PDA

View Full Version : Help, mijn E snaar klettert!



Super Slinky
1 juli 2003, 12:15
Ik heb dit ook in Gitaar diversen geplaatst, maar waarschijnlijk is het hier beter op zijn plaats.

Mijn lage E snaar klettert iets op ongeveer elke positie behalve als ik hem als open snaar speel. Het bijgeluid is vooral goed te horen met een chorus effect. Mijn snaren zijn ongeveer een maand oud.

Heeft iemand hier ervaring mee en is het goed te verhelpen of heb ik nu een vervelend probleem?

Izegrim
1 juli 2003, 12:22
Ervan uitgaande dat je een Ibbie met tremolo hebt: de post aan de kant van je kletterende snaar iets hoger draaien om de actie te corrigeren. Sta je veel lager dan standaard E gestemd? Overweeg eens een setje dikkere snaren op te leggen.

alhambra
1 juli 2003, 12:23
Ik heb dit ook in Gitaar diversen geplaatst, maar waarschijnlijk is het hier beter op zijn plaats.

Mijn lage E snaar klettert iets op ongeveer elke positie behalve als ik hem als open snaar speel. Het bijgeluid is vooral goed te horen met een chorus effect. Mijn snaren zijn ongeveer een maand oud.

Heeft iemand hier ervaring mee en is het goed te verhelpen of heb ik nu een vervelend probleem?

Heb je soms andere snaren genomen kwa dikte.
Het is een kwestie van afstellen hals/brug enz.