PDA

View Full Version : Fender Fatfinger



SaferSephy
2 december 2013, 11:52
http://www.fender.com/en-NL/accessories/fatfinger/fatfinger-guitar-nickel/

iemand dit ding geprobeerd? Klinkt als een leuke marketing stunt om stukken staal met Fender logo te verkopen...

Antoon
2 december 2013, 12:01
Dat ding kun je al jaren kopen. Nu dus ook met Fender logo. Voor sommige gitaren maakt het wel wat uit. Met name als je dicht bij de topkam speelt. Je kunt kijken of het wat voor je is door bijvoorbeeld een kleine lijmklem op de kop van je gitaar te schroeven en dan luisteren of je veel verschil hoort.

vulvasonic
2 december 2013, 13:58
Het was een typisch jaren 80 trucje om zo'n klem op de kop van je gitaar te zetten. De gitaar zou er iets luider van worden en wat meer sustain moeten geven. Ik waag echter te betwijfelen of het uitversterkt nou echt zoveel uitmaakt. Het is al zo'n ouwe truc. Als het echt zoveel zou uitmaken zouden fabrikanten hun gitaren toch standaard moeten voorzien van een stuk ijzer op de kop van iedere gitaar.

guitarkid
2 december 2013, 15:38
Het was een typisch jaren 80 trucje om zo'n klem op de kop van je gitaar te zetten. De gitaar zou er iets luider van worden en wat meer sustain moeten geven. Ik waag echter te betwijfelen of het uitversterkt nou echt zoveel uitmaakt. Het is al zo'n ouwe truc. Als het echt zoveel zou uitmaken zouden fabrikanten hun gitaren toch standaard moeten voorzien van een stuk ijzer op de kop van iedere gitaar.

Vulv, ik denk niet dat de gemiddelde gitarist er niet opgewonden van wordt als er standaard zo'n ding in/op de headstock zat... ;)
Ik ken het systeem ook al jaren, maar heb het nooit gehoord of geprobeerd. Hoezo conservatief! :)
Laatst wel een gitarist in de studio gehad met een Blade en zon ding, maar ben eigenlijk vergeten te vragen.
"t Zal vast wel iets doen!

Eko
2 december 2013, 16:12
Zet je capo er maar op als je hem niet gebruikt. Zelfde.

Plant
2 december 2013, 16:15
Ja lekker dan. Ben je blij dat je een gitaar hebt die goed in balans hangt, ga je 'r kopzwaar maken :stop:

rocker_71
5 december 2013, 10:32
Interessant. Deze kende ik nog niet. Grappig om op het net te lezen dat de een het helemaal niks vind (Snake Oil blabla) en dat anderen weer zeggen dat het serieus helpt. Heb gisteren wat getest met mijn capootje (helft van het gewicht van de Fatfinger) en ik merk wel wat verschil. Geen mega verschil, maar toch. Ik voelde mijn capo ook helemaal meetrillen. Lijkt erop of het de (hele) hoge tonen wat tempert, waardoor er een wat vettere toon ontstaat. Anyway: ik heb de Fatfinger besteld, moet hier toch meer van weten. :)

SaferSephy
5 december 2013, 14:41
Interessant. Deze kende ik nog niet. Grappig om op het net te lezen dat de een het helemaal niks vind (Snake Oil blabla) en dat anderen weer zeggen dat het serieus helpt. Heb gisteren wat getest met mijn capootje (helft van het gewicht van de Fatfinger) en ik merk wel wat verschil. Geen mega verschil, maar toch. Ik voelde mijn capo ook helemaal meetrillen. Lijkt erop of het de (hele) hoge tonen wat tempert, waardoor er een wat vettere toon ontstaat. Anyway: ik heb de Fatfinger besteld, moet hier toch meer van weten. :)

Vet! Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!

jutter
5 december 2013, 17:01
De Fatfinger geeft meer sustain en heft de dode plekken op. Klopt ook nog!