PDA

View Full Version : Wat is deze Fender Gemini ll nog waard?



FlameDude
30 november 2013, 21:50
De gitaar moet opnieuw worden afgesteld omdat er wat fretbuzz op de hoge E snaar zit. Ook zitten er putjes in de body en de hals (Heeft geen invloed op het spelen)

Ook is de headstock van de gitaar een keer gebroken, deze heb ik weer gerepareerd maar de scheur is nog duidelijk zichtbaar.

Het bouwjaar van de gitaar is tussen 1984 en 1987.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1473911_666023226771794_1183106297_n.jpg?oh=0c0fa5 ee4f95b8a53904fa4f65d38038&oe=529C1BEF
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1461922_666023230105127_48286494_n.jpg?oh=cfe33805 296d3f48bfbaabc749c15364&oe=529C17DC
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1420183_666023223438461_1161664864_n.jpg?oh=201ded 82b6efb6728a48a5313263a161&oe=529C6932
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/v/1420438_666023220105128_2073596049_n.jpg?oh=fa7b39 b681bce22e8e3952a509aa82eb&oe=529C0EE2

vulvasonic
1 december 2013, 03:55
Tsja, hoeveel is de gitaar JOU waard?
Mocht je 'm willen verkopen, reken je dan niet rijk. Zeker de scheur in de kop zal mensen niet doen juichen van plezier. Ik denk dat het een 'wat de gek ervoor geeft-gitaar' is. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik geen flauw benul heb wat de gitaar zou moeten opbrengen, mocht ie in een uitmuntende staat verkeren. Ik gok dat ie ook dan geen goud zou opleveren. Fender is nu niet bepaald een merk dat bekend staat om hun uitmuntende akoestische gitaren. Ze hebben er een paar leuke gitaren tussen zitten, maar het gros is vooral leuk voor de beginnende gitarist.

Een vriend van me had lang geleden een flink bedrag gespaard om te kunnen zoeken naar de akoestische gitaar die het best bij hem paste. Hij kwam uit bij een Fender van 900 gulden. In die tijd een flink bedrag, al bleef hij daarmee nog altijd ver onder de 'grote jongens' onder de akoestische gitaarmarkt, waarbij Martin en Gibson het meest tot de verbeelding spraken (dat was nog vóór de tijd dat beide merken met budget versies kwamen, gemaakt van alternatieve materialen, die weliswaar succesvol zijn gebleken, maar desondanks niet al te serieus genomen worden door de gitaristen die op zoek zijn naar echte kwaliteit).
Enfin, ik overval je nu met allerlei niet ter zake doende info, waarvoor mijn excuses.

Dus om toch nog even terug te komen op je vraag, waarbij ik me bij dezen vooral zal richten op de inhoud van je post en voor het gemak de titel van je topic buiten beschouwing zal laten, als de gitaar goed klinkt en je bent er tevreden mee en hij speelt lekker, dan is het zeker de moeite om 'm op enkele punten te laten oplappen door een goede gitaarbouwer. Als wat fretbuzz op de hoge E het enige echte probleem is en de headstock, ondanks de niet zo fraai ogende breuk, goed is gelijmd en verder geen problemen oplevert, dan zullen de kosten niet bijzonder hoog zijn. Wellicht dat er een nieuw zadeltje op moet, of een nieuwe topkam, of misschien moet er slechts een draai aan de stelpen worden gegeven om het probleem met de aanlopende e-snaar te verhelpen, maar alledrie lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Kortom, het lijkt op een kleine, eenvoudige ingreep waarvoor je hooguit een paar tientjes kwijt bent. Tenzij de kop opnieuw moet worden gelijmd. In dat geval wordt het een ander verhaal. Maar doorgaans betaal je voor een snelle blik en een beetje advies van een goede gitaarbouwer geen cent. Dus zoek er eentje op, laat je informeren en beslis dan wat je ermee doet. Nogmaals, het lijkt me een kleinigheidje. En als de gitaar je verder goed bevalt en je bent niet van plan om 'm te verkopen, dan zou ik er zeker naar laten kijken en 'm laten opknappen. :)

BorisA
1 december 2013, 03:57
Hooguit 50 euro zou ik zeggen gezien de staat (misschien mag je al blij zijn met 30-40).
Heb zelf een gemini 2 'electric' (met piezo dus) en heb het altijd een goeie strummer gevonden voor het geld. Maar tegenwoordig heb je voor 'geen' geld zoveel moois dat ze eigenlijk niet bepaald veel waard zijn.

