PDA

View Full Version : Tip: Lidl snaren



frekie
2 december 2013, 11:55
http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-58B8411E-7BBFDEF5/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?id=19

Vanochtend boodschappen gedaan bij de Lidl en ze lagen er: 010 voor electrisch en 011 voor steelstring acoustic. Ik heb de vorige keer 009 gehaald, voor mij iets te dun maar ze hadden niet anders. Kost bijna nix, 9 euro per verpakking van 5 setjes. Dus nog geen 2 euro per setje.

Ik dacht, kan nix wezen. Wat blijkt. ZE ROESTEN NIET na wekenlang spelen, zelfs niet na een optreden! Mijn ooit zo geliefde D'Addario's roesten al na 2 dagen thuis spelen.

Je moet toch wat in deze maar doorzeurende crisis :(

arjanb01
2 december 2013, 12:16
Goeie tip !

benwave
2 december 2013, 12:44
Klinken ze ook goed ?
Ik vergelijking tot de Dadarrios

Rooker
2 december 2013, 12:50
ook erg benieuwd naar?

Plant
2 december 2013, 13:25
Ik zal dadelijk eens gaan kijken en hoop dat ze ook .012 voor de westerns hebben. Wel apart dat er een reserve D-snaar bijzit (volgens de tekst).

De tuner vind ik ook wel interessant.

En wat dat niet roesten betreft: Zo bestelde ik een poosje geleden bij elektronica-online op de gok een setje westernsnaren van het merk Chord voor 3,60 mee met wat andere aankopen. Ook niet echt duur dacht ik.

Bij het opzetten van het setje vielen me een aantal dingen op. Alle snaren zien er opmerkelijk gelig uit en voelden wat gibberig aan. Het lijken wel gecoate snaren. Ze hebben niet als ze er net opzitten de soms extreme helderheid van de bekende duurdere merken, maar zijn ook zeker niet dof. En zelfs nu na ruim een maand is er geen duidelijke achteruitgang in klank of corrosie waarneembaar. Het zal ongetwijfeld goedkope Chinese makelij zijn en mogelijk uit dezelfde fabriek komen, maar ik denk dat ik ze een volgende keer zo weer meebestel.

Tonton
2 december 2013, 14:14
schrijffoutje? zal wel extra E-snaar bij zitten? waarom D?

wietse
2 december 2013, 14:39
schrijffoutje? zal wel extra E-snaar bij zitten? waarom D?

nope, heb een doosje gehaald en er zit wel degelijk een extra D bij, mij ook een raadsel waarom die breken niet zo snel.

Tupelo
2 december 2013, 14:47
Dat hele snarengedoe ervaar ik als overrated, maar ik merk dat ik toch wat moeite heb met het idee 'Lidl' snaren, kweenie waarom, denk dat het minder met mijn toch al niet al te in mijn nopjes zijn met de kwaliteit/prijs verhouding van Lidl te maken heeft dan met het idee dat je snaren koopt in een supermarkt, samen met je brocco, grapefruitsap en pinda's; het is een ander soort romantiek.

Tonton
2 december 2013, 14:53
nope, heb een doosje gehaald en er zit wel degelijk een extra D bij, mij ook een raadsel waarom die breken niet zo snel.
Haha kan wel eens heel grappig zijn uit te zoeken hoe dit gekomen is :)
Kan wel eens een slinger van vage communicatie zijn tussen Europe en Azie en de fabriek, waardoor nu iedereen opgescheept zit met een extra D snaar :) Ik zie zo'n hobby gitarist aan de lopende band zich fronsend al zo'n extra D in doosje proppen. de Purchase department in de fabriek ziet ineens zijn voorraad rollen D snaar slinken in fabriek ... snel bijkopen voordat productie stil ligt.. die leverancier weer over de zeik omdat forecast fout was ... de fabriek zit ineens met een rollen .10 staal overschot, die moesten toch dubbel ingekocht worden???
Ik zie het helemaal voor me :)

jan7
2 december 2013, 14:53
Ik had ze vorige week ook gekocht want voor dat geld heb je er in de muziekwinkel soms maar 1 voor (ipv 5), en ze zijn gecoat.

Klinken ze ook goed ? Ik vergelijking tot de Dadarrios
Ik wissel regelmatig tussen Ernie Ball Regular Slinky en D'Addario XL Nickel Round Wound - EXL110 (10-46)
Die van de Lidl zijn minstens, zo niet nog 'brighter', dan de D'addario's. Maar mijn oren/geheugen kunnen me bedriegen want ik kwam nu weer van Ernie Balls en die zaten er deze keer uitzonderlijk lang (2 maanden) op.


schrijffoutje? zal wel extra E-snaar bij zitten? waarom D?
Ik moest ook een beetje gniffelen toen ik dat zag, maar het is wel degelijk een extra D-snaar. Ik heb er thuis gelijk op zitten googlen: "'Why does the D-string break most often" :)
En blijkbaar schijnt dat bij sommige snaren/gitaren toch niet geheel abnormaal te zijn.
Bijvoorbeeld:
http://music.stackexchange.com/questions/4080/why-does-the-d-string-in-a-guitar-breaks-so-often

Aangezien er ook packs voor accoustic steel en nylon lagen, lijkt het me toch eerder een vergissing met betrekking tot electrische gitaren.

Ze zijn van het merk "Sheffield strings & accesoires" waar ik verder niks over heb kunnen vinden.

Als fabrikant staat er:

Vision Music GmbH
Hinter der Bin 21
D-78224 Singen
Duitse degelijkheid dus...

http://www.visionmusic.de/visionmusic_products.html?&L=4
(Snaren in de Lidl zijn 10-46 trouwens ipv de 9-42 op hun website)

Plant
2 december 2013, 15:28
Ik ben net wel even gaan kijken, maar heb geen snaren gekocht. Ze hebben voor de western alleen .011 - .052 :(

Ik las wel dat bij de westernsetjes er een extra G-snaar bij zit. Ik blijf het een vreemde keuze vinden voor een reservesnaar. Verder lees ik in het Duits dat er een anti-corrosie laag op zit. Ze zijn dus nog gecoat ook :???: Koop maar eens voor 9 Euro 5 sets Elixir ;) Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan :ok:

Wat ik wel heb meegenomen is het stemapparaatje. Werkt goed en er zit nog zo'n contactmicrofoontje bij om je akoestische gitaar in een rumoerige omgeving te kunnen stemmen. Hij schijnt ook nog een metronoomfunktie te hebben. Voor 12 Euri en met 3 jaar garantie kun je niet tobben.

guitarkid
2 december 2013, 15:32
Ik heb dure snaren altijd wat onzinnig gevonden. Ik koop meestal betaalbare setjes (Dean Markley 10-52) bij de Duitse grootgrutter en dan gewoon 12 pakjes á 3,76 euro en ik doe er "forever" mee. Ik knap per jaar gemiddeld één snaar (meestal de D van mijn main Tele!! ;) ) en ik speel veel en neem dan toch gauw drie of vier gitaren mee. Kwa klank houden de snaren het ook erg lang vol, maar ik gebruik wel Fast Fret en maak de snaren direct na een optreden even droog met een doek.
Tip: ik maak de pakjes wel altijd open en stop dan alle snaren van gelijke dikte bij elkaar en heb dan dus 6 pakjes in mijn accessoire-case. Geen geknoei met het zoeken naar de juiste snaar, zeker live (indien dus nodig!!) Verder één "normaal" pakje in elk van de gitaarcases voor je weet maar nooit!
Jammer dat die Lidl-snaren 10-46 zijn i.p.v. 10-52!

arjanb01
2 december 2013, 15:59
Ik had ze vorige week ook gekocht want voor dat geld heb je er in de muziekwinkel soms maar 1 voor (ipv 5), en ze zijn gecoat.

Ik wissel regelmatig tussen Ernie Ball Regular Slinky en D'Addario XL Nickel Round Wound - EXL110 (10-46)
Die van de Lidl zijn minstens, zo niet nog 'brighter', dan de D'addario's. Maar mijn oren/geheugen kunnen me bedriegen want ik kwam nu weer van Ernie Balls en die zaten er deze keer uitzonderlijk lang (2 maanden) op.

Ik moest ook een beetje gniffelen toen ik dat zag, maar het is wel degelijk een extra D-snaar. Ik heb er thuis gelijk op zitten googlen: "'Why does the D-string break most often" :)
En blijkbaar schijnt dat bij sommige snaren/gitaren toch niet geheel abnormaal te zijn.
Bijvoorbeeld:
http://music.stackexchange.com/questions/4080/why-does-the-d-string-in-a-guitar-breaks-so-often

Aangezien er ook packs voor accoustic steel en nylon lagen, lijkt het me toch eerder een vergissing met betrekking tot electrische gitaren.

Ze zijn van het merk "Sheffield strings & accesoires" waar ik verder niks over heb kunnen vinden.

