kan ruiken welke gitaar echt het best bij Timootjeh past. Timootjeh zelf stuitert namelijk momenteel nog alle kanten op...

hefke
5 december 2013, 20:22
@Hefke, wie bedoel je precies met "wij" (1e persoon meervoud), natuurlijk prima dat je je mening/advies geeft,
maar blijf dat vooral op eigen titel doen.

Je wekt misschien (onbewust) het idee dat je een collectief vertegenwoordigd... ;)

Je legt hier de nadruk op het woord "wij" dat helemaal uit de context van de zin wordt gehaald.
Goed, het is wellicht een beetje ongelukkige woordkeuze en ik wil zeker niet namens anderen spreken.
TS vraagt echter aan ons forummers advies over welke gitaren het beste voor hem zijn. Hierbij zwabbert hij tussen een Strat en een SG en weer terug.
Zoals bat al stelt: kun jij of anderen hier op dit forum TimootjeH wel advies geven wat voor hem de beste gitaar is (Strat of SG)?

Mocht het je toch blijven storen, vervang de betreffende zin dan door:
"Het is heel moeilijk om je zomaar te adviseren of je een SG-, ST- of misschien een LP-model moet nemen.":ok:

bullitshot
5 december 2013, 20:52
Ik las ergens in een topic een goede tip.... kijk naar de bands die je goed vindt en welke gitaar ze hebben. In theorie kan je met elke gitaar alles spelen, maar in de praktijk blijkt het wel dat bepaalde genres voor bepaalde gitaren kiezen. De eerste gitaar wordt toch eerst kijken en uitproberen, dit uit eigen ervaring. In 9 maand heb ik inmiddels de 3e gitaar. Je gaat vanzelf wel echt op zoek naar het geluid wat je wil, maar je moet eerst leren wat je wil, en dat kun je alleen maar leren door te proberen :)

Dutch66
5 december 2013, 23:45
Jongens wel blijven lezen, nergens staat in mijn post dat ik wel die (unieke) persoon ben die
onze vriend van een allesomvattend advies kan voorzien, danwel dat het stukje van Hefke verder
niet zou kloppen..

Als iemand advies geeft vind ik het belangrijk dat het duidelijk is dat het gestelde iemand z'n
eigen mening is, that's it!

hefke
6 december 2013, 03:00
Jongens wel blijven lezen, nergens staat in mijn post dat ik wel die (unieke) persoon ben die
onze vriend van een allesomvattend advies kan voorzien, danwel dat het stukje van Hefke verder
niet zou kloppen..

Als iemand advies geeft vind ik het belangrijk dat het duidelijk is dat het gestelde iemand z'n
eigen mening is, that's it!

Zelf ook even goed lezen, er is nl geen advies gegeven. Er staat nl dat op deze manier geen advies gegeven kan worden.
Dat is toch iets anders, of niet?
Voor de rest ben ik het volledig met je eens.

Jorikm
7 december 2013, 04:56
Even mijn persoonlijke mening. Ik vind het jammer dat deze discussie, die overigens nergens over gaat en ook nog eens niets toevoegd aan de gestelde vraag van de TS, zo openbaar gevoerd wordt. Met alle respect maar ik vind dat onvolwassen.

Ontopic:
Eigenlijk is het antwoord al door meerdere mensen gegeven. Toen ik begon met gitaarspelen heb ik blind de eerste gitaar gekocht die ik tegen kwam in een '' van alles wat-winkeltje ''. Het was een strat met 3 single coils. Lang plezier van gehad en toch 2 jaar op gespeeld. Daarna een schreeuwplank van Ibanez gekocht met 2 actieve humbuckers, compleet tegenovergestelde wereldje dus. Tegenwoordig speel ik op een Tele en een Les Paul, maar ik had mijn 'sound' nooit gevonden als ik steeds was afgegaan op adviezen van anderen. Ga eens een middagje naar een grote muziekketen, maak er een dagje uit van, en probeer eens wat gitaren die je steeds door dezelfde versterker speelt. Zo kun je de verschillen van de soorten gitaren/elementen zelf horen en zelf bepalen wat jou het meest aanspreekt.. Advies is al heel vaak gegeven maar heel erg waardevol in mijn ogen.

Jorik

Powderfinger
7 december 2013, 13:17
Een Squier Affinity strat was mijn eerste 'degelijke' gitaar. Een vriend van mij had destijds een Bullit strat en ik vond die toch een stuk minder fijn spelen. Over de klank durf ik niets te zeggen, want we speelde toen allebei op slechte 15 watt ampjes. Qua specs houd ik me eigenlijk niet meer bezig met dit soort gitaren.