Rizz
1 december 2013, 09:53
Dit is idd echt tientjeswerk, als je 'm al kwijtraakt en ben je beter af de gitaar te gebruiken als kampvuurgitaar (en alstie het echt niet meer doet heb je nog wat extra brandstof.. :D ) Dat gezegd hebbende: Het zijn prima gitaren, heb er zelf ook 1, ook met minder fraai gerepareerde headstock, maar knallen doettie! En exemplarisch zijn ze heel goed..

Zelfs in structureel goede staat zijn ze niet meer dan 100-150 waard en daarmee zijn het onderschatte gitaren.

Harald
1 december 2013, 10:11
Met al die headcracks lijkt het wel alsof Fender hier een Gibson probeerde te bouwen... :hide:

Voor de verkoop zal het de moeite niet lonen. Maar een extra gitaar in huis voor een andere stemming of de camping kan nooit kwaad. Speelbaar krijgen moet wel lukken.

En 'if all else fails' kun je er altijd nog een ludiek 'Pete Townsend on acoustic' youtube film mee maken. Of een eenmalige bijzondere podiumact.

FlameDude
1 december 2013, 15:09
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden, ik denk dat ik hem dan lekker zelf hou. Het is tenslotte toch mijn eerste gitaar en voor een paar tientjes kan ik nog beter een dag werken. Ik had verwacht dat vanwege het bouwjaar de gitaar wat meer waard zou zijn maar niet dus haha

Offtopic: Ik lees hier dat de akoestische gitaren van Fender niet al te best zijn voor de prijs. Hoe zit dat met de Sonoran Wildwood IV Dao (http://www.fender.com/series/california/sonoran-sce-wildwood-iv-dao-back-and-sides-rosewood-fingerboard-natural/)?

LaurentB
1 december 2013, 19:35
Zeg hoezo ziet iedereen hier blijkbaar een gitaar en ik niet?? Ik ben %^%$$# moderator hier!

mountainman
1 december 2013, 20:28
Misschien heb je het facebook domein fbcdn.net waar die plaatjes staan geblokkeerd?

LaurentB
1 december 2013, 20:30
Misschien heb je het facebook domein fbcdn.net waar die plaatjes staan geblokkeerd?

Niet dat ik weet, en ik zit ook op FB

vulvasonic
2 december 2013, 08:48
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden, ik denk dat ik hem dan lekker zelf hou. Het is tenslotte toch mijn eerste gitaar en voor een paar tientjes kan ik nog beter een dag werken. Ik had verwacht dat vanwege het bouwjaar de gitaar wat meer waard zou zijn maar niet dus haha

Offtopic: Ik lees hier dat de akoestische gitaren van Fender niet al te best zijn voor de prijs. Hoe zit dat met de Sonoran Wildwood IV Dao (http://www.fender.com/series/california/sonoran-sce-wildwood-iv-dao-back-and-sides-rosewood-fingerboard-natural/)?

Tuurlijk man, gewoon zelf houden, beetje laten opknappen en je hebt er een heerlijke strummer aan. Je krijgt er anders toch geen fuck voor terug en het plezier wat je er van hebt moet toch meer waard zijn dan die paar tientjes die je ervoor krijgt. Gewoon houden dus en er lekker van genieten.

Hoe het zit met die Sonoran Wildwood IV Dao van Fender zou ik niet weten. Het is mijns inziens gewoon weer de zoveelste goedkope Fender akoestische bak waar je als beginnende gitarist een hele leuke gitaar aan kunt hebben, mits goed afgesteld. En dat laatste is nogal eens een probleem. Vaak zijn ze bijzonder slecht afgesteld en heb je een gitaarbouwer nodig om het ding goed te laten afstellen (en dan ben je ook weer een paar tientjes verder). En uiteraard volstaat zoiets prima als extra gitaartje voor erbij. Aan de andere kant, voor hetzelfde bedrag is er genoeg leuk spul te krijgen. Geen toppers natuurlijk, maar gewoon leuk spul. En dan zou ik eerder kijken naar een goedkope Eastwood bv. De duurdere Eastwoods worden de hemel in geprezen, omdat ze makkelijk kunnen concurreren met hun nóg (veel) duurdere evenknieën. Dus ik mag aannemen dat een Eastwood van rond de €400,- gemiddeld beter van kwaliteit is dan de gemiddelde Fender in dezelfde prijsklasse. :)