Als fabrikant staat er:

Vision Music GmbH
Hinter der Bin 21
D-78224 Singen
Duitse degelijkheid dus...

http://www.visionmusic.de/visionmusic_products.html?&L=4
(Snaren in de Lidl zijn 10-46 trouwens ipv de 9-42 op hun website)

Toevallig heb ik vorige week tijdens een repetitie het voor mekaar gekregen een d-snaar kapot te slaan ! Te hard gerockt denk ik -:)

Tupelo
2 december 2013, 16:48
Ik moest ook een beetje gniffelen toen ik dat zag, maar het is wel degelijk een extra D-snaar. Ik heb er thuis gelijk op zitten googlen: "'Why does the D-string break most often" :)
En blijkbaar schijnt dat bij sommige snaren/gitaren toch niet geheel abnormaal te zijn.
Bijvoorbeeld:
http://music.stackexchange.com/questions/4080/why-does-the-d-string-in-a-guitar-breaks-so-often
Klopt, op mijn Nylon is het altijd de D die een setje verziekt.

FruscianteFan
2 december 2013, 17:22
Ik denk dat de D-snaar gewoon niet de snaar is die je het hardste raakt of bendt, over het algemeen. Maar is het niet zo dat de D-snaar meestal wel de dunste kern en wikkelingen heeft?

vulvasonic
2 december 2013, 18:20
Plant beweert dat het om een extra G-snaar gaat en dat is zo vreemd helemaal niet. Veel setjes bevatten twee G-snaren. Een omwonden snaar en een onomwonden snaar. Dat zie je wel vaker. Zelfs bij een merk als Ernie Ball.



Hmmmmmmm......, ik zie net op de site van het bedrijf waar die snaren vandaan komen dat alleen het Western gitaarsetje een extra G heeft. Het Klassieke en elektrische setje hebben inderdaad een extra D. Heel apart. Zou de kern van de omwonden D-snaar zo kwetsbaar zijn dat ie snel breekt of zo? Dat geeft te denken. Ik sta er ineens helemaal niet meer van te kijken als zou blijken dat de dubbele G-snaar helemaal geen optie-ding is (keuze tussen omwonden of onomwonden snaar), maar dat ze voor het Western setje standaard een omwonden snaar hebben en dus ook één extra, vanwege de breekbaarheid van de kern.
Nee, op voorhand geeft me dit al heel weinig vertrouwen in de kwaliteit van het product. :nervous:

Dirk_Hendrik
2 december 2013, 18:32
Zo kreeg ik enkele jaren terug via een gewaardeerd forumlid ook de tip van "Pyramid" snaren. Ook zo'n soort prijsje en leverbaar via een grote duitse handelaar. Laat maar 10 setjes komen dus, En dat was dus 1 keer en nooit weer toen m'n bandleden me na enkele weken vroegen waarom ik ineens zo vaak snaren brak. Roestende snaren heb ik niet zoveel last van (daar heb je doekjes voor) maar te snel brekend wel. En dus wil ik de ervaringen met deze supersnaren van de Lidl over een week of 4 nog wel eens horen. Van de giggende gitarist wel te verstaan. Niet van de thuistokkelaar.


Nog los van...vergelijk de prijs van gitaarsnaren eens met vioolsnaren en je begrijpt waarom elke violist jaloers begint te kijken als ie dat hoort.

Dirk_Hendrik
2 december 2013, 18:37
Duitse degelijkheid dus...


me reet. Een duitse importfirma dus:
http://www.visionmusic.de/visionmusic_about.html

Die Instrumente werden überwiegend in asiatischen Ländern hergestellt.

vulvasonic
2 december 2013, 18:53
Nog los van...vergelijk de prijs van gitaarsnaren eens met vioolsnaren en je begrijpt waarom elke violist jaloers begint te kijken als ie dat hoort.
Violisten moeten niet zeuren. Je zal maar een concertharpist zijn en een nieuw setje snaren op je harp willen leggen. Dán heb je pas echt een goede reden om met enige afgunst naar de gitarist te kijken. :D

Plant
2 december 2013, 19:04
Nog los van...vergelijk de prijs van gitaarsnaren eens met vioolsnaren en je begrijpt waarom elke violist jaloers begint te kijken als ie dat hoort.

Ik ken ook geen violist(e) die maandelijks of voor ieder optreden snaren vervangt ;)

En wat dacht je van een setje bassnaren?

ErikH
2 december 2013, 19:09
Een maand of wat geleden zat die extra D ook bij de western snaren. Ik ging toen uit van een fout bij het inpakken. Toendestijds werd ook niet geadverteerd met een extra D-snaar. Ik denk dat ze een hele partij verkeerd ingepakte snaren hebben gekocht. Een extra D heeft M.I. weinig zin.

Wat betreft de klank. Ik vind de western snaren best OK klinken. Ze hebben weinig last van ontstemmen na het opzetten. Een of twee keer bijstemmen en daarna ontstemde het eigenlijk niet meer.

Wat opvalt is dat de snaren, zoals eerder al gemeld werd, wat doffer zijn dan andere snaren die je nieuw uit de verpakking haalt.

Deze snaren koop je zonder verpakking van ebay voor nog minder dan de Lidl er voor vraagt en het zijn dezelfde goedkope Chinese snaren.

ErikH
2 december 2013, 19:13
Ik ken ook geen violist(e) die maandelijks of voor ieder optreden snaren vervangt ;)

En wat dacht je van een setje bassnaren?

Een redelijk bassetje hoeft tegenwoordig niet veel meer te kosten dan tussen de tien en twintig euro. Een jaar of wat geleden ging dat eerder richting de 30 a 40. De prijzen lijken wat te zakken.

nickofzo
2 december 2013, 19:15
Bassnaren stop je in een pannetje met kokend water ;)

benwave
2 december 2013, 19:30
HAAAAALLOOOOOOOOO..OOO Weet er nu al iemand of er geluid uit komt.. Al dat gelul

jan7
2 december 2013, 19:46
HAAAAALLOOOOOOOOO..OOO Weet er nu al iemand of er geluid uit komt.. Al dat gelul
HAAAAALLOOOOOOOOO..OOO, misschien de hele thread eens lezen alsook deze post waarin je vraag gequote én beantwoord wordt. :mmmm:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?163610-Tip-Lidl-snaren&p=3039515&viewfull=1#post3039515

arjanb01
2 december 2013, 20:02
Hoppa, heb 20 setjes voor 36 euro gekocht en het 1e setje heb ik op m'n strat gedaan. Ze spelen soepel en de klank is vergelijkbaar met de elixirs, inderdaad iets doffer maar kan door de coating komen. Prima snaartjes en nu hopen dat ze lang meegaan ben d'r blij mee!

episua
2 december 2013, 20:19
Heb een paar keer snaren van dit caliber van andere mensen in handen gehad maar vind het eigenlijk altijd goedkoop aanvoelen en slecht klinken. Zeg maar 'alle waar is naar zijn geld'.
Maar goed ik ga het mijn mooie gretsches, rickenbackers en fenders niet aan doen. Je zet toch ook geen action ruitenwissers op je dure Mercedes?

Jasper.
2 december 2013, 20:29
Wat bedoel je met ''dit caliber?'' Als je exact deze snaren nog nooit in je handen hebt gehad weet je toch niet welk caliber het is? Ik hoor hier een paar positieve dingen dus ik denk dat ik morgen ook maar eens een setje haal.

En als ze net zo goed werken zet ik evengoed Action ruitenwissers op mijn Mercedes. Waarom niet?

ErikH
2 december 2013, 20:30
Bassnaren stop je in een pannetje met kokend water ;)

Dat doe je ook maar een paar keer anders klinken ze zo dood als wat en alleen als ze vies zijn. Als ze roestig zijn heeft dat weinig zin.

ErikH
2 december 2013, 20:33
Ik heb net andere gitaar met elixers besnaard en een ander had deze al. Eerder klonken ze redelijk gelijk, maar de gitaar met de elixers klinkt wel wat opener en lijkt iets meer volume te hebben dan met de goedkope snaren. Verder niet heel veel verschil. Voor thuisgebruik goed genoeg wat mij betreft. Overigens waren ze bij de Lidl's bij mij in de buurt vroeg in de middag al bijna uitverkocht. Ik nam het laatste pakje e-snaren mee en de westernsnaren waren ook bijna op. Ik ben wel benieuwd hoe de klassieke snaren zijn. Iemand daar ervaring mee?

Duhsjaak
2 december 2013, 21:29
Drop down setje? Jullie moeten een beetje out of da box durven denken hoor!!!
Van de vrachtwagen gevallen?

Ik kan er niet zo mee zitten als Tupelo.
Je houdt van ze of je haat ze.

Ik doe er maar zeer beperkt boodschappen. Als in zeeeeer beperkt.
Maar (afgezien van de Aldi) er is in NL geen grootgrutter met een betere sortering knabbels, pinda's noem maar eens wat.

