PDA

View Full Version : ik heb GAS



gerrekat
1 juli 2003, 12:36
Fuck deze heeft wel een hele mooie 10 plus top!

aargghhh moet ik het doen, aat wel vanm mijn vakantiegeld af, wat zeg ik, WEG vakantiegeld!

en wel meer ook vrees ik...maar ik vinnum mooi!

zo'n top zie je niet elke dag


http://www.deanguitars.com/privatestock/july2003updates/0300534TCZTBZ.JPG

Jay Cal
1 juli 2003, 12:41
Pretty bitchin'!

Nice one.

Polytheme Pam
1 juli 2003, 12:56
je krijgt geen spijt voor de dingen die je gedaan hebt, je krijgt juist spijt voor de dingen die je niet gedaan hebt :roll:

Soulflyhigh
1 juli 2003, 12:59
Ik heb ook GAS alleen geen geld = slechte combinatie :-D

gerrekat
1 juli 2003, 13:05
je krijgt geen spijt voor de dingen die je gedaan hebt, je krijgt juist spijt voor de dingen die je niet gedaan hebt :roll:

Tja ik vrees dat je gelijk hebt, hmmmm,, maar wil ook op vakantie LOL misschien moet ik het maar laten, maar ja wat je zegt ik sla mezelf voor mijn hoofd.......

Jay Cal
1 juli 2003, 13:09
Damn man ik heb zo'n enorme GAS aanval dat ik me gister gewoon ff een strat heb besteld ;)

1 more for the collection!

Ibanez
1 juli 2003, 13:11
haha cool :)

Wilson
1 juli 2003, 13:27
ik heb ook gas!! maar ik heb zoveel gas dat ik niet weet wat te kiezen:

-of nieuwe elementen
-of een boss me50
-of een tubescreamer
-of een ander leuk pedaaltje
-of een wah

en allemaal kan voorlopig door financiele redenen niet, en die me50 is ook nog beetje duur eigenlijk. maar wat zouden jullie kiezen???

Polytheme Pam
1 juli 2003, 13:33
ik zou kiezen voor "cold turkey" en voor de ME-50 gaan :)

Trocar
1 juli 2003, 13:37
Ik heb ook GAS alleen geen geld = slechte combinatie :-D

Ik ook, da's vastzittende GAS... :lol:

Mithrandir
1 juli 2003, 13:44
GAS bestaat niet, GAS is slechts een excuus van zwakke geesten om nutteloos en ziek koopgedrag aan zichzelf te kunnen verantwoorden.

Ik kots daar op.

Polytheme Pam
1 juli 2003, 13:48
Ik kots daar op.


ik ook!!

jorrit
1 juli 2003, 13:49
gas is voor mensen met smaak maar tegelijkertijd reeël zijn over hun gear.......je kan altijd beter.........

ik wil nog een.....

ibanez sz320 met sd sh4 & sh1
emg85
sd. dist & '59
goede wah...

:-D

Mithrandir
1 juli 2003, 13:51
verbeteren mag, dat is geen GAS, maar doelloos een nieuwe gitaar kopen omdat ie zo leuk kleurt bij het behang vind ik gewoon ziek.

Trocar
1 juli 2003, 13:51
GAS is slecht een excuus van zwakke geesten om nutteloos en ziek koopgedrag aan zichzelf te kunnen verantwoorden.

Hehe, ik dacht dat dat de definitie van GAS was... "een excuus van..." enz.

gerrekat
1 juli 2003, 14:04
Nou bij mijn behang........ :-D

Vind hem gewoon mooi, plus ze klinken fantastisch, WTF is r verkeerd aan zoiets te willen hebben....


Ga dat maar eens aa Rick Nielsen vetrellen met zijn 200+ gitaren of Angus Young met over 60 SG's!


ga me niet vertellen dat jij je nooit vergaapt aan alle mooie gitaren en andersoortig gear dat je ziet staan op internet of in een goede gitaarwinkel!

alhambra
1 juli 2003, 14:07
verbeteren mag, dat is geen GAS, maar doelloos een nieuwe gitaar kopen omdat ie zo leuk kleurt bij het behang vind ik gewoon ziek.