Ook ik zie nu ineens nog maar 1 foto ipv de 4 die je er in eerste instantie op had gezet. Ik weet natuurlijk niet wát je hebt gedaan, maar ik zet mijn foto's altijd op Photobucket, wat vroeger een geweldige site was om je foto's op te slaan, maar door de jaren heen verschrikkelijk slecht is geworden. Geen idee waar die gasten met hun stomme koppen gezeten hebben de laatste jaren, maar het is echt een onoverzichtelijke draak van een site geworden (geen aanrader dus). Maar wat ik wilde zeggen, als ik één foto verwijder daar zo, dan kan het zomaar gebeuren dat een hele zooi linkjes naar andere plaatjes ineens niet meer werken. Echt te absurd voor woorden. Tijd dat ik op zoek ga naar een beter alternatief. Ik kan even niet op de naam komen, maar er zijn hier gasten die gebruik maken van een andere foto upload site (is daar een handiger naam voor eigenlijk?) en daar krijg al helemáál de kriebels van.
Anyway, zou het kunnen dat zoiets ten grondslag heeft gelegen aan het feit dat er nu ineens een paar foto's zijn verdwenen? Dus dat je in een bepaalde map één of andere wijziging hebt doorgevoerd, waardoor andere linkjes ineens niet meer werken, zoals bij mij met dat klote Photobucket? :)

Plant
2 december 2013, 11:20
Ook ik zie nu nog alleen maar de derde foto. die van die headcrack.

Als ik op het gele balkje click om de resterende foto in origineel formaat te zien, zie ik geen photobucket link maar een fb link. Dus wat vlgs jou photobucket hiermee te maken heeft? Heb je gezien dat de nu onzichtbare foto's op photobucket stonden?

Of is het zo dat de foto's van photobucket op fb zijn gelinkt en vervolgens de foto's vanaf fb hierheen zijn gelinkt?

FlameDude
2 december 2013, 11:49
Tuurlijk man, gewoon zelf houden, beetje laten opknappen en je hebt er een heerlijke strummer aan. Je krijgt er anders toch geen fuck voor terug en het plezier wat je er van hebt moet toch meer waard zijn dan die paar tientjes die je ervoor krijgt. Gewoon houden dus en er lekker van genieten.

Hoe het zit met die Sonoran Wildwood IV Dao van Fender zou ik niet weten. Het is mijns inziens gewoon weer de zoveelste goedkope Fender akoestische bak waar je als beginnende gitarist een hele leuke gitaar aan kunt hebben, mits goed afgesteld. En dat laatste is nogal eens een probleem. Vaak zijn ze bijzonder slecht afgesteld en heb je een gitaarbouwer nodig om het ding goed te laten afstellen (en dan ben je ook weer een paar tientjes verder). En uiteraard volstaat zoiets prima als extra gitaartje voor erbij. Aan de andere kant, voor hetzelfde bedrag is er genoeg leuk spul te krijgen. Geen toppers natuurlijk, maar gewoon leuk spul. En dan zou ik eerder kijken naar een goedkope Eastwood bv. De duurdere Eastwoods worden de hemel in geprezen, omdat ze makkelijk kunnen concurreren met hun nóg (veel) duurdere evenknieën. Dus ik mag aannemen dat een Eastwood van rond de €400,- gemiddeld beter van kwaliteit is dan de gemiddelde Fender in dezelfde prijsklasse. :)




Ook ik zie nu ineens nog maar 1 foto ipv de 4 die je er in eerste instantie op had gezet. Ik weet natuurlijk niet wát je hebt gedaan, maar ik zet mijn foto's altijd op Photobucket, wat vroeger een geweldige site was om je foto's op te slaan, maar door de jaren heen verschrikkelijk slecht is geworden. Geen idee waar die gasten met hun stomme koppen gezeten hebben de laatste jaren, maar het is echt een onoverzichtelijke draak van een site geworden (geen aanrader dus). Maar wat ik wilde zeggen, als ik één foto verwijder daar zo, dan kan het zomaar gebeuren dat een hele zooi linkjes naar andere plaatjes ineens niet meer werken. Echt te absurd voor woorden. Tijd dat ik op zoek ga naar een beter alternatief. Ik kan even niet op de naam komen, maar er zijn hier gasten die gebruik maken van een andere foto upload site (is daar een handiger naam voor eigenlijk?) en daar krijg al helemáál de kriebels van.
Anyway, zou het kunnen dat zoiets ten grondslag heeft gelegen aan het feit dat er nu ineens een paar foto's zijn verdwenen? Dus dat je in een bepaalde map één of andere wijziging hebt doorgevoerd, waardoor andere linkjes ineens niet meer werken, zoals bij mij met dat klote Photobucket? :)Ik zal eens kijken naar de eastwood gitaren. Ik vond die fender zo mooi omdat die inplaats van een hele standaard bruin echt een prachtige houtsoort op de zij en achterkant had + de stratocaster headstock die je bijna nooit ziet op een akoestische gitaar.