Misschien ga ik morgen wel even kijken of ze nog setjes snaren hebben. Haal ik meteen een kar vol knabbels.
Kom ik die donkere dagen voor Kerstmis wel door.

Vriendelijke groet, Gus

Plant
2 december 2013, 23:37
Drop down? Ik heb de snaren niet gekocht omdat ik juist nog dikkere wil. Op mijn westerns zitten .012 snaren in standaard stemming en lidl heeft alleen .011. Anders had ik echt wel wat snaren ingeslagen.

Enfin, het stemapparaatje (http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-2735B799-73CC030E/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=343) is ook aan te bevelen. Ze hebben ook nog leuke standaardjes (http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-268C80EE-A8FF90CE/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=344) met 'lock', maar ik heb zelf al meer statieven dan gitaren dus ook die heb ik niet meegenomen.

apekop
3 december 2013, 00:26
Misschien ga ik morgen wel even kijken of ze nog setjes snaren hebben. Haal ik meteen een kar vol knabbels.
Kom ik die donkere dagen voor Kerstmis wel door.


Koop er dan gelijk zo'n gitaartje bij, heb je ook meteen wat voor in de open haard!

Antoon
3 december 2013, 00:29
Ik beschadigde vroeger wel vrij snel de omwikkeling van de D-snaar op een flat top. De snaar breekt dan niet maar is toch onbruikbaar geworden

Jorikm
3 december 2013, 00:41
Wat betreft die standaards, ik vind het ondingen. Heb er hier al een hele tijd (sinds de vorige aanbieding bij de lidl) een staan. De '' voet '' waar je de body van de gitaar op laat rusten kan zeer gemakkelijk ronddraaien en heeft een zwaar punt. Dat wil zeggen dat wanneer je de gitaar van de standaard haalt dat ding scheef gaat staan en je, voordat je de gitaar er weer op zet, dat ding met je hand recht moet houden en dan pas de gitaar neer kan zetten. Zal ongetwijfeld een beunhaasmanier voor zijn om dit vast te zetten maar ik vind het gewoon onpraktisch.

Plant
3 december 2013, 00:59
Heb je helemaal gelijk in. Maar als je een 'offset' gitaar hebt kun je die er wel inzetten :ok:

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/99300/2/Ibanez-TCM50E-Vintage-Brown-Sunburst.jpg

Jorikm
3 december 2013, 01:18
Ja zoiets zat ik ook al aan te denken, bij een explorer bijvoorbeeld. Toch denk ik dat ik 1 deze dagen eens met het lasapparaat aan de gang moet want ik stoor me er steeds weer aan, haha.

vulvasonic
3 december 2013, 03:38
Wat betreft die standaards, ik vind het ondingen. Heb er hier al een hele tijd (sinds de vorige aanbieding bij de lidl) een staan. De '' voet '' waar je de body van de gitaar op laat rusten kan zeer gemakkelijk ronddraaien en heeft een zwaar punt. Dat wil zeggen dat wanneer je de gitaar van de standaard haalt dat ding scheef gaat staan en je, voordat je de gitaar er weer op zet, dat ding met je hand recht moet houden en dan pas de gitaar neer kan zetten. Zal ongetwijfeld een beunhaasmanier voor zijn om dit vast te zetten maar ik vind het gewoon onpraktisch.
En echt heel stevig zijn ze ook niet. Ik heb een vergelijkbare standaard, maar daar heb ik inmiddels een ouwe onbespeelbare Maya SG in/op gezet, zodat ie daar lekker ongebruikt kan blijven staan mooi wezen. Ik irriteerde me ook mateloos aan de 'voet', zoals jij dat zo fraai omschrijft. Dat ding HOORT natuurlijk te kunnen draaien, want anders zou je er niet zomaar iedere willekeurige gitaar in/op parkeren (wat sowieso niet kan - denk maar aan modellen als de Flying V, of de Explorer), maar een beetje meer stevigheid zou geen overbodige luxe zijn. En dat geldt niet alleen voor de 'voet'. Het hele ding is zo instabiel als de pest. Ik zou er voor geen goud mijn Gibson ES-347 aan toevertrouwen. Als ik er alleen al aan denk slaat de schrik spontaan in mijn benen. Trouwens, ik HEB er al hele slechte ervaringen mee. Mijn Fender Telecaster is er een keer uitgeklapt en kwam zo ongelukkig terecht dat ik er een nieuwe hals op heb moeten laten zetten.

Dat is trouwens nog een verhaal apart. Merkengeil als ik ben, wilde ik er per se een originele Fender hals op hebben en ik had geen zin om daarvoor een tweedehands halsje voor te gaan zoeken, omdat ik me daarbij altijd afvraag waarom ze zoiets in vredesnaam zouden willen verkopen. Ik ga er dan automatisch vanuit dat het waarschijnlijk een klotehals moet zijn geweest die ze om die reden dan ook hebben vervangen en aldus de originele klotehals proberen te slijten voor een leuk prijsje. Het MOEST dus een nieuwe zijn. Maar Fender verkoopt geen losse halzen, tenzij je de originele hals opstuurt. En dan moet je wel alle hardware er af slopen en zo (maar dat is ergens ook wel weer logisch). Ik heb toen ook nog overwogen om een 'one piece maple neck' te kopen ipv een hals met rosewood toets, maar dat mag, om voor mij zeer onduidelijke redenen, dan weer niet. Achteraf ben ik trouwens wel enorm blij mee, want ofschoon de oude hals meer dan prima voldeed, bleek de nieuwe er eentje te zijn uit de categorie 'superstabiel'. Sinds die hals er op ligt heb ik de gitaar nooit meer bij hoeven stellen en dan praat ik toch alweer over minimaal 8 tot 10 jaar geleden. Het ding lijkt totaal ongevoelig voor extreme temperatuurschommelingen. En zelfs de klank lijkt er op vooruit ze zijn gegaan. Die Fender Telecaster had ik ooit tweedehands gekocht en het was een relatief vroege American Standard. Later hebben ze in die reeks de zogenaamde 'rolled off edges' geïntroduceerd en ofschoon ik me op ieder halsprofiel, gebruikte houtsoorten en verschillende soorten fretdraad thuis voel, zal ik toch moeten bekennen dat de 'feel' van deze hals me enorm heeft weten te verblijden. Ik heb nog nooit ook maar een seconde spijt gehad van mijn totale overgave aan mijn merkengeilheid. Het was de toch niet al te misselijke prijs voor een feitelijk relatief eenvoudig standaard halsje dubbel en dwars waard! Een grappig neveneffect van deze halswisseling, voor hen die de lol er van kunnen inzien, is dat Fender kant en klare productiehalsjes gebruikt voor dit soort 'replacement necks'. Ze vissen dus gewoon een willekeurige hals uit een bak met losse halzen uit de productielijn, die klaarliggen om te worden verenigd met een willekeurige body uit een zeer waarschijnlijk gigantische stapel. Dat betekent dat de kop van de hals (uiteraard) is voorzien van een serienummer dat een correcte datering van de gitaar zelf bijzonder ingewikkeld maakt voor de enkeling die zich daarvoor mogelijkerwijs zou kunnen interesseren. Nou, als dát geen dijenkletser is, dan weet ik het ook niet meer! :D

