PDA

View Full Version : Aanbevelingen



Marc1974
1 december 2013, 12:27
Ik ben zoals velen nu op zoek naar een nieuwe versterker.

Op dit moment speel ik door een Fender G-dec 3 thirty. Mijn gitaar is een American standard telecaster.

Nadelen van de G-Dec vind ik:


Hij is nogal zwaar (letterlijk);
om iets in te stellen, moet ik hem aansluiten op de PC.


Wat ik zoek in een versterker is:

Makkelijk in te stellen.
Ingebouwde drive channel en Reverb;
Niet al te groot wattage. Maximaal 15 watt. (Thuisgebruik)



Heb al eens door een fender frontman gespeeld. Hier vind ik een goed geluid in zitten. Ik vind de Roland Cube niet genoeg warmte hebben. Ik speel Blues. Rock en Country. Af en toe ook met een Jazz toontje.

Nu weet ik dat een versterker vooral ook persoonlijk is, maar hebben jullie wat aanbevelingen? Ik heb me nog nooit zo in versterkers verdiept. Maar nu ik een goede gitaar heb, wil ik ook een leuk versterkertje aanschaffen.

Marc

the sure thing
1 december 2013, 12:45
Welke Roland Cube heb je bespeeld?

Marc1974
1 december 2013, 13:16
Hij was van een collega van mij. Heb hem net even gebeld. Maar daar kom je niet zo makkelijk van af. Dus het duurde even.

Hij kon alleen zeggen dat het een 40 watt Roland Cube XL was. Het was een model die hij dit jaar heeft gekocht. Ik vond hem echter veel te schel klinken. Zat totaal geen warmte in het geluid.

Marc1974
1 december 2013, 17:11
Heb nog even verder gezocht. XL blijkt een ouder type te zijn. De GX types zijn volgens bronnen wat warmer van geluid.

Maar een Roland zou het niet gauw worden.

grayfink
1 december 2013, 17:39
Als de frontman beter klonk dan de cube is de cube vermoedelijk stuk. :???:
Voor thuisgebruik vind ik de cube wel een aanrader juist. Ben zelf blij met een Fender Mustang II.
Zoek wel iets met een 12 inch speaker. Een kleinere geeft slecht bas weer en zal dus ook niet "warm" klinken.

heinz3110
1 december 2013, 19:33
Tja, die XL vond ik voor clean weer juist heel ok en prima "warm" in te stellen - in tegenstelling tot het "drive" kanaal waar geen enkel ampmodel mij echt kon bekoren, maar dit terzijde.. (En inderdaad, een frontman ... vind ik ook niet echt uitblinken in een lekkere warme cleane gitaartoon, maar goed.)

Overigens : bij de 40XL stelde ik de 3 toonknoppen lo , mid, hi gewoon op 12 uur in, misschien de hi op 11. Niks mis mee vond ik!

LRS
1 december 2013, 19:58
Als de frontman beter klonk dan de cube is de cube vermoedelijk stuk. :???:
Voor thuisgebruik vind ik de cube wel een aanrader juist. Ben zelf blij met een Fender Mustang II.
Zoek wel iets met een 12 inch speaker. Een kleinere geeft slecht bas weer en zal dus ook niet "warm" klinken.


Hmm... Heb wel eens een Fender Princeton getest in de winkel. Niks mis met die 10" speaker. Zo ook de 4x 10" speakers in mijn nieuwe oude super reverb...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

the sure thing
1 december 2013, 20:44
Je wil het niet,maar ik zou toch weer de Roland Cube aanbevelen. Maar dan wel een versie met een 12 inch speaker

MarkS
3 december 2013, 18:37
Fender Super Champ XD/X2?!

Marc1974
3 december 2013, 20:16
Ik hou het voorlopig bij de G-dec 3. Heb nu eindelijk door hoe je een versterker moet instellen. Mijn ervaring is dat je niet tegen iemand kunt zeggen, je moet de bas op 6 en de hoge tonen op 7 zetten. Het is allemaal in relatie tot elkaar.

Krijg nu een mooi geluid uit mijn G-dec. Heb nog verder gekeken op youtube, maar voor mij zijn Fender versterkers toch de besten. Misschien dat ik ooit nog een frontman aanschaf. Heb op verschillende gespeeld, maar klinken fantastisch

grayfink
3 december 2013, 20:40
Dat is opvallend, daarmee behoor je tot een zeer kleine minderheid :)
Maar goed, ze zijn niet duur, doe er je voordeel mee. :ok:

Marc1974
3 december 2013, 20:43
Ik verbaas me eigenlijk dat ik bij de minderheid hoor. Toen ik hem voor de eerste keer hoorde was ik meteen onder de indruk,