Je zou denken dat een Fender van 389 euro wel goed is afgesteld maar toch is dat soms niet zo dus.
Ik zit nu te kijken naar deze Harley Benton (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hb_custom_line_king_ce_vs.htm), maar of zo'n huismerk te vertrouwen is weet ik niet zo goed. Erg mooi vind ik hem in ieder geval wel.

Hier de foto's voor de gebruikers waar ze het niet doen:

http://i.imgur.com/rNLen76.jpg
http://i.imgur.com/8T9maeA.jpg
http://i.imgur.com/vErGnK4.jpg
http://i.imgur.com/eWN2Q9B.jpg

synapse
2 december 2013, 12:33
Eastwood akoestische gitaren vind ik niet op inernet.
Ze hebben wel hollowbodies, maar dat zijn geen akoestische gitaren.
Bedoelt Vulvasonic soms Eastman?

FlameDude
2 december 2013, 12:57
Eastwood akoestische gitaren vind ik niet op inernet.
Ze hebben wel hollowbodies, maar dat zijn geen akoestische gitaren.
Bedoelt Vulvasonic soms Eastman?Of Richwood, of Eastman...

vulvasonic
2 december 2013, 14:26
Eastwood akoestische gitaren vind ik niet op inernet.
Ze hebben wel hollowbodies, maar dat zijn geen akoestische gitaren.
Bedoelt Vulvasonic soms Eastman?
Zei ik Eastwood?!?!?! Gebrek aan slaap waarschijnlijk. Ik bedoelde inderdaad Eastman. Natúúrlijk bedoelde ik Eastman!!!
Hoe kom ik in vredesnaam op Eastwood? :dontgeti:

O en FlameDude.... Harley Benton? Niet doen. :)

vulvasonic
2 december 2013, 14:30
Ook ik zie nu nog alleen maar de derde foto. die van die headcrack.

Als ik op het gele balkje click om de resterende foto in origineel formaat te zien, zie ik geen photobucket link maar een fb link. Dus wat vlgs jou photobucket hiermee te maken heeft? Heb je gezien dat de nu onzichtbare foto's op photobucket stonden?

Of is het zo dat de foto's van photobucket op fb zijn gelinkt en vervolgens de foto's vanaf fb hierheen zijn gelinkt?
Ik wist helemaal niks. Ik zat gewoon 'hardop' mee te denken. Ik kon alleen geen linkjes volgen, of in de broncode kijken en meer van die dingen, omdat ik niet achter de computer zat, maar op een iPad. En ja, dan kun je niet zoveel. Ik noemde Photobucket slechts als voorbeeld van hoe het soms fout kan gaan met het plaatsen van foto's en de linkje daar naartoe. :)

Rutger
3 december 2013, 12:49
Ik dacht echt even dat ik mijn allereerste (zelf betaalde) akoestische gitaar zag voorbijkomen! Fender Gemini II, gekocht bij Rijkers Muziek in Den Helder toen ik een jaar of 12 was. Van het geld van mijn vakantiebaantje (ja kinderarbeid, dat kon toen nog, die goeie ouwe tijd). 525 Gulden kan ik me herinneren. Ik had m volgens mij nog geen jaar, toen ik hem na het spelen terug in de hoes stopte en toen ik mn jas aantrok even gauw tegen de muur zette. Ik hoorde een klap, keek om en zag hem op de grond liggen. Headstock afgebroken. Toen heb ik als een echte vent toch echt even een traantje gelaten. Kon hem laten repareren voor 60 gulden bij dezelfde muziekzaak, daar heb ik hem ook een paar jaar later kunnen inruilen toen ik mijn Takamine Santa Fe kocht. Sindsdien heb ik mijn gitaren altijd in koffers gehouden.