:roll: *zucht*

Heren, jongens, meiden en andere forumgenoten,
Ik moet jullie iets bekennen. Jawel, ik ben jullie een verklaring schuldig.
Ik heb een heeeeeeeel sterk voorgevoel dat verreweg het overgrote deel van de an sich niet zo overdreven grote groep volgers van dit topic, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zich lichtelijk geërgerd hebben zitten afvragen waarom meneer Vulva het zich denkt te kunnen permitteren een meer dan flink uitstapje te mogen wagen in een onmiskenbaar volledig afwijkend onderwerp, welke zo fraai werd ingezet en ingeleid door onze vriendelijke vriend, mijnheer Frekie, en dat het dan ook nog eens een uitstapje betreft met een ongekend hoge saaiheidsfactor. Ik waag het zelfs te betwijfelen of er ook maar één lezer is die het tot deze zin heeft weten uit te zitten. Ik ben me er van meet af aan bewust van geweest en ik wil jullie daar heel graag mijn oprechte excuses voor aanbieden. Bij dezen.
Edoch, u moet weten dat ik dit dit schrijfseltje heb zitten vingertikken op mijn geliefde iPad. En de iPad heeft een alleraardigst handigheidje ingebouwd waar de eigenaar (ik dus in dit specifieke geval) desgewenst gebruik van kan maken. Ik was daar reeds lange tijd van op de hoogte, maar het nut van dit 'handigheidje' ontging me een beetje. Of liever, ik kon tot enkele uren geleden geen door mij vruchtbaar geachte reden voor verzinnen om dit 'handigheidje' te integreren als zinvolle aanvulling op mijn door de jaren heen aardig opgebouwde vingertikvaardigheden. Het handigheidje waar ik nu over 'spreek' stelt de gebruiker in staat om veel gebruikte lange woorden, of zelfs hele zinnen te voorzien van een zelf te kiezen, uitermate eenvoudige code. Ik hoef slechts deze code te typen, veelal een combinatie van slechts 3 of 4 letters, om vervolgens met een simpele tik op de spatiebalk het hele woord, of de hele zin op de wit gekleurde pixels achter de laatst gevingertikte woorden van mijn tekst tevoorschijn te toveren. Fabuleus, vindt u niet?
Wel, 'wat heeft dit alles hiermede te maken', zult u zich ongetwijfeld afvragen. Het antwoord is simpel. Ik bevind me met zeer grote regelmaat en met zeer veel graagte op dit forum. En zoals u allen weet, is dit een forum waarop welhaast buitensporig veel gebruik wordt gemaakt van onderwerpen over gitaren, waarbij een redelijk groot aantal woorden en termen veelvuldig gebruikt worden. Enkele daarvan worden zelfs zo vaak gebezigd dat het in die gevallen verdraaid handig zou kunnen zijn om het vingertikproces te versnellen middels de reeds genoemde handigheid van het hoogstpersoonlijk kunnen coderen van deze termen, woorden en zinnen.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om dit topic voor mijn doeleinden te misbruiken door een verhaal te verzinnen in welke ik enkele woorden gebruik die ik eigenlijk pas TIJDENS het schrijven van de eigenlijke reactie ineens voelde opborrelen, maar waarvoor ik niet direct een reden zag om ze te gebruiken, tenzij ik er even een flinke draai aan gaf. Mocht dit in me zijn opgekomen vóór ik überhaupt aan mijn 'reply' begonnen was, dan had ik uiteraard een topic opgezocht dat geen 'wilde omwenteling' nodig had.

Ik zal speciaal voor Duhsjaak, omdat ik om niet te onderbouwen zijnde redenen (noem het 'Fingerspitzengefühl), hem als enige man op dit forum er van verdenk dit hele verhaal te hebben, of te zullen lezen, enkele voorbeelden geven van mijn zelfverzonnen codes (veelal afkortingen) van 'woorden' die ik in de toekomst veel denk te zullen gebruiken. En dat is een veilige gedachte, daar ik dezelfde 'woorden' in het verleden, tot op de dag van vandaag, menigmaal, zo niet ontelbaar vaak heb gebruikt.

Komt ie Duhsjaak. Enkele voorbeelden (oooooo, ik ben er zelf zo enthousiast over.... grrrrrrr, heerlijk!):
1 - Bij het vingertikken van de letters 'ftc', gevolgd door een spatie, verschijnt 'Fender Telecaster' (is het niet geweldig? :D )
2 - Ik denk dat je de volgende wel kunt raden, Duhsjaak. De combinatie 'fsc' wordt dan...... nou? Ik wéét dat je het weet! :D
3 - De letters (en cijfer in dit geval) 'es3' staat voor 'Gibson ES-347'.
4 - De voorlopig laatste (en hier ben ik pas ECHT blij mee) is 'lpdc', wat staat voor 'Gibson Les Paul Standard Lite DC' !!! :crazyhappy:



Mocht ik me in jullie lelijk hebben vergist en onze geliefde Duhsjaak tóch niet de enige persoon blijkt te zijn die dit hele verhaal gelezen heeft, dan zou ik in al mijn nederigheid jullie allen, ook al zijn jullie slechts drie man sterk, willen vragen om vergiffenis. Het spijt mij. Ik zal het nooooooit meer doen. En dat beloof ik jullie plechtig!

:makeup:

Met vriendelijke groet, Vulva (Mario mag ook) :)

Scarface
3 december 2013, 07:52
Beste Mario,

Uhhhh....😜

Met vriendelijke groet,
Marco

Duhsjaak
3 december 2013, 08:16
Drop down? Ik heb de snaren niet gekocht omdat ik juist nog dikkere wil. Op mijn westerns zitten .012 snaren in standaard stemming en lidl heeft alleen .011. Anders had ik echt wel wat snaren ingeslagen.

Enfin, het stemapparaatje (http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-2735B799-73CC030E/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=343) is ook aan te bevelen. Ze hebben ook nog leuke standaardjes (http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-268C80EE-A8FF90CE/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=344) met 'lock', maar ik heb zelf al meer statieven dan gitaren dus ook die heb ik niet meegenomen.

Een geintje uitleggen is niet leuk.
Toch maar even: Drop down/van de vrachtwagen gevallen/gejat

Vandaar. En open D is met 0.10/0,46 setje prima te doen hoor!

@Vulv
Ben niet zo goed in puzzles en afkortingen. Het zou al een hoop schelen als dit forum een 'auto aanvullen' systeem zou kennen.
Maar ja, het hoge woord is er uit, heb het gelezen. Ben er kwart voor 6 voor uit mijn bedje gekropen.
Let maar niet op Scarface. Man van weinig woorden. Hi S!
Vriendelijke groet, Gus

wietse
3 december 2013, 08:29
mario, de letters zijn wel erg klein, maakt het lezen er niet prettiger op.

vulvasonic
3 december 2013, 09:00
mario, de letters zijn wel erg klein, maakt het lezen er niet prettiger op.
Ja, dat is iets geks. Ik moest op een gegeven moment bepaalde instellingen aanpassen op mijn iPad. Voor de zekerheid heb ik al het reeds getypte werk gekopieerd en later weer teruggeplakt. Om de één of andere reden veranderde daarna zowel het font als de fontgrootte. Misschien een iPad dingetje? :dontgeti:

Dutch66
3 december 2013, 09:05
Dat hele snarengedoe ervaar ik als overrated, maar ik merk dat ik toch wat moeite heb met het idee 'Lidl' snaren, kweenie waarom, denk dat het minder met mijn toch al niet al te in mijn nopjes zijn met de kwaliteit/prijs verhouding van Lidl te maken heeft dan met het idee dat je snaren koopt in een supermarkt, samen met je brocco, grapefruitsap en pinda's; het is een ander soort romantiek.

Snaren bij de LIDL helemaal prima,

(Situatie)

Zij, zaterdagochtend buiten op de fiets, kind achterop, tassen aan het stuur.......

Ik boven (uiteraard nog in m'n nest), hoor dat ze boodschappen gaat doen, vlug roep ik uit het raam;

"Schat, neem ook een setje snaren mee....., er zit een extra D snaar bij!"

:seriousf:

arjanb01
3 december 2013, 10:14
Snaren bij de LIDL helemaal prima,

(Situatie)

Zij, zaterdagochtend buiten op de fiets, kind achterop, tassen aan het stuur.......

Ik boven (uiteraard nog in m'n nest), hoor dat ze boodschappen gaat doen, vlug roep ik uit het raam;

"Schat, neem ook een setje snaren mee....., er zit een extra D snaar bij!"

:seriousf:

Ideaal scenario en dan als ze thuiskomt van boodschappen, stap ik uit bed, neem het setje in ontvangst en ga meteen de snaren erop zetten en 4 uur lang spelen. Wedden dat je dan een echtscheiding te pakken hebt ? -:)

Duhsjaak
3 december 2013, 10:29
mario, de letters zijn wel erg klein, maakt het lezen er niet prettiger op.

Gewoon naar een van die bekende ketens gaan die de complete publieke omroep sponsoren en een brilletje kopen (smiley - je kent me toch, Wietse?).

Vriendelijke groet, Gus


Op korte termijn zal ik een draad posten over waarom ik met het coachen voor 'Qredits', die beroemde organisatie voor Máxima's micro krediet ben gestopt.

Die draad begint ook met:
'Do you believe in magic', 1965 Lovin' spoonful.


Net als nu, Magic. Deze post 11.29 (stond er boven) en nu 11.25 terug van de Lidl. Met twee setjes.
Dank voor de tip!!!

Plant
3 december 2013, 12:09
Da's inderdaad een vreemd fenomeen op dit forum. Ingelogd klopt de tijd, uitgelogd is het tijdstip van alle berichten ineens een uur later.

Jasper.
3 december 2013, 12:55
Niet zo veel gitaarspelers hier in Noordwolde volgens mij want hier waren ze nog volop te krijgen. Gelijk 3 pakjes meegenomen.

guitarkid
3 december 2013, 12:58
Ik heb voor mijn zoon 5 setjes (één doos) gekocht, want die speelt met 10-46. Ik was vanmorgen toevallig in een buitenwijk van Groningen en parkeerde zowat voor de Lidl. Ja, wat doe je dan...? ;)
Ik ben benieuwd!

Ukeloeder
3 december 2013, 13:21
Ik ben ook benieuwd. Vanmorgen heb ik 3 doosjes voor de E-gitarre meegenomen. Morgen zal ik er een gitaar mee bespannen. Ik ben erg 'snaarvast' op de veelbespeelde planken, maar op de gooi en smijt gitaartjes kan het wel. Misschien dat ik zo verrast ben dat ook de echte ze krijgen.