In dat geval is mijn laatste aanscaf zeker geen GAS, damn dat ding wil ik niet eens aan de muur hebben. Trouwens zo'n Gibsonkoffer noemen ze dat nu een Leusder Dark Room ???

Mithrandir
1 juli 2003, 14:09
verbeteren mag, dat is geen GAS, maar doelloos een nieuwe gitaar kopen omdat ie zo leuk kleurt bij het behang vind ik gewoon ziek.

In dat geval is mijn laatste aanscaf zeker geen GAS, damn dat ding wil ik niet eens aan de muur hebben. Trouwens zo'n Gibsonkoffer noemen ze dat nu een Leusder Dark Room ???
:???:

Wilson
1 juli 2003, 14:16
mijn duitse leraar, die heeft pas last van gas!! ik ben bij em thuisgeweest, zn hele huis staat vol gitaren. het zijn er minstens 100 schat ik zo. En het zijn heus geen samicks. Allemaal custom shop of limited edition modellen, of hele bijzondere of oude gitaren (hij heeft zelfs een gitaar helemaal bekleed met bladgoud..) Verder heeftie ook nog een stuk of 8 versterkers staan(ook zeker niet de minste...) ik schat dat zn gitaarverzameling wel ongeveer net zoveel waard zal zijn als zn huis...

alhambra
1 juli 2003, 14:17
mijn duitse leraar, die heeft pas last van gas!! ik ben bij em thuisgeweest, zn hele huis staat vol gitaren. het zijn er minstens 100 schat ik zo. En het zijn heus geen samicks. Allemaal custom shop of limited edition modellen, of hele bijzondere of oude gitaren (hij heeft zelfs een gitaar helemaal bekleed met bladgoud..) Verder heeftie ook nog een stuk of 8 versterkers staan(ook zeker niet de minste...) ik schat dat zn gitaarverzameling wel ongeveer net zoveel waard zal zijn als zn huis...

Als die leraar duits is dan weet ik wel hoe hij daar aan is gekomen, heeft hij toevallig ook een schuur vol fietsen ????????

roppie
1 juli 2003, 14:19
mijn duitse leraar, die heeft pas last van gas!! ik ben bij em thuisgeweest, zn hele huis staat vol gitaren. het zijn er minstens 100 schat ik zo. En het zijn heus geen samicks. Allemaal custom shop of limited edition modellen, of hele bijzondere of oude gitaren (hij heeft zelfs een gitaar helemaal bekleed met bladgoud..) Verder heeftie ook nog een stuk of 8 versterkers staan(ook zeker niet de minste...) ik schat dat zn gitaarverzameling wel ongeveer net zoveel waard zal zijn als zn huis...

Hoe groot is z'n huis dat er 100 gitaren inpassen, heeft ie een speciale gitaarkamer ofzo en waar laat ie 8 amps :D

Matsvansanten
1 juli 2003, 14:21
sorry maare.........wat is GAS????of wat betekent het???? :oops:

roppie
1 juli 2003, 14:22
Gear Acquisition Syndrome

een soort zieke behoefte om steeds maar spullen te kopen :D

Wilson
1 juli 2003, 14:27
mijn duitse leraar, die heeft pas last van gas!! ik ben bij em thuisgeweest, zn hele huis staat vol gitaren. het zijn er minstens 100 schat ik zo. En het zijn heus geen samicks. Allemaal custom shop of limited edition modellen, of hele bijzondere of oude gitaren (hij heeft zelfs een gitaar helemaal bekleed met bladgoud..) Verder heeftie ook nog een stuk of 8 versterkers staan(ook zeker niet de minste...) ik schat dat zn gitaarverzameling wel ongeveer net zoveel waard zal zijn als zn huis...