Maar ik herinnerde mij zojuist dat mijn Gemini II twee potmeters had op de bovenste schouder voor het ingebouwde piezo elementje, dus is dit verhaal verder betrekkelijk zinloos voor dit topic. Maar ik kon er toch mooi een anekdote aan ophangen. :D

Plant
3 december 2013, 14:10
FlamDude gaf in de eerste post aan dat hij de crack zelf gerepareerd had.
Ik zou niet blij geweest zijn als een winkel zo'n reparatie afleverde :stop: Onzichtbaar hoeft nou ook weer niet voor dat geld, maar iets minder opvallend en beter bijgewerkt zou ik toch prefereren.

Harry
3 december 2013, 17:02
ik zit thuis nog regelmatig op mijn Gemini II te rammelen, lekker gitaartje hoor!
Geen idee hoe ik er aan gekomen ben, hoe lang ik 'm heb.. ooit nieuw gekocht, maar waar....

FlameDude
4 december 2013, 00:53
ik zit thuis nog regelmatig op mijn Gemini II te rammelen, lekker gitaartje hoor!
Geen idee hoe ik er aan gekomen ben, hoe lang ik 'm heb.. ooit nieuw gekocht, maar waar....
Tja, ik ben gewoon echt toe aan een nieuwe, heb het simpelweg nu wel eens gehad met deze :)

vulvasonic
4 december 2013, 00:56
ik zit thuis nog regelmatig op mijn Gemini II te rammelen, lekker gitaartje hoor!
Geen idee hoe ik er aan gekomen ben, hoe lang ik 'm heb.. ooit nieuw gekocht, maar waar....
ik heb lang gedacht dat de tand des tijds op jou geen vat had, Harry, maar blijkbaar begint het woeste rock 'n roll leven nu toch ook jou parten te spelen. ;)

vulvasonic
4 december 2013, 00:58
Tja, ik ben gewoon echt toe aan een nieuwe, heb het simpelweg nu wel eens gehad met deze :)
Ik zou je bijna willen smeken om Eastman een kans te geven. Ontzettend veel 'bang for the buck'. :)

Rizz
4 december 2013, 01:04
Ik zou je bijna willen smeken om Eastman een kans te geven. Ontzettend veel 'bang for the buck'. :)

+1 Ook de goedkopere, ik heb een middenklasser de AC412 en dat is echt een kanon. Maar ik heb ook op een AC120 gespeeld en die deed me ook glimlachen voor da geld

Er staan op MP nu wat Eastmans zoals:http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m748108747-eastman-ac320-ce.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr en deze:http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m738873117-eastman-ac-312ce-1-jaar-oud.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Zeer de moeite waard!

Harry
4 december 2013, 11:31
ik heb lang gedacht dat de tand des tijds op jou geen vat had, Harry, maar blijkbaar begint het woeste rock 'n roll leven nu toch ook jou parten te spelen. ;)

ik speel er ook woeste rock 'n roll op!!

FlameDude
5 december 2013, 17:41
Vandaag toch een bod van 50 euro gekregen. Voor dat geld doe ik deze hoop ellende toch wel weg denk ik :P

Rizz
5 december 2013, 21:44
Vandaag toch een bod van 50 euro gekregen. Voor dat geld doe ik deze hoop ellende toch wel weg denk ik :P

Dat is een verrassing, ik zeg doen!

vulvasonic
5 december 2013, 23:11
Ik zeg 'NIET DOEN!!!'. Tenzij je serieus overweegt er een andere gitaar voor terug te kopen en je daarvoor in principe het geld al hebt klaarliggen. In dat geval heb je 5 tientjes in de zak en kun je wellicht je budget iets opschroeven. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken. Ik bedoel alleen te zeggen, als je nu nog moet beginnen met sparen en je hebt geen 400/500 euri liggen en je kan (bijvoorbeeld) slechts €50,- per maand opzij leggen, hou dan nog even lekker die gitaar bij je. Die 5 tientjes krijg je er over een half jaar ook wel voor.

Maar goed, uiteindelijk moet je het sowieso allemaal maar gewoon zelf weten wat je doet. Wat gaat ons dat ene reet aan? :D

Harry
6 december 2013, 09:38
ja, zo zie ik het ook wel eigenlijk. Je bent een gitaar kwijt, en je krijgt wat zakgeld in ruil. De koper daarentegen krijgt voor een handje zakgeld een prima gitaar...

FlameDude
10 december 2013, 19:22
Als je mijn eerst post leest zie je dat deze gitaar verre van prima is.