Woml
3 december 2013, 13:46
Heb net van alle drie de smaken een doosje gehaald. Ik ben benieuwd. Kan in ieder geval geen kwaad voor experimentele doeleinden en el-cheapo opknappertjes, lijkt me...

Dutch66
3 december 2013, 14:17
Wat een lekkere Hollanders zijn we toch zo allemaal bij elkaar jongens..

En maar mekkeren dat het allemaal zo sneu is voor dat zielige zelfstandige ondernemertje,
alias de lokale gitaarboer....

En wat doen we in de praktijk?, bij de eerste de beste gelegenheid springen we met z'n allen
op de fiets op naar de Aldi....

Zelfs die totaal overbodige lullige snaar die je er GRATIS bij krijgt doet ons niet tot inkeer komen...

Dit is het einde van Rock & Roll in Nederland ik weet het zeker.

Nou tot zover, ik moet namelijk zo even naar de Aldi voor eh...... Brocolli?

;)


PS : Zelfs bij de Aldi betalen we weer teveel.....

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_valuestrings_009.htm

marter544
3 december 2013, 14:22
Ik heb een doosje "Westerngitarrensaiten", inkl. Ersatzsaite G, gekocht. Zo eens kijken hoe ze het doen. De reden van de extra G-snaar is ook mij een raadsel.

jutter
3 december 2013, 15:03
Ik heb een doosje "Westerngitarrensaiten", inkl. Ersatzsaite G, gekocht. Zo eens kijken hoe ze het doen. De reden van de extra G-snaar is ook mij een raadsel.

Bij mij begint de G snaar altijd als eerste deukjes te vertonen (ter hoogte van de frets waar je het meeste speelt) en te rafelen. Zo raar vind ik dus die extra G-snaar niet.

frekie
3 december 2013, 15:28
Wat een topic heb ik weer geopend!

"Ik zei nog zo: geen bommetje! " ;)

Even voor de duidelijkheid. De aanbiedingen bij Aldi, Lidl enz. rouleren dus komen iedere pakweg 6 maanden weer terug. Mijn ervaringen zijn dus gebaseerd op de afgelopen maanden.

Vorige keer hadden ze helaas alleen 009 snaren electrisch. Voor mij wat te dun maar toch, nogmaals ,ook na een optreden geen roest. Bij mij roesten A merk snaren al na een paar dagen.

Het stemapparaat annex metronoom heb ik de vorige keer ook gekocht. Leuk combi apparaat voor dat geld maar helaas na een maand hield ie er mee op.

Net nieuwe 010 snaren op mijn Strat gezet ter vervanging van D'Addario 010. Ik moest gelijk de veren vd trem losser zetten. De Lidl snaren hebben dus MINDER snaarspanning dan D'A.

Morgen ga ik ik een akoestisch setje Lidl snaren zetten op mijn 45 euro Aldi western :rockon:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aldi gitaar/Aldigitaar5.jpg

jan7
3 december 2013, 15:28
PS : Zelfs bij de Aldi betalen we weer teveel.....

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_valuestrings_009.htm

Wtf, dat zijn volgens mij identiek dezelfde snaren.
Althans de verpakking per snaar met daarop die blauwe "1-st", "2-nd" etc is gelijk.
Er staat wel niet bij dat ze gecoat zijn, maar als ik de Duitse reacties lees:

Die Saiten selbst sind klebrig

wirklich KLEBRIGEN Saiten
lijkt het wel zo te zijn

En ook nog:

Heute bei der Bandprobe ist die D-Saite unerwartet beim Rhythmusspiel gerissen, ohne besondere Belastung.
Vandaar die extra D dus. :D

Ik heb ze er nu een paar dagen op zitten en wat me opvalt is dat er verschillende klemmen in mijn topkam/nut wat ik tevoren nooit had bij Cleartone, EB, D'addario,Elixir. Dus misschien toch een beetje losjes omgesprongen met de specs.
Idem volgens deze man blijkbaar:

Für 10 er Saiten viel zu dick


De Lidl snaren hebben dus MINDER snaarspanning dan D'A.
Die (subjectieve) indruk heb ik trouwens ook.

Ik ben alvast niet naar de Lidl terug gelopen om de rest van het schap leeg te halen...


PS: 't was in de Lidl, niet de Aldi. :)

Ike57
3 december 2013, 15:31
Hier ook maar een doosje E snaren gekocht. Lekker oer-nederlands goedkoop (en dat klinkt mij al als muziek in de oren), dus met die snaren moet het helemaal wel goed zitten :D

frekie
3 december 2013, 15:38
STOP DE PERSEN!!

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/168993/7477615_800.jpg


http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aldi gitaar/Lidlsnaren_zpsa51e646e.jpg

Het zijn DEZELFDE SNAREN! Dezelfde plastic verpakking per snaar! Dus het kan nog goedkoper :seriousf: al komen er bij Thomann natuurlijk wel VZK bij.

guitarkid
3 december 2013, 15:38
Wat een lekkere Hollanders zijn we toch zo allemaal bij elkaar jongens..

En maar mekkeren dat het allemaal zo sneu is voor dat zielige zelfstandige ondernemertje,
alias de lokale gitaarboer....



Ik mekker daar niet over, hoor! :seriousf:
Ik koop al sinds 1980 bij Musik Produktiv, maar ging er in die tijd wel gewoon naar toe. Ik heb zelfs hun "Handbuch" (catalogus) uit die tijd nog (+ alle volgende edities). Iets waar ze nu helaas mee gestopt zijn. 't Was zo'n mooi naslagwerk. Maar...., gelukkig hebben we MusicStore nog. En Thomann, maar ja, dat zijn weer van die foldertjes.... :)

Eko
3 december 2013, 16:02
Ik ram er in een weekend een setje Elixir .012 doorheen op de ColeClark. Het lijkt me dat zoiets niet tegen geweld bestand is.

jutter
3 december 2013, 16:11
Ik ram er in een weekend een setje Elixir .012 doorheen op de ColeClark. Het lijkt me dat zoiets niet tegen geweld bestand is.

Dus ook maar aan de Lidl?

Plant
3 december 2013, 16:18
STOP DE PERSEN!!

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/168993/7477615_800.jpg


http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aldi gitaar/Lidlsnaren_zpsa51e646e.jpg

Het zijn DEZELFDE SNAREN! Dezelfde plastic verpakking per snaar! Dus het kan nog goedkoper :seriousf: al komen er bij Thomann natuurlijk wel VZK bij.

Die zakjes komen me bekend voor. Die Chord snaren die ik bij elektronica-online bestelde voor 3,60 (afzetters! ;) ) zaten daar ook in. Het zijn duidelijk gecoate snaren, al staat het niet op de verpakking.

Verder zijn de western snaren herkenbaar aan de opvallend gele kleur - ook de onomwonden snaren - en er is relatief weinig overlengte. Soms knip je na snaren opzetten wel uiteinden van >20cm weg, maar hier zit hooguit 10cm overlengte aan.

Maar 0,99 voor een setje... het kost dan maar een fraktie van dat bedrag om zo'n set te maken als het van fabriek via handelaar naar de klant gaat. Grondstoffen, produktiekosten, machines, transportkosten, marges... :???:

edit: de iets lagere snaarspanning herken ik ook.

arjanb01
3 december 2013, 16:33
Dus ook maar aan de Lidl?

Heb jij ze nu ook al gekocht, Lex ? Of hebben ze in dat dorp van jou geen Lidl :seriousf:

Ike57
3 december 2013, 16:39
http://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPuk

FruscianteFan
3 december 2013, 16:53
harley benton snaren heb ik ook weleens gehad. Was niet heel fijn, en ik heb meerdere keren meegemaakt dat de hoge E-snaar gewoon niet bleef zitten. Die trok je bij het rekken zomaar een kwint omlaag, terwijl de snaren op zich al best gesettled waren.

jutter
3 december 2013, 17:50
Heb jij ze nu ook al gekocht, Lex ? Of hebben ze in dat dorp van jou geen Lidl :seriousf:

Wat een kutopmerking zeg! :D Tuurlijk hebben wij Lidl! Dat gehucht waar jij woont heeft toch alleen maar een Spar gerund door de plaatselijke inteeltfiguren???:seriousf:

Dutch66
3 december 2013, 17:59
zo wij eten brocolli vanavond ;)

:seriousf:

MarkS
3 december 2013, 18:26
De vorige x de 009 set daar gekocht, want geen 010.
Hebben het beduidend langer volgehouden dan mijn gebruikelijke d'Addario 010.
Uberhaupt amper tot geen corrosie, en beduidend minder snaarbreuk.
Gister een doosje 010 gekocht

arjanb01
3 december 2013, 19:01
Wat een kutopmerking zeg! :D Tuurlijk hebben wij Lidl! Dat gehucht waar jij woont heeft toch alleen maar een Spar gerund door de plaatselijke inteeltfiguren???:seriousf:

Hahaha jaja.... Als mijn woonplaats Almelo in het nieuws komt is het meestal omdat er een ramkraak, inbraak of moord is gepleegd, maar wij hebben wel een Lidl, plus, AH en Aldi binnen een straal van 500 meter, hoezo overbewinkeling????