Hoe groot is z'n huis dat er 100 gitaren inpassen, heeft ie een speciale gitaarkamer ofzo en waar laat ie 8 amps :D

zn huis is nieteens zo heel groot, gewoon rijtjeshuis, maar hij woont alleen. Zn hele woonkamer staat vol (stuk of 40 gitaren), en daar staan ook die amps. verder heeftie boven idd een speciale gitaarkamer die helemaal vol ligt met koffers met gitaren erin en verder staan er ook nog eens 30 in standaards daar in die kamer.

Wilson
1 juli 2003, 14:28
mijn duitse leraar, die heeft pas last van gas!! ik ben bij em thuisgeweest, zn hele huis staat vol gitaren. het zijn er minstens 100 schat ik zo. En het zijn heus geen samicks. Allemaal custom shop of limited edition modellen, of hele bijzondere of oude gitaren (hij heeft zelfs een gitaar helemaal bekleed met bladgoud..) Verder heeftie ook nog een stuk of 8 versterkers staan(ook zeker niet de minste...) ik schat dat zn gitaarverzameling wel ongeveer net zoveel waard zal zijn als zn huis...

Als die leraar duits is dan weet ik wel hoe hij daar aan is gekomen, heeft hij toevallig ook een schuur vol fietsen ????????

ik ben niet in zn schuur geweest... maar hij woont alleen en kan dus zn hele lerarensalaris aan gitaren besteden, dat is denkik de verklaring...

gerjo1980
1 juli 2003, 14:35
sorry maare.........wat is GAS????of wat betekent het???? :oops:

zie het topic gitaarziektes in off-topic

Barret Wallace
1 juli 2003, 14:40
Ik heb geen GAS ik heb gewoon een nieuwe gitaar + amp nodig. :evil:

Barret Wallace
1 juli 2003, 14:40
sorry maare.........wat is GAS????of wat betekent het???? :oops:

sommige auto's rijden erop :o

Mithrandir
1 juli 2003, 14:42
Laat ik het iets nuanceren, ik heb er nog een beetje over nagedacht.

Verzamelen is leuk, gitaren kijken is leuk, sparen voor een nieuwe gitaar is leuk en de uiteindelijk aanschaf na een lange periode van wikken en wegen is het aller leukst.

Het word echter ziekelijk zodra je kosten wat kost nieuwe gear 'moet' aanschaffen (GAS dus) en daarvoor andere dingen die belangrijk(er) zijn laat schieten. Niet goed nadenken over de aanschaf van dingen, maar gewoon kopen om het kopen en het excuus gebruiken dat je aan GAS lijd is gewoon iets om over na te denken.

Verzamelaars, zoals die duitse leraar, zijn gewoon gevallen apart. Dat is ook geen GAS, GAS is het alleen als je in de veronderstelling bent dat wat je hebt niet goed genoeg is, ook al is het dat wel, en alleen de aanschaf van nieuw materiaal dat gevoel weg kan halen.

Mithrandir
1 juli 2003, 14:43
Ik heb geen GAS ik heb gewoon een nieuwe gitaar + amp nodig. :evil:
Jij hebt toch een goeie gitaar? Waar heb je die nieuwe voor nodig dan?

Barret Wallace
1 juli 2003, 14:45
Ik heb geen GAS ik heb gewoon een nieuwe gitaar + amp nodig. :evil:
Jij hebt toch een goeie gitaar? Waar heb je die nieuwe voor nodig dan?


maar geen goeie amp :o

en die andere gitaar heb ik nodig voor aan de muur

Soulflyhigh
1 juli 2003, 14:52
mijn duitse leraar, die heeft pas last van gas!! ik ben bij em thuisgeweest, zn hele huis staat vol gitaren. het zijn er minstens 100 schat ik zo. En het zijn heus geen samicks. Allemaal custom shop of limited edition modellen, of hele bijzondere of oude gitaren (hij heeft zelfs een gitaar helemaal bekleed met bladgoud..) Verder heeftie ook nog een stuk of 8 versterkers staan(ook zeker niet de minste...) ik schat dat zn gitaarverzameling wel ongeveer net zoveel waard zal zijn als zn huis...
Woont ie ook in Amersfoort? En zo ja waar? :-D :-D :-D :wink:

