PDA

View Full Version : Engl 530 / mesa boogie 50/50 / g-major vraag!



Rjbengel
30 november 2013, 13:00
Na enige tijd van afwezigheid ben ik terug op het forum en weer meer tijd voor gear etc en meteen met een vraag. Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik speelde als volgt: gitaar - midi switcher met losse pedalen - engl screamer en g-major stond in de fx van de engl. Ik wilde over op geheel 19 inch, dat ik nu ook heb. Ik dacht, makkie, sluit alles hetzelfde aan en zet g-major in fx van engl 530 en engl op mesa boogie 50/50, en dat lukt dus niet. Voor de volledigheid: de eng en mesa boogie functioneren separaat van de rest van mijn rack. De rest van mijn rack functioneert ook als het aansluit om de engl screamer. Het probleem zit 'm dus in het integreren van de 530 en 50/50 in mijn rack, hoe sluit ik die aan?

Ik dacht dus: gitaar in mide switcher, output midi switcher in input engl, g-major in fx (daar gaat het volgens mij fout) en via de line out van engl aansluiten op input A mesa boogie. Als ik het zo aansluit komt er geen signaal binnen bij de g-major, iets gaat dus fout. Wie kan mij helpen, een dag ploeteren en manuals lezen heeft mij niet bepaald verder gebracht. Alvast dank voor jullie reacties.

harrie-beton
30 november 2013, 13:19
Werkt de Major wel direct in de fx loop (send en return)

Gitaar in Engl en Major via FX loop

Rjbengel
30 november 2013, 15:15
In ieder geval wel op de screamer, maar ik vind de fx loop van de 530 sowieso verwarrend: twee keer fx loop return en enkel een instrumental output fx loop send? Ter vergelijking met screamer: die heeft gewoon fx loop sen en return. Maar ik zat ook te denken, moet de g major wel in de fx loop of kan die ook tussen voor en eindversterker via line out engl - g major - line boogie? Ik krijg overigens via de fx loop nu wel een heel zwak signaal binnen en de effecten zijn niet hoorbaar. Wellicht weet iemand hier raad mee? Aansluitperikelen....

tommus42
30 november 2013, 17:34
Dan zou ik de intrument-out van de 530 gebruiken (de send). Vraagt wel wat van de output-sectie van de G-major. Dus engl-mono-out-->G-major-->eindversterker.