Duhsjaak
3 december 2013, 19:31
zo wij eten brocolli vanavond ;)

:seriousf:

Heel fijn. Laat s.v.p. even weten of die hap op spanning blijft.
Dank!
Vriendelijke groet, Gus

vulvasonic
4 december 2013, 00:27
De vorige x de 009 set daar gekocht, want geen 010.
Hebben het beduidend langer volgehouden dan mijn gebruikelijke d'Addario 010.
Uberhaupt amper tot geen corrosie, en beduidend minder snaarbreuk.
Gister een doosje 010 gekocht
Wat dat betreft jammer dat ze geen .011 hebben. En toch, al zou ik de eerste zijn om te moeten juichen met dit soort prijzen, ben ik al zoveel jaren zo enorm tevreden met mijn Ernie Ball Power Slinky setjes dat ik ECHT niets anders meer wil. In 8 jaar rammen op mijn gitaren, vaak onder de meest extreme omstandigheden, van ijskoude vrachtwagens naar de hitte van de podiumverlichting, bier en zweet, zelden of nooit de moeite nemend om de snaren af te nemen met een doekje en dan tóch slechts twee keer een snaar breken in al die tijd. En dan 'gewoon' een jaar lang goed en fris blijven klinken. Sterker, ik vervang mijn snaren maar eens per jaar. Vaker is gewoon niet nodig!
Nee, er moet heel wat gebeuren voor ik daar van af wil stappen. Gelukkig heb ik er nog 4 setjes van liggen.

Dutch66
4 december 2013, 09:53
Heel fijn. Laat s.v.p. even weten of die hap op spanning blijft.
Dank!
Vriendelijke groet, Gus

Sta ik bij de kassa, zegt die juffrouw, "zo u eet brocolli vanavond!", echt brilliant..
Sommige mensen kijken ook dwars door mij heen... ;)

elena75
4 december 2013, 10:10
hmm toevallig had ik laatst dat de D-snaar brak wel een beetje stomme fout maar toch haha

had bij het snaren verwisselen en daarna stemmen aan de verkeerde knop zitten draaaien niet luisteren maar kijken naar het stem apparaat is voelen wel stom van mij maar toen had die extra D-snaar wel van pas gekomen :soinnocent:

gelukkig had ik de elixers nog bewaard die ik er eerder af heb gehaald kreeg hem er gelukkig weer op :cooler:

Ukeloeder
4 december 2013, 10:21
Sta ik bij de kassa, zegt die juffrouw, "zo u eet brocolli vanavond!", echt brilliant..
Sommige mensen kijken ook dwars door mij heen... ;)

Tref jij nou een cassière die van dezelfde opleiding gekomen is als bij wie ik afrekende. "Zo, u eet broccoli vanavond!" Vreemd, want ik had enkel drie doosjes snaren op de band liggen.

arjanb01
4 december 2013, 10:23
Tref jij nou een cassière die van dezelfde opleiding gekomen is als bij wie ik afrekende. "Zo, u eet broccoli vanavond!" Vreemd, want ik had enkel drie doosjes snaren op de band liggen.

Misschien is zij ook wel een forum lid en heeft ze dit topic gevolgd, zou wel hilarisch zijn, want dan is ze toch niet zo dom als je denkt.
Over de snaren, niets dan goeds, heb gister de gitaar nog even in de hand gehad en ze blijven mooi op stemming en spelen fijn, door de coating denk ik.... Qua feel vergelijkbaar met mijn veel duurdere ernie ball slinky´s.

jutter
4 december 2013, 10:51
Misschien is zij ook wel een forum lid en heeft ze dit topic gevolgd, zou wel hilarisch zijn, want dan is ze toch niet zo dom als je denkt.
Over de snaren, niets dan goeds, heb gister de gitaar nog even in de hand gehad en ze blijven mooi op stemming en spelen fijn, door de coating denk ik.... Qua feel vergelijkbaar met mijn veel duurdere ernie ball slinky´s.

Wil je zeggen dat jij de lidl snaren ook gekocht hebt???

jutter
4 december 2013, 10:54
Sta ik bij de kassa, zegt die juffrouw, "zo u eet brocolli vanavond!", echt brilliant..
Sommige mensen kijken ook dwars door mij heen... ;)

Hahaha!!! Die is goed!


p.s. heb je die juffrouw ook uitgenodigd om saampies brocollie te gaan eten?

jutter
4 december 2013, 10:58
Snaren bij de LIDL helemaal prima,

(Situatie)

Zij, zaterdagochtend buiten op de fiets, kind achterop, tassen aan het stuur.......

Ik boven (uiteraard nog in m'n nest), hoor dat ze boodschappen gaat doen, vlug roep ik uit het raam;

"Schat, neem ook een setje snaren mee....., er zit een extra D snaar bij!"

:seriousf:


Ideaal scenario en dan als ze thuiskomt van boodschappen, stap ik uit bed, neem het setje in ontvangst en ga meteen de snaren erop zetten en 4 uur lang spelen. Wedden dat je dan een echtscheiding te pakken hebt ? -:)

Of:
Man vermoordt door extra D-snaar!

arjanb01
4 december 2013, 11:41
Of:
Man vermoordt door extra D-snaar!

Of vrouw hartaanval gehad door bewerking van de g-spot met de g-snaar :seriousf:

arjanb01
4 december 2013, 11:42
Wil je zeggen dat jij de lidl snaren ook gekocht hebt???

Jazeker Lex, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Gewoon goeie snaren dus mooi 5 doosjes van 4 sets gehaald ! Kom ik de winter wel weer mee door !

Duhsjaak
4 december 2013, 11:48
Of:
Man vermoordt door extra D-snaar!

Dat is heel goed mogelijk. Rond 1920 heeft de toenmalige paus het gebruik van snaren om mensen snel en effectief om te brengen als 'goddeloos' bestempeld. En in de ban gedaan dus.

Methode:
Maak aan weerszijde van de snaar een houten klosje. Leg de lus van de snaar om iemands nek en trek de klosjes snel uit elkaar. Vang het hoofd op voor het de grond raakt. Anders maakt het zo'n kabaal.

Met een e of a snaar uitstekend geschikt om natte/plakkende jonge kaas mee te snijden. Dan zonder lus natuurlijk, want er moet verschil zijn.

We aim to please. Iedere dag steken we wel weer iets heel nuttigs op op GN.
Vriendelijke groet, Gus

jutter
4 december 2013, 11:50
Dat is heel goed mogelijk. Rond 1920 heeft de toenmalige paus het gebruik van snaren om mensen snel en effectief om te brengen als 'goddeloos' bestempeld. En in de ban gedaan dus.

Methode:
Maak aan weerszijde van de snaar een houten klosje. Leg de lus van de snaar om iemands nek en trek de klosjes snel uit elkaar. Vang het hoofd op voor het de grond raakt. Anders maakt het zo'n kabaal.

Met een e of a snaar uitstekend geschikt om natte/plakkende jonge kaas mee te snijden. Dan zonder lus natuurlijk, want er moet verschil zijn.

We aim to please. Iedere dag steken we wel weer iets heel nuttigs op op GN.
Vriendelijke groet, Gus

Gus, ik vond je altijd heel erg aardig overkomen maar nu krijg ik toch heel andere gedachten over je.......

Duhsjaak
4 december 2013, 11:52
Jazeker Lex, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Gewoon goeie snaren dus mooi 5 doosjes van 4 sets gehaald ! Kom ik de winter wel weer mee door !

Bij mij zijn de doosjes gevuld met 5 sets.
Hebben ze je toch nog bij de taas!
Het blijven toch rotzakken die oosterburen.

Dag mevrouw
mag ik u ten vroegstuk inladen?
Nee mijnheer
ik moet u de deur heen uitwijzen
En naar uw 5e setje
kunt u ook mooi fluiten
Had u maar beter moeten opletten
op school

Vriendelijke groet, Gus

jutter
4 december 2013, 11:52
Jazeker Lex, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Gewoon goeie snaren dus mooi 5 doosjes van 4 sets gehaald ! Kom ik de winter wel weer mee door !

Ik moet je wat bekennen Arjan........

arjanb01
4 december 2013, 12:18
Ik moet je wat bekennen Arjan........