Wilson
1 juli 2003, 15:09
nee, en waar hij wel woont zeg ik niet :lol:

roppie
1 juli 2003, 15:09
mijn duitse leraar, die heeft pas last van gas!! ik ben bij em thuisgeweest, zn hele huis staat vol gitaren. het zijn er minstens 100 schat ik zo. En het zijn heus geen samicks. Allemaal custom shop of limited edition modellen, of hele bijzondere of oude gitaren (hij heeft zelfs een gitaar helemaal bekleed met bladgoud..) Verder heeftie ook nog een stuk of 8 versterkers staan(ook zeker niet de minste...) ik schat dat zn gitaarverzameling wel ongeveer net zoveel waard zal zijn als zn huis...
Woont ie ook in Amersfoort? En zo ja waar? :-D :-D :-D :wink:

wat insinueert u mijnheer :D

jorrit
1 juli 2003, 15:09
shakeel jij hebt 2 vette gitaren....dus als je nog een gitaar wilt is dat gewoon gas!

Barret Wallace
1 juli 2003, 15:15
shit.. :roll: ik dacht dat ik afgekickt was

gerrekat
1 juli 2003, 15:34
Goh Ik wilde alleen een topic starten over een gitaar die ik heel mooi vind en graag zou willen hebben dat was alles........

Lijkt me niet raar als je gitaar speelt dat je daarin geintereseert bent, welke gitarist wil nu niet zijn hele kamer vol met dromminstrumenten hebben, Mithandir?????

Mithrandir
1 juli 2003, 15:36
Dromen is geen GAS.

gerrekat
1 juli 2003, 15:38
Ik heb er ook 8 is dat wel GAS!

Mithrandir
1 juli 2003, 15:45
Jij bent meer een verzamelaar volgens mij en dat vind ik ook geen GAS.
Je hebt mijn definitie van GAS toch wel gelezen?

Barret Wallace
1 juli 2003, 16:05
Ik krijg hoofdpijn van jullie.

Negative K3 fan
1 juli 2003, 16:06
die gast uit amersfoort met al die gitaren is dat neit fred sdons van dit fourm?

Mithrandir
1 juli 2003, 16:09
Fred Dons komt niet uit Amersfoort en er zijn meer mensen met een hoop gitaren, Amersfoort heeft 100.000+ inwoners Lennart.

BLOK182
1 juli 2003, 16:18
Ben nu ook onderhand al weer een jaar op een nieuwe gitaar aan het gassen :D

Barret Wallace
1 juli 2003, 16:20
The GAS foundation

Anders Destium
1 juli 2003, 18:55
GAS bestaat niet, GAS is slechts een excuus van zwakke geesten om nutteloos en ziek koopgedrag aan zichzelf te kunnen verantwoorden.

Ik kots daar op.

Ik hoef mezelf nooit verantwoording af te leggen gelukkig, jezelf gelijk geven zit in de aard van het beestje en dat maakt ons ook mens :) Het is natuurlijk ook niet zo dat ik tegen mensen kan zeggen: Tja leuk die stapel gitaren maar dat komt door mijn GAS.... :wink: En dan begin ik rustig uit te leggen wat er zo speciaal is aan die dingen en haken de mensen halverwege weer af :-? Kijk, dat is GAS: Niet rationeel gedrag vertonen voor wat betreft een bepaald soort van product (is niet beperkt tot instrumenten, kan ook wat anders zijn), hetgeen zich vooral uit in een volkomen overschatting van de baten/kosten verhouding van het een en ander... Normaal gesproken is hetgeen wat je hebt in je gedachten veel minder waard dan wat je op dat moment wil hebben en ben je bereid alles te doen voor deze nieuwe score. Als dit niet zo is, dan ben je verzamelaar en komt er alleen meer bij :D