Wat gekocht ??? Jij als trouwe ernbie ball klant ?:sssh:

jutter
4 december 2013, 12:21
Wat gekocht ??? Jij als trouwe ernbie ball klant ?:sssh:

Ja.......8)

bertje1
4 december 2013, 13:01
Maandag drie doosjes bij lidl gehaald voor akoestische gitaar concert gitaar en elektrische gitaar vandaag een setje op mijn aldi prul gezet (hier zat een setje 09 op) Het resultaat is verbluffend Het eerst zo zweverige geluid heeft plaatsgemaakt voor een strakke strat sound . dus ook de snaren op mij japanner vervangen resultaat: klinkt prima. Conclusie: de snaren van lidl zijn tot nu toe prima Ik ben wel benieuwd hoe lang ze goed blijven klinken

arjanb01
4 december 2013, 13:12
Ja.......8)

Ach, je moet maar zo denken Lex, als Steve Lukather op deze Lidl snaren gaat spelen, zal de prijs 10x zo hoog worden, dus het verschil met deze en ernieballs is verwaarloosbaar en als deze Lidl snaren ook niet roesten dan heb ik voor de komende 10 jaar genoeg snaren, reken maar van yes...

jutter
4 december 2013, 13:20
Ben benieuwd hoe ze op mijn Taylor klinken....

Plant
4 december 2013, 15:08
Ach, je moet maar zo denken Lex, als Steve Lukather op deze Lidl snaren gaat spelen, zal de prijs 10x zo hoog worden, dus het verschil met deze en ernieballs is verwaarloosbaar en als deze Lidl snaren ook niet roesten dan heb ik voor de komende 10 jaar genoeg snaren, reken maar van yes...

Dat zou wat zijn zeg, Steve L. met een Axmann, C. Giant of Pacifica 012 starterkitje op het podium en de prijs vertienvoudigt ;)

arjanb01
4 december 2013, 15:11
Dat zou wat zijn zeg, Steve L. met een Axmann, C. Giant of Pacifica 012 starterkitje op het podium en de prijs vertienvoudigt ;)

Dan zou hij een nog grotere held voor mij zijn als hij al is ! Dan doorbreekt het meteen de zeepbel van zogenaamd 'mythische' gitaren en zal de bewering dat het kunnen spelen in de vingers zit nog meer bewaarheid worden.
Wij op dit forum weten natuurlijk dat het vooral aan de gear ligt :seriousf:

Rizz
4 december 2013, 15:27
Zegt m'n vriendin gister: Schat, we moeten even naar de Lidl morgen, ff booschappen doen.. Normaal gesproken komt er op zo'n moment een grondige vloek ter wereld van mijn kant, maar nu had ik zoiets van: Ja, is goed schatje! :D

Net een setje op m'n pas aangeschafte vintage dread gezet en ja hoor, met het opdraaien brak er gelijk een hoge e.. Godver, heb ik dat?? Kutsnaren.. Nog maar eentje dan, heb er toch 5... En die bleef heel, dus ws. was die andere een maandagochtendexemplaar..

Ik ben echt blij verrast met de klank. Ben normaal niet zo van de bronze-snaren, maar op deze gitaar: Wauw! Van de week nog maar ff langsrijden, heb er meer nodig! :ok:

Majmun
4 december 2013, 15:32
Laat ik ff trollen.

De gierigheid van de Nederlanders komt ik dit topic wel duidelijk naar voren, zeg! Ik blijf bij de Ernie Ball-snaren.

Rizz
4 december 2013, 15:35
Laat ik ff trollen.

De gierigheid van de Nederlanders komt ik dit topic wel duidelijk naar voren, zeg! Ik blijf bij de Ernie Ball-snaren.

Ik normaal gesproken bij de Elixirs, maar toch ben ik blij verrast, dus dan maar gierig!

obiwanjacobi
4 december 2013, 15:47
Ik heb ze ook gehaald, ga ze zo even op een Fender Mexican zetten...

jutter
4 december 2013, 16:11
Laat ik ff trollen.

De gierigheid van de Nederlanders komt ik dit topic wel duidelijk naar voren, zeg! Ik blijf bij de Ernie Ball-snaren.

Vrekken zijn het!!!

Powderfinger
7 december 2013, 12:42
Als ze inderdaad hetzelfde zijn als de Harley Bentons zijn ze op zich prima. Heb nu op één gitaar HB's en op een andere Ernie Balls. Die met Ernie Balls klinkt haast 3D, de HB's vallen in vergelijking dan toch vies tegen (al zijn ze al wat ouder).

Toch kies ik zelf ook meestal voor de portemonnee. De akoestische gitaarsnaren van HB vind ik trouwens beter dan de elektrische.

frekie
8 december 2013, 12:48
Als je een "collectie" hebt van een strat, tele en LP en je hebt een goede baan dan is dit topic niet interessant. Als je een huis vol gitaren hebt en toch geen denderend inkomen dan is dit een uitkomst.

Net nog even gekeken bij Thomann: HB value strings 1 euro per setje, dezelfde snaren dus. 10 setjes bestellen bij Thomann komt dan op 10 + 8 euro VZK = 18 euro. Komt ongeveer op hetzelfde neer als bij je lokale Lidl.

Dutch66
8 december 2013, 22:50
Klopt we eten nu al dagen brocolli.... :seriousf:

stijnkenens
9 december 2013, 01:29
Beetje belachelijk, net als dit (http://www.peelenmaasvenray.nl/2012/04/17/kunst-in-de-supermarkt/)

Maar ja, als het goedkoop is, dan kopen mensen het, of het nu werkt of niet, dat is bijzaak. Je bent net beetgenomen door je eigen consumptiedrang. Er is toch 1 persoon die in zijn handen wrijft, en dat is net diegene met de dikste portefeuille !



s.

frekie
9 december 2013, 13:10
Kunst in de super, waarom is dat belachelijk? Je had vroeger in NL de Philip Morris cigarettenfabriek daar hingen schilderijen van Karel Appel en andere Cobra schilders. Kunst aan het volk!

En als mensen 4X zoveel willen betalen voor een gitaar/setje snaren enz. omdat er een bepaald merk op staat, moeten ze dat vooral doen.

jutter
9 december 2013, 13:37
Ik vroeg me ook al af waarom dat belachelijk is. Kunst zie je overal. Zal het verschil wel zijn tussen een Bellug en een Fries :D

Jasper.
9 december 2013, 13:46
Is het ook belachelijk als mensen brood uit de supermarkt halen terwijl je het ook bij de bakker kunt halen? Of B merk cola ipv Coca Cola? Etc.
Want b merk snaren gebruiken is tegenwoordig blijkbaar wel belachelijk.

jutter
9 december 2013, 13:51
Een b merk gitaar kan ook niet. China, Korea, Indonesië,etc maken allemaal prullen! Het moet minstens uit Japan of nog beter USA komen!

arjanb01
9 december 2013, 13:54
Nee precies, in Azie kunnen ze beter Bami maken dan gitaren. Basta.... het liefst nog gitaren uit Nederland, om helemaal rechts nationalistisch te zijn -:) Zal Wilders in ieder geval geen probleem vinden.

Jasper.
9 december 2013, 13:57
Mag ik dan wel b merk bami kopen?

Dutch66
9 december 2013, 14:02
Nee precies, in Azie kunnen ze beter Bami maken dan gitaren. Basta.... het liefst nog gitaren uit Nederland, om helemaal rechts nationalistisch te zijn -:) Zal Wilders in ieder geval geen probleem vinden.


eh.........Egmond ??

Tonton
9 december 2013, 14:14
2 pakkies electrisch gescoord :P acoustisch waren op.
Vant weekend ff het 1.80 euro setje op mijn paar duizend euro Ibanez gezet hehe.
Niets mis mee.
Vroeger kocht ik speciaal Ernie Ball omdat dat zo weinig narekte, das wel zo handig met floyd tremelo
Maar das misschien standaard tegenwoordig bij alle snaren, in ieder geval rekken deze dus ook niet na.

maare ze zijn minder gecoat dan Ernie, voor of nadeel laat ik ff int midden.
Maar zijn niet zelfde.
Toch denk ik dat het gewoon net zoals appie huismerk enzo, vast B merk snaren zijn van bekend merk.
Keuringsdienst van waarde zou het mooi uit kunnen zoeken :P (of die doen alleen voedsel?)

zo lekker naief in fabriekje staan, dat het allemaal van dezelfde rol komt.
links gaat het in merk zakje (waar de gitaristen van claimen dat ze opener, voller, dynmischer, meer feel hebben, professionelere sound, minder snel slijten etc.. etc.. ) en rechts gaan ze net zo hard in Thoman/Lidl verpakking.

Misschien alleen ander coating badje ofzo als verschil.

wietse
9 december 2013, 15:41
eh.........Egmond ??


man wat waren die slecht een stagg is een topgitaar vergeleken bij de meeste egmonds.
egmond verdiende niet eens de B merk classifisering.

elena75
10 december 2013, 08:02
http://www.npo.nl/wijn-aan-gort/19-11-2013/POW_00653801 vanaf 20 minuten kijken gaat niet over snaren maar over wijn maar het gaat even om het idee van goedkoop of duur ;)

MarkS
10 december 2013, 08:10
Heerlijke serie. Leuke test ook.

Maar voor "duur" moet je ff de aflevering opzoeken over de Romanée-Conti uit de Bourgogne.

Hier nog wat links:

http://www.bloomberg.com/news/2013-11-24/romanee-conti-at-474-000-is-auction-record-for-wine-case.html

http://levinperdu.be/2013/05/16/waarom-wij-geen-romanee-conti-drinken/

elena75
10 december 2013, 13:34
Heerlijke serie. Leuke test ook.

Maar voor "duur" moet je ff de aflevering opzoeken over de Romanée-Conti uit de Bourgogne.

Hier nog wat links:

http://www.bloomberg.com/news/2013-11-24/romanee-conti-at-474-000-is-auction-record-for-wine-case.html

http://levinperdu.be/2013/05/16/waarom-wij-geen-romanee-conti-drinken/


haha ja ik heb geen geld meer voor snaren heb net zo'n dure fles wijn gekocht :seriousf:

pueblo
12 december 2013, 12:49
haha: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-onderdelen/m754595384-set-snaren-voor-de-spaanse-gitaar.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

guitarkid
12 december 2013, 13:36
haha: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-onderdelen/m754595384-set-snaren-voor-de-spaanse-gitaar.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

:seriousf::seriousf::seriousf:

woldhek
23 september 2014, 19:48
En hoe hebben de snaren zich gehouden?
Allemaal nog de Aldi snaren op de gitaar?

arjanb01
23 september 2014, 20:01
Jep, superdingen. Alleen gaan ze in de praktijk net zo lang mee als m'n Ernie ball slinky's. En ik ervaar een spanningsverschil als ik de snaren van de Lidl op de gitaar span. Ondanks dat dit ook 010 dikte is zijn de snaren slapper. Het voordeel is wel dat het lichter speelt, maar hoe dit komt weet ik niet.

Rooker
23 september 2014, 21:47
Ik heb me laatst wijs laten maken dat wanneer je snaren wilt hebben met gegarrandeerd een consequente spanning zodat je niet telkens opnieuw moet intoneren, je het beste Ernie Ball kunt kopen (stijver) of Dunlop (Soepeler). Het gaat dan over de enigzins betaalbare he.... Don't shoot the messenger :-)

Plant
23 september 2014, 22:46
Ik heb de Lidl snaren niet gekocht omdat ze die voor akoestische gitaar niet in .012 hadden.
Ik heb wel elders snaren gekocht onder de merknaam "Chord" die ik verdenk van dezelfde fabrikant te komen. De zakjes waar de snaren inzitten zijn precies eender.

Het blijken in de praktijk duidelijk gecoate snaren die best wel lang meegaan, maar niet zo glibberig aanvoelen als Elixirs. Wat dat betreft vind ik ze best goed.
In vergelijking met .012 snaren van gerenommeerde merken hebben met name de bassnaren duidelijk een lagere tension, ze voelen veel elastischer aan. Ik merk ook aan een van m'n gitaren met wat kritische afstelling dat ik daar wat meer buzz heb.

Dus ja, de ene set is qua tension de andere (met dezelfde dikte) niet.

driesp
24 september 2014, 06:42
Ik gebruik nu al twee jaar enkel maar die snaren ; http://www.thomann.de/gb/harley_benton_valuestrings_009.htm?sid=04440cbbd23 3aa947bd7d4648c4a435e

Super goedkoop, en klinkt nog eens goed ook. Moet enkel wat meer opgerekt worden

groovieguitarguus
24 september 2014, 09:06
Mijn 1e snaar die - in 90% van de gevallen breekt - is de D snaar!!!


Haha kan wel eens heel grappig zijn uit te zoeken hoe dit gekomen is :)
Kan wel eens een slinger van vage communicatie zijn tussen Europe en Azie en de fabriek, waardoor nu iedereen opgescheept zit met een extra D snaar :) Ik zie zo'n hobby gitarist aan de lopende band zich fronsend al zo'n extra D in doosje proppen. de Purchase department in de fabriek ziet ineens zijn voorraad rollen D snaar slinken in fabriek ... snel bijkopen voordat productie stil ligt.. die leverancier weer over de zeik omdat forecast fout was ... de fabriek zit ineens met een rollen .10 staal overschot, die moesten toch dubbel ingekocht worden???
Ik zie het helemaal voor me :)

Plant
24 september 2014, 19:19
Ik gebruik nu al twee jaar enkel maar die snaren ; http://www.thomann.de/gb/harley_benton_valuestrings_009.htm?sid=04440cbbd23 3aa947bd7d4648c4a435e

Super goedkoop, en klinkt nog eens goed ook. Moet enkel wat meer opgerekt worden

Yup, ook deze snaren zitten in precies dezelfde plastic zakjes met blauwe opdruk 1-st, 2-nd enz. Waarschijnlijk zelfde fabrikaat onder andere naam als die Chord en Lidl snaren.

edit: Overigens hebben die Chord snaren geen extra snaar in de set en tot nu toe heb ik ook nog geen snaar gebroken terwijl ik ze zeker een half jaar op m'n gitaar kan gebruiken zonder dat ze wegroesten of veel klank verliezen.

Jasper.
24 september 2014, 19:27
Ik heb even geprobeerd de electrische gitaar snaren te gebruiken. Maar ik vind ze niet zo fijn. Ben weer terug gegaan naar d'addario. Ik vind die lidl setjes te plakkerig en stroef aanvoelen. Vind het niet fijn spelen. Nu zit ik met een hele voorraad haha :p Misschien als de d'addario's weer op zijn gebruik ik ze wel op mijn 'thuis' gitaartjes. Mijn main gitaren staan nu toch in C met een setje 0.012

tommus42
24 september 2014, 19:46
Stuur ze hier maar heen, ik vind ze prima:ok:.

Jasper.
24 september 2014, 22:06
Hehe, ach ze komen wel op uiteindelijk. Na die d'addarios die ik nog heb liggen maak ik ze eerst wel op. Ik gebruik ze toch niet op mijn main gitaren. Zit er trouwens nog wel aan te denken om die extra D snaren te gebruiken ipv de dikste plain snaar met die lage tunings. Vind zo'n hele dikke plain snaar niet zo prettig en lastig af te stellen. Moet alleen wel vijlen in de topkam denk ik. En 1 gecoate snaar tegelijk met de gewone Ernie Balls is misschien niet zo prettig.

Duhsjaak
24 september 2014, 22:20
Ik heb ook nog wat Lidl snaren. Ja, je merkt wel dat het iets anders is dan de real thing....
Maar de real thing kosten ook ietsje meer.

In een tijd waarin ik wel kosten heb maar geen inkomen, een jaartje of twee, drie, lijkt even een pas op de plaats geen gek idee.
Ik ben bijvoorbeeld met drie kloterige setjes bassnaren met onverklaarbaar brekende snaren iets minder ingenomen met de grote spelers in deze markt.

En daarom vindt ik Aldi voor suffe senioren, en lilde een topclub.
Puur nergens op gebaseerd.
Net zoals Action.ik zeg: leve de underdogs uit deze markt.

Vriendelijke groet, Gus

driesp
25 september 2014, 06:54
Ze voelen idd wat stroef, maar oké voor 1 euro.. je kan haast om de twee dagen nieuwe leggen als je dat echt wil ;)

frekie
25 september 2014, 12:09
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aldi gitaar/Aldigitaar2.jpg

Op mijn Aldi western heb ik nu Lidl snaren :seriousf:

jutter
25 september 2014, 16:12
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aldi gitaar/Aldigitaar2.jpg

Op mijn Aldi western heb ik nu Lidl snaren :seriousf:

Geen Action onderdelen erop? :D

stijnkenens
25 september 2014, 16:39
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aldi gitaar/Aldigitaar2.jpg

Mooi vogelkotje, lijkt wel een gitaar ...


s.

frekie
26 september 2014, 12:40
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aldi gitaar/Aldigitaar25_zps7ee366b1.jpg


Geen Action onderdelen erop? :D

Even kijken, misschien hebben ze een draagband ofzo :cooler:

@Stijn: na wat werk, fretjes polijsten, toets in de olie zetten, mechanieken goed vastzetten, goed afstellen is het toch een verbazend goed bespeelbaar gitaartje. Octaafstemming klopt als een bus. Goede sustain. Goed axie. Op 1 positie op 1 snaar loopt ie wat aan dat is het wel. OK triplex doos, ook het bovenblad is niet massief. Maar zat goed genoeg voor op straat of op de camping.

Plant
27 september 2014, 00:41
Soms zijn vogelkotjes prima geschikt als muziekinstrument. Ik zat laatst op een Ierse sessie waar iemand met een SX western kwam aanzetten... dat was van mijn kant "hahaha!" totdat erop gespeeld werd. Daar kwam een klank en volume uit waar je u tegen zegt :soinnocent:

Het zal een uitzondering op de regel zijn, maar soms is iets gewoon niet wat het lijkt :)